Esti antreprenor? Daca raspunsul este „nu”, deoarece nu detii o afacere, e bine de stiut ca a fi antreprenor nu inseamna ca trebuie neaparat sa detii o afacere. Asa cum nici faptul ca esti contabil nu inseamna automat ca trebuie sa lucrezi la o firma de contabilitate. A fi antreprenor tine doar de mentalitate. Deci, esti antreprenor sau doar un angajat?

 

  1. Antreprenorii isi imbunatatesc aptitudinile; angajatii isi imbunatatesc punctele slabe

Daca ai fost vreodata la un interviu de angajare, ai raspuns probabil la intrebarea: „Ce ai facut pentru imbunatatirea punctelor slabe?” Aceasta este o intrebare sensibila… pentru un angajat. La urma urmei, angajatii sunt invatati ca punctele slabe sunt rele si ca acestea ar trebui sa fie imbunatatite.

Nu si antreprenorii.

Un antreprenor vede concentrarea pe punctele slabe ca un lucru inutil; in schimb, el se concetreaza pe punctele forte.



 

  1. Un antreprenor poate face un lucru mai putin eficient; angajatii sunt perfectionisti

Angajatii, aflati mereu sub atenta supraveghere a sefilor lor, depun eforturi mari pentru a fi perfectionisti. La urma urmei, nimeni nu vrea o bila neagra pe raportul de evaluare a performantelor.

Cu toate acestea, antreprenorii prospera in a face lucrurile mai putin eficiente, deoarece asta inseamna ca totusi produc ceva, si e mai bine sa creezi si sa gresesti decat sa nu creezi deloc.



 

  1. Un antreprenor spune „nu” oportunitatilor; angajatii le accepta si le folosesc

Diferenta dintre oamenii de succes si oamenii cu adevarat de succes este ca acestia din urma spun nu la aproape orice.

Un antreprenor foloseste de mai multe ori „nu” pentru a-si mentine concentrarea pe ceea ce conteaza. Angajatii, pe de alta parte, spun „da” deoarece se tem ca daca vor spune „nu” unei oportunitati, vor avea de pierdut.

 

  1. Un antreprenor deleaga; un angajat practica DIY (Do It Yourself)

Antreprenorii sunt mereu in cautarea unor modalitati de a scapa de anumite indatoriri. Ei cunosc cam cat valoreaza timpul lor si se concentreaza pe lucrurile pe care doar ei le pot face.

Angajatii sunt opusul. Ei incearca sa faca totul singuri si daca nu o pot face atunci considera asta ca pe o slabiciune. Ei incearca sa stie fiecare aspect al afacerii. Zicala „Daca vrei sa fie facut bine, fa-l tu” este deviza angajatului.

 

  1. Un antreprenor face mono-tasking; angajatii fac (sau incearca sa faca) multitasking

In realitate nu exista varianta de multitasking. In ciuda a ceea ce spun angajatorii, aceasta afirmatie este adevarata. Studiile arata ca pentru creierul nostru este imposibila concentrarea in mod eficient pe mai mult de un lucru la un moment dat.

Un antreprenor stie ca multitaking-ul inseamna sa nu faci nimic bine, asa ca face in schimb mono-tasking.

Cu toate acestea, angajatii sunt instruiti sa adopte multitasking-ul ca si „religie” si sa gaseasca solutii atunci cand creierul lor nu vrea sa coopereze.

 

  1. Angajatii sunt amenintati in mod direct de oameni mai inteligenti; antreprenorii ii angajeaza

In jungla corporatiilor, supravietuieste cel mai adaptat la mediul respectiv. Daca nu esti cel mai destept, cu cele mai multe conexiuni sau persoana cea mai muncitoare din departamentul tau, esti blocat la prima treapta a scarii.

Prin urmare, angajatii sunt amenintati de cei care sunt mai destepti decat ei. Ei vad persoanele mai inteligente ca pe o concurenta.

Antreprenorii angajeaza acei oameni. Ei stiu ca fara o echipa buna afacerea lor va esua.

Nu trebuie sa fii un CEO al unui startup sau sa ai propria ta afacere pentru a fi antreprenor insa spiritul antreprenorial este cel care atrage succesul.

Iar vestea cu adevarat buna este ca exista moduri diferite in care poti aplica aceste mentalitati pentru a avea succes in orice ai alege sa faci cu cariera ta de antreprenor.