Pe parcusul timpului, foarte multi cercetatori au incercat diferite clasificari pentru comunicatul de presa. Cu toate acestea, cea mai folosita este redactata de Bernard Dagenais, specialist in relatii publice. Iata tipologia comunicatelor de presa oferita de acesta, formata din zece categorii distincte.

  • Comunicatul-invitatie

Acesta este utilizat pentru a invita jurnalistii la un eveniment organizat de compania in numele caruia este trimis. Exemple de astfel de evenimente pot fi conferintele de presa, o inaugurare de sediu, o vizita de interes general etc. Acest document trebuie sa specifice clar tema evenimentului, numele organizatiei, participantii si momentul si locul desfasurarii. Comunicatul-invitatie se trimite presei cu aproximativ doua saptamani inainte de eveniment.

  • Comunicatul de reamintire

Acesta este trimis pentru a reaminti jurnalistilor de evenimentul prezentat in comunicatul-invitatie. Trebuie mentionate din nou cateva informatii esentiale despre respectivul eveniment si, mai ales, mentiunea clara ca este vorba de o revenire.

Citeste mai jos

  • Comunicatul-anunt

Acesta are rolul de a informa publicul despre o activitate ce va avea loc, asadar, are drept scop publicarea si convingerea audientelor de a participa la respectiva actiune. In acest sens, textul comunicatul trebuie sa contina suficiente detalii pentru a permite realizarea de catrer jurnalisti a unui material de presa de sine statator.

  • Comunicatul statistic

Dupa cum ii spune si numele, acest comunicat contine date statistice recente privitoare la activitatea unei organizatii sau la domeniul in care ea activeaza. Statisticile pot face foarte usor subiectul unei stiri, daca sunt bine prezentate.

  • Comunicatul de informare

In general, acesta se refera la evenimente importante care au loc in cadrul unei organizatii, spre exemplu, lansarea unui nou produs, inaugurarea unei noi campanii si asa mai dearte.

  • Comunicatul politic

Scopul acestui tip de comunicat este ca o persoana din conducerea organizatiei sa capete o imagine buna si niste avantaje politice. Pentru ca jurnalistii sa nu considere acest comunicat propaganda, practicienii relatiilor publice trebuie sa imbrace informatia frumos si sa evite politizarea comunicatelor.

  • Comunicatul oficial

In general, acesta vine de la anumite autoritati politice sau administrative, dar poate fi utilizat si de companii ale caror decizii si actiuni pot avea repercursiuni directe asupra populatiei, spre exemplu, o societate de transport foarte utilizata anunta anularea unor curse.

Citeste si:  Partea neglijata in customer service

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Comunicatul d’arriere plan

Acesta se diferentiaza de restul comunicatelor, intrucat nu constituie o stire si nici nu se trimite singur, intrucat nu este destinat publicarii. De fapt, el reprezinta o baza de date despre organiatie, un element de referinta pentru jurnalistii care nu cunosc o anumita organizatie.

  • Comunicatul de luare de pozitie

Prin acesta, o persoana sau o companie isi manifesta o atitudine fata de o problema. Acesta poate fi de contestare a unei realitati cu care emitatorul nu este de acord, de provocare, prin care se acuza o realitate, de clarificare si nuantare a unor afirmatii referitoare la activitatea emitatorului sau de rectificare a anumitor informatii care prejudiciaza imaginea emitatorului

  • Erata

In cazul in care un comunicat anterior trimis contine date eronate, sau care s-au modificat pe parcurs, trebuie trimis un astfel de comunicat.