Blogul poate fi o sursa pasiva de venit sau un instrument grozav pentru marketing. Sau, amandoua in acelasi timp, pentru ca poti monetiza traficul de pe blog in timp ce iti faci expunere pe acesta. In orice caz, ca blogul tau sa aiba succes si sa atraga lume iti trebuie ceva mai mult decat o penita iscusita. Sunt oameni, scriitori publicati, ale caror bloguri nu au iesit niciodata din obscuritatea paginii 4-5 de Google.

Blogurile sunt intrucatva asemanatoare cu retelele de socializare online – uneori nu conteaza talentul propriu-zis si calitatea continutului, ci cum iti faci prezentarea si modul in care te expui publicului. Nimeni nu neaga, faptul ca una dintre regulile principale ale crearii de continut este calitatea, dar ca oamenii sa ajunga sa observe calitatea scriituri sau informatiei, trebuie sa treaca de cel mai mare hop: aspectul si expunerea.

 

Asadar, in mod vadit, apare intreabarea: cum sa atragi mai mult trafic pe blogul tau?

 

Citeste mai jos

Ai informatii utile pe care vrei sa le impartasesti ? Un produs grozav de care vrei sa auda lumea intreaga? Atunci trebuie sa inveti sa te folosesti de toate instrumentele pe care ti le pune internetul la dispozitie, dar si de relatiile pe care le poti crea in mediul online!

1. Foloseste comunitatea pentru a iti alege subiectele.

Ai deja o comunitate de fani sau esti in grupuri social media care activeaza in aceeasi nisa de business ca tine? Atunci ai oportunitatea de a iti deschide usa catre oameni si relatii in online. In acelasi mod, incearca sa fii atent la cei mai activi useri de pe blogul tau si incearca sa creezi o relatie cu ei, comunica. La final, fie ca le ceri „guest posts”(posturi scrise de cei care te urmaresc, pe care tu le publici), fie ca ei iti imprastie articolele in toate zarile, pentru tine e un castig.

Un alt lucru pe care il poti face cu ajutorul comunitatii, e sa afli care sunt cele mai importante subiecte ale zilei sau lunii. Astfel, ai sa stii mereu despre ce poti scrie pentru a atrage cat mai multi oameni. In acelasi spirit, tine un ochi pe concurenta Daca ei abordeaza un subiect pe care tu l-ai abordat, poti oricand sa dai share competitiei si sa te legi de postul acesteia pentru a trimite oamenii si in articolul tau. Tot secretul e sa subliniezi ca tu ai aprofundat partea x din subiect, lucru pe care ceilalti nu l-au facut. Acest lucru, in mod surprinzator, te ajuta si sa ajungi la baza lor de fani, dar si pe ei sa ajunga la a ta. Lucru din care poate iesi o relatie fructoasa, in special pentru expunerea ta.

Citeste si:  Puterea de expunere a continutului gratuit

 

2. Vocea expertilor

Blogul este pentru firma ta? Solutia ideala ar fi sa iti lasi expertii din firma sa vorbeasca, da-le o voce! Continutul de calitate nu inseamna doar informatie, dar si autenticitate. Cu cat vocea este mai reala, este personala, cu atat mai mult oamenii o sa citeasca din placere. In plus, este imposibil ca informatia sa nu fie de calitate inalta atunci cand lasi oamenii care isi cunosc nisa si business-ul sa vorbeasca.

 

3. Regula de aur: calitate, nu cantitate.

Poti sa pui un post pe zi? Minunat, frecventa posturilor sunt importante, dar nu daca este o sfortare a celor care scriu. Un material de calitate se face in timp si, mult mai important, cu sport si drag.  Atunci cand faci un post pe zi, este important sa nu fie un articol sau text care doar preia informatia si schimba doar limbajul. Pentru publicul tau, este mult mai important ca postul sa fie relevant, autentic si informativ.  Asadar, chiar daca postezi cu frecventa redusa (la 2 zile, la o saptamana), dar oferi informatii calitative, expuse frumos si cu putin umor, o sa iesi mult mai castigat in fata celor care posteaza zilnic, dar posteaza platitudini.