Absenta unei retete universal-valabila este cea mai mare piedica pe piata de afaceri. Chiar daca, in general, lucrurile par a fi usor de pus intr-o formula, care simplificata suna astfel: munceste mult – inoveaza – seteaza teluri, acest lucru nu este general valabil. Ce aduce succesul unor antreprenori, pentru ceilalti poate fi o infundatura sau o investitie proasta.

Desigur, formula este valabila, mai mult sau mai putin, pentru oricine. Inovatia si dedicatia catre dezvoltarea afacerii sunt general valabile,  in atingerea telului propus, insa strategia castigatoare variaza de la afacere la afacere.

Citeste mai jos

Si tocmai aceste incertitudini, aceste variabile atat de mari au facut din piata antreprenoriala un mediu deschis catre invatare si impartasirea strategiilor si secretelor de business. Mentoratul, meetingurile si conferintele au ramas pana in prezent cele mai bune metode dezvoltare a carierei. Fie ca invatam din greselile celorlalti, ori ne folosim de descoperirile si inovatiile lor pentru a progresa.

 

4 sfaturi pentru construirea unei afaceri de milioane de dolari, de la antreprenori de succes

 

Indiferent de ceea ce facem, impedimentele apar la tot pasul, fie ca vorbim de blocaje profesionale sau de lucruri personale. Fiecare antreprenori s-a confruntat  cu un esec datorita caruia a realizat ca trebuie sa schimbe ceva.

1. Construieste in liniste

Quine Crews, fondatorul Stealth Performance Communications, insista asupra faptului ca ar trebui sa ne construim afacerea, sa ne urmarim telurile si sa ne punem in practica strategiile in liniste. Acesta insista asupra faptului ca urmatorul pas in afacere pe care vrei sa il faci trebui sa fie cunoscut doar de doua parti implicate: tu si echipa ta.

Acest sfat pune accent pe doua mari probleme ale antreprenorilor: entuziasmul si validarea. Cand suntem foarte entuziasmati de o idee, de un subiect, uneori facem greseala sa vorbim mult si cu oricine despre ideea noastra. Sarind peste generica teama de a ni se prelua ideea si strategia, apar urmatoarele 2 probleme:

Se pun toate cartile pe masa, inca inainte de a fi jucate, ceea ce permite tuturor sa creeze o contra strategie planului tau. Pana la final, vorbim de o piata extraordinar de competitiva.

Te expui celor care nu pot gandi ca tine. Chiar si in urma proiectelor importante si a obtinerii succesului, cautam sa ne indeplinim o nevoie fundamentala: nevoia de validare. Asadar, cand cineva este de acord cu opinia, ideea sau strategia noastra, nu poate fi decat o incantare si inca un punct pe care il adaugam respectului si increderii de sine. Insa vorbim de lucruri care functioneaza la nivel de afacere si la nivel de dezvoltare a carierei pe plan individual. Practic,  ai mai multe sanse sa gasesti mai multa rezistenta si dezaprobare din partea celor de la care iti doresti aprobare si acest lucru te poate bloca.

Construieste in liniste si impartaseste descoperirile tale abia dupa ce ti-ai jucat mana la masa.

2. Concentrarea

„Marea lovitura” care face o afacere de succes peste noapte o gasim doar in Hollywood. Dezvoltarea unei afaceri de succes inseamna ani de munca, inseamna timpul tau investit. Iar timpul este singurul lucru pe care nu il mai poti recupera  si singura resursa importanta, care nu poate fi obtinuta artificial. Ai 24 de ore si 7 zile pe saptamana in care tu trebuie sa te concentrezi exclusiv pe realizarea si implinirea telurilor si obiectivelor pe care ti le-ai propus.

Citeste si:  Cum scapa antreprenorii de succes de blocajul inspirational

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Cea mai grea parte? Sa ramai concentrat exclusiv pe ceea ce faci. Sunt multe oportunitati, proiecte si lucruri atractive in care stii ca daca ti-ai investi talentul si cunostiintele ai prospera. De aceea, uneori pare imposibil sa ramai concentrat exclusiv pe un proiect sau un plan. Cu toate acestea, cu cat reusesti sa te detasezi mai mult de exterior si sa te concentrezi pe munca in care te-ai implicat, cu atat mai multe sanse ai sa iti transformi afacera intr-una de succes.

3. Spune da feedback-ului

Chiar daca esti profesionist, ideea ta, afacerea ta este un lucru extrem de personal. Tocmai de aceea sa primesti feedback, mai ales negativ, poate fi un lucru exceptional de complicat. Resentimentele apar involuntar pentru cel care ti-a criticat, chiar si cu cele mai bune intentii, munca. Chiar daca esti 100% implicat in munca ta, incearca sa te detasezi de emotii. Feedback-ul, de orice natura, este cheia catre evolutie si inovatie.

Nu exista produsul perfect, exita doar produsul adaptabil, care isi castiga renumele si succesul prin faptul ca nu s-a oprit niciodata din a evolua si din a se adapta pietei si oamenilor pentru care a fost creat.

Nici Kleenex, batistele de unica folosinta (un brand care in SUA s-a transformat substantiv), un brand pe care oamenii il folosesc in loc de numele propriu-zis al produsului comercializat, nu s-a oprit vreodata din inovat si adaptat. De la batistele de unica folosinta, la servetele demachiante si lista poate continua.

  • Incearca sa te detasezi si sa iei feedback-ul ca atare, fara resentimente, pentru a il folosi pentru dezvoltarea afacerii tale.
  • Adevarul este cel mai important.

Punand emotia in fata feedback-ului, risti sa ignori realitate, iar acest lucru este, de cele mai multe ori motivul pentru care o afacere esueaza. Putem rade la cand ne amintim de imparatul chinez care a murit datorita paranoiei sale in propriul palat sau, probabil cel mai apropiat exemplu de situatie, de Marie Antoine si celebra sa vorba „Daca nu au bani de paine, sa cumpere cozonaci”. In orice caz, acesti lideri  au un singur lucru in comun. Au ignorat atat de mult realitatea, adevarul si situatia nefavorabila in care se aflau, incat adevarul a fost motivul pierzaniei lor.

Indiferent de duritatea si uratenia realitatii, incearca sa primesti cu mintea deschisa acest lucru si sa te concentrezi pe rezolvarea problemelor care te trag in jos.

4. Adaptabilitatea

Adidas, Kleenex, Mercedez Benz, Colgate, Palmolive si sute de alte companii a caror valoare este estimata in miliarde de dolari, liderii de piata ale industrilor lor, au inteles un lucru de la bun inceput: adaptabilitatea este cheia, treapta ajutatoare si singurul lucru care te ajuta sa te dezvolti cu adevarat.

Indiferent de cat de grea e schimbarea, de cat de insignifianta pare cererea de pe piata, incearca sa o exploatezi la maximum.

Acestea sunt lucrurile care puse impreune si aplicate corect, creeaza o formula ce aduc de la sine la inovare si creativitate, deci la o dezvoltare continua a companiei.