Potrivit datelor unei cercetari realizate de PwC Entertainment and Media Outlook, publicitatea online din tara noastra va ajunge sa inregistreze o crestere medie anuala de circa 14,6%. In acest fel, publicitatea online va ajunge la valoarea de 141 milioane dolari americani pana in 2018.

Studiul PwC arata ca publicitatea online si platile pentru accesul la internet vor reprezenta domeniile cu evolutia cea mai dinamica din cadrul pietei media din Romania pana in anul 2018. Nu numai publicitatea online va inregistra o crestere medie anuala de 14,6%, ci si platile pentru accesul la internet se vor majora cu 9,9%, de la 841 milioane USD in 2014 la 1,18 miliarde USD in 2018.

Studiul indica faptul ca accesul la internet si publicitatea online vor insemna in 2018 peste 40% din piata media si divertismentului din Romania. In plus, acestea vor fi urmate in top de abonamentele TV, cu 612 milioane dolari in 2018. Piata romaneasca de media si divertisment va inregistra o rata medie de crestere anuala de 5,2%, ajungand la 3,1 miliarde pana in 2018, estimeaza analistii.

Citeste mai jos

Totusi, cresterea generala a pietei va avea evolutii inconstante intre diferitele segmente de piata, cel al editarii de reviste diminuandu-se de la 95 de milioane de dolari in cursul lui 2009, la numai 25 de milioane de dolari in 2018, iar cel al achizitiilor de muzica si publicitate outdoor scazand cu -9,7% si respectiv -1,7%. De asemenea, datele arata ca in Europa de Est, Rusia si Turcia, pietele vor avea cu cea mai rapida crestere, de 9,5% si respectiv 8,7%, iar in Cehia, Polonia si Ungaria se vor inregistra rate mai scazute de crestere decat pe piata romaneasca.

Specialistii spun ca estimarile de crestere ale pietei media si divertismentului din Europa Centrala si de Est au fost ajustate in jos fata de anul precedent, iar acest aspect se datoreaza scaderii prognozei in ceea ce priveste cresterea economica a unor economii emergente, precum Turcia si Rusia.

Publicitatea online va egala ca pondere in totalul incasarilor publicitatea TV in 2018

Potrivit studiului PwC, desi piata de media si divertisment din Romania se va majora constant in urmatorii 5 ani, ea va ramane cea mai mica din regiune ca valoare absoluta: 3,1 miliarde USD. Asta se intampla in timp ce in Rusia, valoarea acestei piete va fi de 42 de miliarde de dolari, Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia – 12,6 miliarde USD, Cehia – 6,5 miliarde USD si Ungaria (3,2 miliarde USD).

Citeste si:  Storytelling-ul intr-o lume digitala sau evolutia ecommerce

In intreaga lume, cheltuielile totale de media si divertisment pentru segmentul digital, fara cele aferente accesului la Internet, sunt estimate sa se majoreze cu o rata medie anuala de 12,2% pana in anul 2018. Acestea vor insemna de fapt 65% din cresterea generala a industriei media si divertismentului. Pana in anul 2018, estimarile indica faptul ca rata de penetrare a internetului mobil va ajunge la 55%, iar asta va duce publicitatea digitala de la 14% din totalul incasarilor din publicitate in 2009 la 33% pana in 2018.

Potrivit studiului mentionat, publicitatea online va fi pe punctul de a egala ca pondere in totalul incasarilor publicitatea TV in 2018. In 2009, publicitatea TV era dubla fata de cea online, insa in 2018, publicitatea online va fi in urma celei TV cu doar 20 de miliarde USD, iar segmentul publicitatii pe terminalele mobile este estimat sa se majoreze cu o rata de 21,5%.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Printre pietele emergente care isi vor aduce contributia cel mai mult la cresterea industriei media si divertismentului se afla China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia si Indonezia. Aceste piete vor genera in jur de 21,7% din veniturile industriei media si divertismentului la nivel global in 2018, fata de doar 12,4% in 2009. Cercetarea mai arata faptul ca in 2018, China va depasi Japonia, devenind a doua piata de media si divertisment din lume, dupa cea din SUA.

Expertii afirma ca vor avea succes antreprenorii care vor beneficia de tehnologie de ultima generatie si vor pune bazele unei strategii de business conforma erei digitale. Acest aspect inseamna de fapt apropierea tot mai mare de client, mai ales ca in acest moment deja se poate observa ca aceasta mentalitate digitala este prezenta in multe companii de media si divertisment. Totusi, industria de acest tip trebuie sa adopte modele mai flexibile de afaceri in functie de nevoile si comportamentele clientilor, dar si sa aiba capacitatea de a se adapta rapid si cu agilitate la oportunitatile pietei.

 

Mihai Matei