Oamenii sunt atrasi cel mai mult de un continut empatic. Practic, pentru a avea engagement pe site-ul sau paginile online ale afacerii tale trebuie sa ai  continut orientat catre clientii tai.

Ce iti trebuie pentru a crea un astfel de continut? In teorie: creativitate, rabdare si cateva instrumente pe care le poti gasi online. Insa pentru a putea sa iti atingi obiectivul si sa creezi un continut orientat catre clientii tai 100% ai nevoie de un plan de actiune.

Primul lucru pe care iti doresti sa il setezi este obiectivul tau. Exista foarte mult continut  in mediul online. Dar videourile, postarile si reclamele virale care atrag reactii, comentarii si share-uri  sunt cele care sunt axate pe un scop. Indiferent ca vorbim despre a atrage atentia asupra unei situatii neplacute din lume, a informa lumea despre tehnologii, campanii noi sau a atrage lume pe site-uri toate au un scop specific si sunt axate pe acesta.

Citeste mai jos

Asadar inainte de a incepe sa cauti informatii sau instrumente foloseste aceasta intrebare simpla: care este obiectivul pentru ceea ce vrei sa creezi? Vrei sa informezi mai multa lume despre afacerea ta? Sa atragi lume pe site?  Vrei sa aduni informatii pentru un produs anume?

Dupa ce ti-ai setat obiectivul poti incepe sa te gandesti la o strategie.

Pasul 1 consta in a intelege lucrurile fundamentale despre clientii tai.

Fundamentul continutului empatic este deslusirea nevoilor latente ale consumatorilor prin observatia aproape stiintifica. Sunt multe metode pe care le putem utiliza in acest scop: chestionare de opinie,  comparatia intre doua reclame online si asa mai departe.

Ai nevoie de aceste lucruri pentru ca trebuie sa intelegi ce caracteristici ale produselor, conceptelor, serviciilor ii atrag pe oameni si ce anume  poate fi imbunatati la aceste lucri. Uneori consumatorii nici nu observa ce anume lipseste la un produs comun, aproape indispensabil, dar vor fi fericit sa primeasca produsul imbunatatit.

Chiar daca nu pare nimic nou in aceasta strategie, atentia creatiei se schimba complet. Nu mai esti atent la produsul tau, la textul tau ci la ce isi doreste publicul tau. Toata atentia se indreapta spre nevoia si motivatia audientei tale.

Cum ajungi sa cunosti bine aceste lucruri? Urmand o schema simpla de actiune:

  • Aduna date prin observatie
  • Analizeaza datele adunate
  • Brainstorming pentru solutii. Ce displace consumatorului? Cu ce il face fericit pe consumator produsul? Ce poti face tu pentru a imbunatatii produsul sau experienta consumatorului?
  • Vizualizeaza produsul, forma sa imbunatatia sau conceptul complet nou pe care doresti sa il aduci pe piata.
  • Prototipuri pentru solutii. Incearca mai multe forme ale solutiei tale si vezi care functioneaza cel mai bine.
  • Implementeaza strategia de a pune produsul pe piata.

Pasul 2: intelege cand si unde cauta audienta ta informatii.

Am inteles ce ii motiveaza si de ce au nevoie cei care ne urmaresc sau au inceput sa ne urmareasca, insa cum raspandim continutul?

Inainte de a plati un boost pentru posturile tale, ar trebui sa te intrebi cateva lucruri despre audienta. Cum invata ei mai repede? De pe ce site-uri prefera acestia sa isi adune informatiile?

Citeste si:  3 aspecte caracteristice unui continut credibil pentru userii tai

Spre exemplu pentru magazine online, magazine care se ocupa de produse cosmetice profesioniste sau chiar saloane, designeri etc prefera Instagramul. La fel si publicul lor se bucura mai mult sa ii vada pe instagram. Desigur asta nu inseamna sa excluzi restul platformelor din strategie, insa este bine sa te axezi pe cea care te apropie de cel mai mult de obiectivul tau.

Ce platforma online te ajuta sa atragi oamenii catre obiectivul tau? Cand sunt cel mai activi userii de pe acea platforma sau pe pagina ta?

Si cea mai importanta intrebare: Incotro poti ghida oamenii  si cu ce ii poti ajuta pentru a crea o situatie de tip „win-win” ca publicul sa isi pastreze interesul?

 

 Si in sfarsit, pasul 3 pentru a crea un tip de continut orientat catre clientii tai 100% . Ce lucruri bune poti transmite audientei tale?

Pentru a crea un continut empatic trebuie sa te gandesti ce vrei sa inspiri oamenilor la care ajunge postul tau. Ce vrei sa insufli prin produsele tale? Vrei ca ei sa se simta mai bine cu ei insisi? Sa zambeasca atunci cand vad postarile tale?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Chiar daca de fapt promovam un produs prin ceea ce postam este bine sa avem mereu in vedere ce ii ofera omului care ajunge la continutul nostru. In definitiv oamenii sunt interesati de impactul pozitiv pe care il aduc produsele noastre in viata lor.

 

Si cum este bine sa invatam din reusitele si esecurile inaintasilor nostri, va lasam cu cateva exemple de continut orientat catre clientii companiilor mari (Youtube, Instagram etc)

 

Primul exemplu este o firma de produse cosmetice. Lush si continutul lor video. Clientii Lush isi doresc produse naturale create din ingrediente  fresh, organice, dar si produse care sunt obtinute prin metode etice si testate tot in limitele moralei. Asadar, Lush care se mandreste cu produsele sale naturale, facute de mana creeaza continut video in care arata un „backstage” din procesul de creatie. Cadre de prim-plan cu produsele, metodele etc.

Dove – promoveaza si produsele pentru ingrijirea pielii, dar si iubirea fata de sine pe Instagram

Prin ceea ce posteaza pe instagram Dove nu doar ca isi expune ideologia companiei, dar isi si incurajeaza fanii sa abordeze si sa foloseasca aceasta ideologie. In definitiv, cate studii psihologice sunt care vorbesc despre cat de important este sa fii bun cu tine si sa te apreciezi?