Specialistii de la Jackson Jackson & Wagner, una dintre cele mai vechi si de renume companii de relatii publice, au identificat o serie de sase tipuri de campanii de PR, in functie de obiectivele acestora.

1. Campanii de constientizare a unei probleme/unor probleme

Citeste mai jos

Aceste campanii urmaresc sa aduca in atentia publicului lor tinta o tema de dezbatere, o situatie speciala, o atitudine etc.  Printre exemplele acestui tip de campanii se numara necesitatea folosirii scaunelor speciale pentru copii in autovehicule, importanta consumului de alcool responsabil si asa mai departe.

2. Campanii de informare 

Spre deosebire de campaniile prezentate la punctul anterior, acestea isi propun in plus sa aduca publicului un plus de informatie cu privire la respectiva situatiei/problemei/atitudinii. Daca luam exemplul scaunelor dedicate micilor pasageri din masini, o astfel de campanie ar putea arata o statistica a copiilor raniti in accidente de masini din cauza neglijentei parintilor.

3. Campanii de educare

In plus fata de celelalte doua tipuri mai sus prezentate, aceste campanii urmaresc sa isi educe publicul pentru a actiona, pe baza cunostintelor primite in urma mesajelor, in conformitate cu obiectivele campaniei. Spre exemplu, o campanie impotriva violentei domestice isi propune sa educe victimele cu referire la existenta centrelor de ajutor specializat.

4. Campanii de intarire a atitudinilor

Publicul acestor campanii de relatii publice este format din persoane care cred si sustin valorile promovate. Astfel, obiectivele tin de reactualizarea respectivelor atitudini si de transformarea respectivelor persoane intr-un public activ. Un exemplu poate consta in campaniile care promoveaza egalitatea intre oameni, indreptate catre oameni care sunt de acord cu aceste afirmatii, dar nu fac nimic in acest sens.

Citeste si:  Modalitati pentru a-ti diferentia mesajul de promovare

5. Campanii de schimbare a atitudinilor

Acestea au ca public tinta persoane care nu impartasesc valorile promovate, urmarindu-se schimbarea atitudinii respectivelor persoane. Un exemplu poate fi dat de o campanie impotriva fumatului care nu isi propune ca obiectiv principal pe termen scurt renuntarea directa la fumat a publicului, ci oprirea incurajarii fumatului.

6. Campanii de schimbare a comportamentelor

Acesta campanii au ca scop principal schimbarea modului de actionare al persoanelor care nu impartasesc valorile promovate. Oricare dintre campaniile prezentate ca exemple mai sus poate intra in aceasta categorie, daca ii este schimbat obiectivul si publicul tinta.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Aceasta tipologie nu este fixa, ci, dimpotriva, este chiar flexibila. Foarte multe dintre campaniile de relatii publice au mai multe obiective, astfel, pot fi incadrate in mai multe dintre categoriile de mai sus. Totusi, a tine cont de aceasta clasificare presupune a intelege mai bine obiectivele ce stau la baza campaniei, si a obtine o pozitionare corecta si eficienta. 

Autor: Claudia Caraba