Pentru a realiza o prezentare de impact, in primul rand ar trebui sa definim ce inseamna acest „impact” pentru a vedea ce actiuni trebuie sa intreprindem intr-un discurs public pentru a-l obtine. Ei bine, iata mai jos cateva caracteristici. Prezentarea este de impact atunci cand:

  • Prezentarea este memorabila.

Oamenii isi amintesc ideile principale si asta este extrem de important pentru ca daca oamenii nu isi amintesc nimic, atunci nu ai schimbat nimic. Prezentarea ta nu a schimbat nimic. E ca si cum dupa speech, toti au luat o pastila si au devenit amnezici. In niciun caz nu putem numi o astfel de prezentare ca fiind de impact. In fapt, cu cat isi amintesc mai multe si pe termen mai lung, cu atat mai bine! Faptul ca sunt de acord sau nu cu ce spui este alt subiect. Prima conditie este sa isi aminteasca.

  • Prezentarea este interesanta.

Adica oamenii sunt atenti. Asculta in timp ce vorbesti, nu doar aud „zgomot” pentru a sti cand ai terminat. A tine atentia treaza la zeci ori sute de oameni nu este o treaba usoara. Dar pentru a fi de impact, asta trebuie sa faci.

Citeste mai jos

  • Prezentarea este dialog.

Oamenii se simt implicati, engaged. Sigur, nu vorbim de un dialog la propriu (decat poate in sesiunea de Q&A). Insa, daca reusesti sa faci oamenii sa te urmareasca, sa isi puna intrebari, sa iti raspunda si sa iti dea replica (in mintea lor), sa ia pozitie (sa fie de acord sau sa nu fie de acord), atunci chiar vorbim de dialog. Dialogul trece prin constiinta, prin mintea oamenilor direct. Deci se poate spune ca ai impact

  • Prezentarea este informativa.

Oamenii invata ceva si tot ce invata ajung sa aplice. Invatarea este despre perfectionare, despre a deveni mai bun sau a face ceva mai bine. Chiar daca nu isi dau seama ca au invatat de la tine, faptul ca dupa prezentarea ta ajung sa stie mai multe, macar 2-3-4 mesaje centrale, nu este putin. In timp efectele discursului tau se vor amplifica cu fiecare fapta si gest izvorat din cunoasterea pe care ai transmis-o. Educatia este fara dubiu un mod fundamental de a schimba lumea, de a avea impact.

  • Prezentarea este emotie.

Omul este o fiinta profund emotionala. Este si rationala, dar este si emotionala. Emotiile ne definesc la fel de mult ca ratiunea, fara emotii am fi doar masini. Dragostea, curajul, compasiunea, bucuria, tristetea, entuziasmul sunt tot ce are omenirea mai bun si daca pui suflet, oamenii vor simti. Vor pleca de la prezentare miscati, iar faptul ca ai creat emotie este transformativ.

Citeste si:  Calitatile necesare unui practician al relatiilor publice

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Orice prezentare, orice speech este o ocazie pentru vorbitor de a schimba si impacta lumea. Discursul lui Martin Luther King „I have a dream” a durat 17 minute. Discursul lui Kennedy „Landing a man on the moon”, la fel. Majoritatea discursurilor istorice care au reprezentat un punct de turnura in istoria omenirii nu sunt mai lungi de 15 minute. Iata deci ca 15 minute sunt suficiente daca stii sa le folosesti pentru a crea realmente o prezentare de impact. Acum, ca stii ce inseamna, trebuie doar sa o construiesti! Have fun!

autor: Sorin Faur