Viata antreprenorilor este ghidata, in general, de o singura intrebare „Si acum ce?”. Mereu cu gandul la pasul urmator, la proiectul urmator sau la noua etapa care trebuie initiata pentru a mari afacerea. Insa chiar si pentru cei extraordinar de meticulosi, cei cu liste de obiective de atins si atinse, exista acea marja de eroare prin care poate scapa un aspect sau doua in ceea ce priveste urmatorul pas pentru dezvoltarea afacerii.

 

4 lucruri de care nu stiai ca ai nevoie dupa dezvoltarea afacerii

 

Citeste mai jos

Cand vorbim de o micro afacere, la nivel local, primul sfat al oricarui antreprenor de succes este sa iti creezi o echipa stabila, impreuna cu care sa te dezvolti pe tine si afacerea ta. In definitiv, cel mai bine colaborezi cu oamenii care stiu ce este de facut, indiferent de proiect.  In orice caz, din momentul in care afacerea se dezvolta este posibil sa pierzi din vedere faptul ca angajatii tai nu tin pasul cu nivelul la care trebuie sa se lucreze de azi inainte.

1. Management nou

Poate ai deja in minte pe cineva din echipa actuala pentru postul de manager. In orice caz, echipa ta este obisnuita sa lucreze la un anumit nivel, intr-un anumit fel, iar lucrurile nu se schimba sau transforma de pe o zi pe alta. Asadar, in ciuda timpului petrecut lucrand cot la cot pentru dezvoltarea afacerii, trebui sa fii obiectiv in ceea ce priveste setul de aptitudini pe care oamenii tai il au si sa evaluezi daca pot lucra la nivelul la care ai nevoie in acest moment.

Asadar, pot oamenii din echipa ta actuala sa faca fata? Sa prioritizeze si sa responsabilizeze totul in functie de nivelul la care a ajuns afacerea ta? Daca nu, atunci ai nevoie de manageri noi, care pot ajuta la dezvoltarea afacerii, dar care ii pot ajuta si pe angajatii deja prezenti sa ridice stacheta in privinta aptitudinilor manageriale sau pentru postul pe care sunt.

Citeste si:  Arta unui management bun sau capacitatea unui lider de a accepta schimbarile

 

2. Departamentul de Resurse Umane

Intr-adevar, un manager bun stie de ce oameni are nevoie pentru ce proiect, insa un manager bun stie ca nu isi poate imparti timpul la nesfarsit intre recrutare si management. Asadar, daca afacerea ta a trecut de la 10 anagajati la 20-30, ori are nevoie sa creasca pana la acel nivel, ar cam fi timpul sa angajezi profesionisti in ceea ce inseamna recrutare.

Nu uita, mai multi oameni, mai multa munca pentru tine, din orice punct de vedere.

 

3.Documentatie

Pe masura ce cresti, iti maresti echipa sau adaugi echipe si departamente noi afacerii tale. Acest lucru inseamna ca ai nevoie de un mod de a antrena si informa oamenii despre procesele si regulile interne si despre cum trebuie facuta treaba. Asadar, ar trebui sa scrii o documentatie la care angajatii noi sa se poata raporta atunci cand nu stiu cum sa se adreseze unei probleme.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Nu te poti baza mereu pe echipa initiala pentru a dadacii membrii noi.

 

4. Date masurabile

Cum stii ca progresezi daca nu ai nici o data masurabila la care sa te raportezi? Nu stii.

Poate ca atunci cand afacerea este mica, poti sa te implici in fiecare aspect al sau, dar pe masura ce creste nu mai poti tine evidenta a tot ceea ce misca, se face sau nu, lucrurile devin mult prea complicate. Asadar, ai nevoie de un mod de a centraliza numerele, obiectivele atinse si progresul propriu-zis al afacerii tale.