„Siri, unde se afla…?”

Nu se stie daca mai exista vreun utilizator de Iphone care sa nu se fi distrat, macar odata, cu software-ul AI (inteligenta artificiala) Siri. Indiferent daca ne raportam la  print screen-urile care au impanzit social media-ul, cu raspunsurile filozofice ale programului la intrebari existentiale (ce e dragostea, viata?) sau la greselile de procesare a informatiei. In orice caz, dezvoltarea AI-urilor reprezinta un segment semnificativ din tot ceea ce inseamna cercetare si dezvoltare tehnologica. Putem sa ne gandim la roboteii (crawlers) Google pentru SEO sau la Siri, indiferent unde ne poarta gandul cand vorbim despre AI, un lucru este cert: inteligenta artificiala ne usureaza viata si munca.

Citeste mai jos

Tehnologia nu numai ca ne ofera sansa de a dezvolta segmente noi de piata in afaceri (arhitectura, medicina, sisteme de case inteligente etc). Tehnologia este ajutorul oricarui antreprenor. Fie ca dezvolta ceva nou, fie ca e la curent cu tot ce se intampla in piata si se poate axa strict pe imbunatatirea produselor existente deja.

Cum pot sistemele AI sa te ajute sa iti dezvolti afacerea in acest moment?

 

4 oportunitati de business create de inteligenta artificiala

 

Indiferent ca vorbim de marketing, arhitectura, medicina, domeniul auto (sistemele GPS de gasire a automobilelor in caz de furt sau sistemele de control de la distanta sunt exceptionale), inteligenta artificiala joaca un rol important in dezvoltarea a acestor tipuri de afaceri. Ne putem gandi la un program care sa ne usureze treaburile casnice sau sa dormim mai calmi noaptea, convinsi fiind ca ne vom gasi masina indiferent de situatie.

1. Continutul

In marketing crearea de continut este un lucru esential. Fie ca vorbim de site-uri, bloguri, social media, fie de crearea de campanii bune pentru branduri, continutul de calitate este ceea ce atrage oamenii. In plus, in online, continutul de calitate are impact direct asupra increderii acordate de public brand-ului tau.

Google si companii specializate pe dezvoltarea software-ului au creat sisteme AI si instrumente dedicate exclusiv crearii de continut original. Fie ca vorbim de „Publishing Tools” de la Facebook sau Twitter care iti permit urmarirea subiectelor de actualitate, fie ca vorbim de Google si analiza cuvintelor cheie in functie de subiect. Oricare dintre aceste instrumente te ajuta sa creezi continut mai bun, mai repede si de actualitate.

In plus, roboteii SEO Google sunt atenti la continutul paginilor si site-urilor, asadar un continut slab iti afecteaza direct rating-ul in motorul de cautare. Iar cum roboteii invata o limba pe masura ce o citesc pentru a furniza rezultate, devine din ce in ce mai greu sa ii pacalesti.

 

2. Cercetarea de piata

Motoarele de cautare au in spate roboti (Crawlers) care, folosind un proce asemanator de discriminare a informatiei cu cel al creierului uman, pot selecta si furniza informatia corecta si conforma cautarii tale.

Citeste si:  Deschiderea unei afaceri cu decoratiuni de Craciun

Interesant este ca, pe masura ce sunt folosite, motoarele de cautare acestea se dezvolta, acesti crowlers invata o limba si inregistreaza informatii. Spre exemplu, daca tu cauti informatii despre un produs, film sau album muzical, iar un articol are in titlul sau in cuvintele cheie numele obiectului cautat, dar continutul este despre criza socio-politica din Europa secolelor XVII, atunci Google, sa spunem, nu iti va livra rezultatul. Robotii trec prin continutul articolului si ti-l vor livra sau nu, in functie de relevanta continutului in raport cu cautarea ta.

 

3. Supportul tehnic din chat room-uri.

Exact ca in cazul robotilor telefonici, programati sa iti ofere o serie de optiuni sau doar inregistreaza un  mesaj vocal, exista si roboti in chat room-uri pentru suport tehnic. O serie de intrebari si raspunsuri programabile despre produsul, afacerea ta si eventualele probleme care pot aparea pe parcurs.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Idei de afaceri

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Folosirea unui astfel de robot usureaza pe deoparte munca departamentului de relatii cu clientii, dar si procesul de cautare a informatiei pe care il executa clientul pentru a rezolva problema. Intrebarea robotelului faciliteaza rezolvarea rapida a problemei, fata de cautarea informatiei prin sute de articole si forumuri cu limbaj greoi, tehnic.

Insa exista si un dar, toate lucrurile bune vin cu un dar, pe care il discutam la punctul 4.

 

4. Nevoia conexiunii umane sau cum sa iti diferentiezi brand-ul printr-un serviciu de relatii cu clientii 100% uman.

Ideea de a programa un robot care stie si livreaza instantant raspunsurile la intrebari legate de probleme tehnice, pare si, intr-o oarecare masura, este o idee buna. Dar acest lucru creaza o cerere de interactiune interumana pe piata.

Sa fim sinceri, nimic nu este mai enervant decat vocea robotului de la banca sau serviciului de telecom. Sau, raspunsurile standard ale robotilor din chat. Este o solutie rapida?  Cu singuranta! Pe de alta parte, modul in care oamenii folosesc un produs, nu este atat de previzibil pe cat am putea credere, asadar intrebarile sunt diverse si greu de luat in calcul. Bineinteles, mai exista posibilitatea ca oamenii sa nu inteleaga limbajul rigid al robotului si puna intrebari suplimentare, ale caror raspunsuri nu au fost programate in sistemul robotului. Astfel, este foarte probabil ca un posibil client sa ramana cu mai multe intrebari decat avea la inceput.

Interactiunea umana este, asadar, la mare cautare atunci cand vorbim de departamentul de relatii cu clientii. Indiferent de situatie, un om care isi cunoaste domeniul poate raspunde mai bine ca orice program.