Punctele de sustinere in arhitectura unei afaceri de succes sunt  atat produsul in sine, cat si studiile de piata. Stim cu totii ca, din principiu, un produs bun se vinde singur – are putin nevoie de ajutor publicitar ce este drept.  James Swanwick a testat pe propria piele principiile de baza ale publicitatii si antreprenoriatului: daca produsul este bun, il cunosti si crezi in el este imposibil sa nu aiba succes!

 Afacere de un milion de dolari intr-un an? Da, va rog!

Cum se ajunge la o astfel de realizare? Te lasi indrumat de cea mai ciudata „muza” care iti iese in cale. Oricat de nebuneasca pare atat ideea, cat si sursa inspiratiei te incumeti si o testezi. In cazul lui James vorbim despre ochelari de protectie contra luminii albastre emanate de screen-uri.

Citeste mai jos

1. Cum a aparut ideea acestui produs.

Inspiratia poate veni, literalmente, de la orice si de oriunde. In cazul lui James inspiratia a venit la o cina, intr-un restaurant de 5 stele. Unul dintre prietenii cu care cina a aparut in restaurantul pretentios purtand o pereche de ochelari mari, grosolani si portocalii. Desigur, nu a picat prea bine mesenilor imbracati dupa cum ar cere eticheta unui restaurant pretentios. In orice caz, explicatia pentru ochelarii butucanosi si aprinsi la culoare a venit succint: blocheaza lumina albastra produsa de display-urile telefoanelor – lumina care afecteaza direct secretia de melatonina (o substanta secretata de o glanda care te ajuta sa dormi) prin faptul ca pacaleste creierul sa creada ca zi.

Curios, James Swanwick a incercat pereche de ochelarii si, afirma acesta, a dormit ca un copil. Problema cea mare a fost ca ochelarii erau atat de ciudati, de mari si de tipatori ca puteau fi folositi doar in intimitatea casei.  Iar fix aceasta problema a dorit James sa o elucideze. Cum faci o pereche de ochelari de protectie sa fie suficient de aspectuasa incat sa o poti purta cu incredere in orice imprejurare?

2. Procesul creatiei unei afaceri de succes

In cazul ideei lui James nu se mai punea problema a ceea ce face ci cum face. Problema lui consta in faptul ca avea un produs bun nemarketabil. In loc sa incerce sa schimbe sau sa reinventeze produsul, s-a gandit cum sa il adapteze pentru oameni. Pentru a reusi in crearea acestei afaceri si cresterea ei intr-un an pana la un milion de dolari, a facut urmatoarele lucruri:

Citeste si:  Deschiderea unei firme de consultanta in afaceri - avantaje si dezavantaje

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Idei de afaceri

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  1. Parteneriat – James recunoaste ca nu era prea bucuros de ideea de a incerca sa contracteze fabrici. A facut un lucru bun atat pentru el, cat si fratele lui, fost jurnalist care, dupa cum afirma James, avea talent innascutde detectiv.
  2. Au cautat subcontractori. Fratele lui James a intrat in contact cu mai multe fabrici din China si au inceput sa faca prototipuri. Unele dintre perechiile de ochelari erau eficiente, dar nu foarte apsectuase, iar cele cu un design bun, stilat nu era eficiente. Au testat pana au ajuns la produsul final: stilat si eficient.
  3. Testarea pietetei: Prototipul si un magazin pe Amazon. Pentru inceput au facut 300 de perechi de ochelari de protectie si le-au pus spre vanzare. Acestia au avut un succes fulminat care a reusit sa il surprinda pe James. Pana la incheierea lunii reusisera sa vanda absolut toate perechiile.
  4.  Au trecut peste greseli. Din pacate, James si fratele lui au ramas fara produs pentru urmatoarele doua luni. Acestia nu anticipasera Noul An Chinezesc si faptul ca fabrica cu care colaborau or sa intre in vacanta. Dupa depasirea acestui moment critic, spune James, se simtea de parca au inceput de la zero.

3. Increderea clientilor.

Dupa ce au depasit momentul si au reluat vanzrile, au inceput sa primeasca de la clienti testimoniale si poze. Au avansat afacerea catre retelele social media (inclusiv snapchat) si au folosit ce le ofereau clientii multumiti pentru a promova produsul.

 James si-a construit afacerea de un milion de dolari intr-un an, folosind o idee cel putin neasteptata: ochelari de protectie contra luminii albastre.