„Caldura mare moncher”, un citat ce ne vine, probabil tuturor, pe buze in aceasta vara cand temperaturile trec de 30 de grade. Probabil, anul acesta avem una dintre cele mai calduroase veri, daca ne gandim ca in Pheonix, California, temperaturile au trecut de 45 de grade C. Asadar, chiar si cu aer conditionat in birou, trebuie sa recunoastem ca este destul de greu sa te concentrezi pe munca ta, in ciuda faptului ca esti pasionat de ceea ce faci.

Ce moment mai bun ar fi, daca nu acum, sa incercam exercitii pentru a ne spori concentrarea?

 

4 metode de a antrena mintea pentru a fi mai concentrat

 

Citeste mai jos

Gandirea pozitiva, meditatia, scurte momente de exercitii, plimbari dese, alarma de pauza dupa un anumit timp de munca – toate, absolut toate, sunt metode grozave de a iti exersa si relaxa creierul, dar si de a te invata sa fii mai atent si concentrat. Cu toate acestea, la 30 de grade nu se pune problema unei pauze de plimbare, de exercitii scurte prin birou. Cat despre meditat, oricat de placut si revigorant ar fi, nu poti medita toata ziua – la urma urmei, trebuie sa termini ceea ce ai de facut pe ziua respectiva.

1. Observa

Oricat de motivat si serios esti in ceea ce priveste munca pe care o faci, mai devreme sau mai tarziu, printre atatea sarcini de rezolvat, mintea ta o sa inceapa in ganduri, intrebari si, desigur, emotii. Acest lucru iti afecteaza direct productivitatea, dar si sanatatea mentala. Pentru ca atunci cand muncesti in continuu, creierul tau incepe sa perceapa acest lucru ca pe un stres, mai ales daca ai un deadline iminent.

Cu cat nivelul stresului creste mai mult, cu atat mai mare este sansa sa apara indoieli de sine, de capacitatile personale si de calitatea muncii tale. Problema? Indoiala de sine, odata instaurata in gandurile tale, dispare greu si este cel mai contraproductiv sentiment pe care il poti avea, pe termen lung.

Pentru a preveni ganduri negative provocate de stres, seteaza o alarma o data la o ora, maxim doua si opreste-te, dar nu pentru a arde cortizolul prin exercitii ci pentru a analiza:

  • Ce ai facut pana acum si calitatea muncii tale
  • Propiile ganduri
  • Sentimentele generate de efortul depus.

2. Multitasking

Ne-am obisnuit sa facem cel putin 2-3 lucruri in acelasi timp, insa studiile arata ca productivitatea scade cu pana la 40% cand facem mai mutle lucruri deodata si genereaza de 2 ori mai mult stres. Acest lucru se datoreaza faptului ca mintea si atentia ta sunt impartite in mai multe locuri, asadar sfarsesti prin a fi pe autopilot, deci deciziile pe care le ei, nu sunt tocmai bine puse in balanta.

In orice caz, asta se intampla si cand mananci in timp ce lucrezi si acest lucru te poate face sa alegi mancare intr-un mod contraintuitiv. Concret, tu stii cel mai bine ce fel de mancare te ajuta sa ai destula energie pentru restul zilei. Cu toate acestea, daca mananci si lucrezi in acelasi timp este mult mai probabil sa alegi mancare usor de consumat, dar care nu iti ofera nici un beneficiu fizic.

Citeste si:  Ce fel de investitii gresite a facut miliardarul Warren Buffett?

Incearca sa mananci macar o masa pe zi fara a te uita pe internet, a socializa si a munci. Acest lucru te ajuta din doua motive:

  1. Alegi mancarea potrivita pentru tine
  2. Ai un moment cu tine si gandurile tale, deci iti poti pune in ordine lucrurile acumulate pe timpul zilei.

 

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

3. Intentia si modul tau de a gandi

Pentru cate proiecte, idei ai inceput cu „vreau sa” sau „o sa” doar pentru a renunta la ele cateva minute mai tarziu? Modul in care vorbesti, despre tine si lucrurile din jur iti afecteaza, realmente, si motivatia, dar si modul in care actionezi.

Cand folosesti un anume tipar lingvistic, creierul tau proceseaza informatia intr-un anumit fel, asadar atunci cand vrei, dar nu esti sigur ca o sa si faci, acest lucru o sa se resimta in actiunile tale si siguranta ta.

Cel mai mic dubiu poate genera o pletora de ganduri negative la adresa actiunilor tale, dar si asupra persoanei tale. Iar acest lucru este mai mult decat contraproductiv.  Fie, pentru ca toate acele ganduri negative nu te lasa sa te concentrezi, fie, pentru ca ajungi sa te indoiesti atat de mult de tine incat nu mai ajungi sa faci nimic din ceea ce ti-ai propus.

Incearca sa iti schimbi modul de a vorbi, de a pune accent pe lucruri. In loc de „am sa/o sa/” incearca sa vorbesti la prezent „fac/vreau”. Motivatia si concentrarea incep cu astfel de aspecte, aparent marunte. Insa in timp o sa reusesti sa indepartezi si indoiala si teama.

 

4. Zambeste!

Deadline-ul a fost ieri, acasa te asteapta un munte de haine care urla ca au nevoie sa fie curatata si viata in sine pare ca se desfasoara la viteza ametitoare? Vestile neplacute sunt ca lucrurile nu se vor schimba prea curand, pentru ca tot ceea ce faci sunt aspecte destul de normale, clisee, ale vietii umane. Vestile bune? Poti schimba modul in care abordezi si vezi tu situatia.

Poate ca statistica cu zambetul care iti prelungeste viata a devenit de ceva vreme un cliseu, privit mai mult sau mai putin ca fiind siropos. Cu toate acestea, studiile sunt reale si chiar si zambestul fals este un ajutor, din mai multe puncte de vedere. Cand zambesti, chiar si fortat, creierul incepe sa isi aminteasca lucruri frumoase, vesele si tu incepi sa te relaxezi.

In plus, oamenii care zambesc sunt perceputi ca fiind mult mai optimisti, prietenosi si deschisi catre ceilalti. Ceea ce este un ajutor real in ceea ce priveste atat viata sociala, cat si cea profesionala.