Start  up-urile sunt una dintre cele mai comune algeri ale proaspetilor absolventi de facultate. Printre multele motive, competivitatea pietii si cererile pietii, este ca, la nivelul SUA cel putin, probabilitatea de a mentine un job stabil intr-o corporatie, firma si asa mai departe este de doar 25%.

In Romania, lucrurile nu sunt foarte diferite. 1 din 2 tineri isi doresc sa isi deschida propria afacere. Asadar, foarte multi tineri se intereseaza de posibilitati de start up sau de strangere de fonduri prin diferite site-uri specializate pe acest lucru. Sigur, sunt multe metode de a atrage investitori sau de a incepe o afacere cand fondurile sunt limitate, ori chiar pe zero.

 

In orice caz, pe cat de atractiva este ideea unei afaceri proprii, exista argumente pro si contra unui start up la care ar trebui sa fim atenti, inainte de a ne decide daca intram in piata antreprenoriala au ba.

Cele mai cunoscute contraargumente sunt de obicei de ordin financiar sau, in orice caz, acestea sunt primele spre care ne indreapta mintea cand ne intrebam daca sa ne aventuram ori nu intr-o calatorie antreprenoriala. Insa lucrurile nu se rezuma la atat. Cum spunea Catalin Ionescu, intr-un articol al sau: calatoria antreprenoriala necesita curaj si spirit de aventura.

Citeste mai jos

1. Un start up necesita o misiune mai presus de bani.

Un argument pro pentru start up, pentru noua generatie de absolventi, este ca acestia sunt mult mai atrasi sa munceasca pentru teluri mai mari decat satisfactia remuneratiei. Iar acest lucru pare a fi cheia succesului pentru un business.

Un lucru interesant al fiecarei afaceri de succes este faptul ca si-a propus de la inceput sa schimbe lumea, ori un mod de a vedea anumite lucruri in lume. Fie ca vorbim de Google, Microsoft sau Apple, fiecare si-a propus o misiunea mult peste nivelul unui castig monetar. Rezultatul? Catigul financiar de miliarde de dolar a survenit in urma inovatiei, pe care aceste companii au adus-o in lume.

Iar un lucru interesant este ca noua generatie pare mult mai orientata catre misiuni umanitare. Generatia noua, in special cea de absolventi, pare ca este mult mai motivata de atingerea unui tel mai important decat castigul financiar.

Citeste si:  Vrei sa devii lider? Ideile tale trebuie sa ajunga la seful tau!

Contraargumentul puternic, in acest caz, este ca trebuie sa te decizi pentru o cauza, lucru nu chiar simplu.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

2. Varsta nu este doar un numar.

Argumentul pro este in favoarea celor care inca nu au trecut de 31 de ani. Start up-urile sunt mult mai deschise catre tineri. Si acest lucru este oarecum normal, este mult mai simplu sa sari intr-o aventura si sa prinzi curajul de a lupta in pofida situatiilor neasteptate, atunci cand esti tanar si energic.

Un exemplu concret :

  • Mark Zuckerberg (20) Facebook
  • Sergey Brin (25) Google
  • Bill Gates (20) Microsoft
  • Steve Jobs (21) Apple

Lucruri imbucuratoare pentru tinerii care isi doresc propria afacere. Insa, chiar daca nu pare corect, segmentul acesta de piata este practic foarte restrictiv pentru cei trecuti de 31 de ani.

3. Instabilitatea.

Cu tot izul parfumat de speranta si bucurie pe care ni-l aduce ideea de start up, de afacere proprie, exista totusi o instabilitate atat la nivel financiar, cat si pe plan personal. Pentru a reusit pe piata trebuie sa fii pregatit pentru lovituri si situatii scapate de sub controlul personal. Nu stii cand o sa faci urmatoarea miscare sau in ce directie. Uneori o sa te muti pentru ca trebuie, pentru ca este necesar dezvoltarii afacerii tale. Alteori o sa ai perioade in care remuneratia o sa fie mica, poate chiar insuficienta. Nimeni nu are siguranta reusitei.

Cu toate acestea un lucru este clar inca de la inceput, poate si cel mai puternic argument pro start up: castigul, atingerea telului personal si succesul sunt savuroase.