Atunci cand detii sau ajuti la conducerea unei companii care se ocupa cu comertul electronic, va trebui sa faci foarte multe lucruri pentru a o ajuta sa creasca. Marketing, customer service si chiar timpii de incarcare sunt elemente extrem de importante.

Daca vrei ca afacerea ta online sa creasca in anii ce urmeaza, va trebui sa fii constant informat si la curent cu tendintele si statisticile care vor impacta industria. Iata cateva lucruri esentiale care te vor ajuta sa-ti planifici mai bine strategia cu privire la afacerea ta de comert electronic:

 

Nu-ti lua prin suprindere clientii cu taxele pentru transport

Potrivit unui sondaj cu privire la comertul electronic realizat in 2014 de catre VWO – Visual Webite Optimizer, 28% din posibilii clienti vor abandona cosul de cumparaturi in cazul in care, la checkout, le sunt afisate si costurile de transport la care nu se asteptau initial. Daca aceste costuri de transport ar fi fost specificate mai clar de la inceput, deci o transparenta mai mare inca din prima clipa, fenomenul de abandon al cosului de cumparaturi s-ar reduce foarte mult.

Citeste mai jos

De aici putem invata ca vei avea numai de castigat in cazul in care vei prezenta in detaliu, inca de la inceput, toate taxele pentru transport practicate de compania ta. Este in regula sa ai costuri de transport, dar trebuie sa te asiguri ca posibilii clienti sunt constienti de acest lucru inainte ca ei sa ajunga foarte departe in procesul de achizitionare al unui serviciu sau produs.

Daca, de exemplu, ai o taxa forfetara, afiseaz-o direct pe pagina de start sau pe pagina fiecarui produs in parte. Alternativ, daca taxa de trasport se calculeaza pentru fiecare comanda in parte, ia considerare faptul de a adauga o nota despre acest lucru in cosul de cumparaturi – de la prima etapa a procesului, si nu la final. Un mod clar si concis de a face acest lucru este de a incorpora o facilitate „calculeaza costurile de transport” direct in cos pe care oamenii sa o poata folosi inca de la inceputul procesului de checkout pentru a determina costul suplimentar.

 

Nu insista pentru crearea unui cont

Acelasi sondaj al VWO a identificat o alta cauza des intalnita cu privire la abandonarea cosului de cumparaturi: a fi nevoit sa-ti creezi un nou cont de utilizator. De fapt, 23% din conumatori au spus ca ar abandona cosul de cumparaturi daca vor fi fortati sa devina membri si vor trebui sa-si petreaca timpul pentru a introduce o gramada de informatii suplimentare cu caracter personal in afara de adresa si informatii de contact.

Citeste si:  Primii 5 pasi pentru marketing pe retelele sociale

Este important de retinut ca multi dintre cumparatori nu-si doresc sa-si petreaca mai mult timp decat este necesar pentru finalizarea achizitiei lor si sunt pur si simplu concentrati pe a-si obtine obiectele/serviciile lor si nu pe inscrierea la un club. Pentru multi dintre cumparatori, fiind subit nevoiti sa devina membri in timpul operatiunii de finalizare a achizitiei, creeaza complicatii si lasa o impresie proasta.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pentru a evita pierderea a aproape un sfert din clientii tai potentiali din cauza inscrierii lor ca si membri, asigura-te ca ai activata o optiune de checkout ca si „oaspete” in cadrul sectiunii de checkout a site-ului tau. Este in continuare bine sa ai si optiunea de checkout ca si membru pentru acei oameni care sunt dornici sa se inscrie, dar nu forta decizia cumparatorilor.

 

Nu subestima influenta review-urilor online

Sondajul VWO a constatat ca review-urile online au influentat decizia de cumparare a unui procent enorm de 55% dintre cumparatori. Este evident ca acele comentarii de top de la clientii anteriori multumiti ii face pe altii sa fie si mai deschisi la a face o achizitie de produse sau servicii.

Review-urile online sunt atat de puternice deoarece clientii stiu ca acestea sunt, de cele mai multe ori, reale si nu filtrate sau selectate de catre companie. De exemplu, gandeste-te ce influenta pot avea comentariile de pe Amazon cu privire la vanzare de carti.

Pentru a oferi un avant ratei de conversie este foarte indicat sa-i incurajezi pe cumparatori sa lase review-uri. Exista companii care ofera chiar si un produs gratuit daca un client lasa un review pe Amazon. De asemenea, ia in considerare posibilitatea de a le cere cumparatorilor sa-si spuna parerile despre produsul tau sau serviciul de clienti oferit direct pe site-ul tau sau pe cele ale tertilor, cum ar fi paginile de social media.

In cele din urma, este nevoie de claritate, comunicare si respect pentru timpul clientului daca vrei sa construiesti un fundament pentru o afacere de comert electronic.