Pentru a avea succes, un lucru este sigur. Elimina stresul din viata ta si a angajatilor tai!

In viata unui antreprenor soseste un moment cand acesta simte ca munceste in van, ca alearga zilnic sa ajunga la intalniri diferite si stresante, ca nu mai are timp sa raspunda eficient la emailuri, iar proiectele care ar trebui sa ajunga la final sunt tergiversate din varii motive. Specialistii citati de Business Insider recomanda tinerilor care tocmai s-au apucat de o afacere sa isi planifice din timp activitatea si sa lucreze mai inteligent ca pana acum, pentru a evita situatiile la limita si pentru a elimina stresul.

CEO-ul de la GrowBiz Media, Rieva Lesonsky, spune ca multi antreprenori pot sa munceasca aproape fara limita, fara sa se odihneasca, insa pana la urma efectele nocive se vor face simtite, deoarece fiintele umane au nevoie de odihna pentru a da un bun randament.

Lesonsky face referire la regula „20% din timp”, care a fost aplicata pentru prima data de cei de la gigantul IT, Google. Aceasta companie le da voie angajatilor sa investeasca circa o cincime din timpul lor intr-un proiect la alegere, chiar daca nu are legatura cu scopurile Google.

Expertul recomanda ca acest timp personal sa fie investit in planificarea strategiei pentru business, deoarece un angajat care va fi mai liber, va fi si mai creativ si va putea sa gandeasca in perspectiva. Un astfel de timp personal poate duce la aparitia unor inventii mai bune sau a unor procese creative de succes. Un bun manager va tine cont de aceste sfaturi si nu isi va trata angajatii ca sclavii pe plantatie.



Desi iti da frisoane ideea de a nu raspunde unui email, te-ai intrebat daca nu cumva poti activa macar o zi fara sa il verifici? CEO-ul GrowBiz Media, Rieva Lesonsky spune pentru Business Insider ca cei mai multi dintre angajatii unei companii nu pot ignora mesajele, nici macar cele de la colegi. Totusi, este bine sa ignoram mesajele care circula in cadrul companiei, care nu sunt foarte importante. De ce? Pentru a elimina o sursa de stres.

In acest sens, este bine sa te asiguri ca emailul se potriveste cu programul de lucru, iar in cazul in care angajatii incep sa isi trimita mesaje, chiar daca se pot intalni sa isi discute problemele fata in fata, nu veti ajunge nicaieri. Studiile arata ca firmele care au implementat intervale de timp cand emailurile nu sunt verificate au raportat o scadere a volumului acestora, deoarece angajatii s-au obisnuit sa discute unii cu ceilalti, sa socializeze.

Achizitioneaza angajatilor scaune ajustabile, astfel incat acestia sa beneficieze de comoditate la birou!



O alta strategie la moda in companiile din SUA, de pilda, este cea in care li se da posibilitatea salariatilor de a lucra de acasa, cel putin o data pe saptamana. Specialistii apreciaza ca aceste zile de munca la domiciliu sunt benefice pentru angajati, deoarece acestia stau cat mai departe de atmosfera de la birou si isi elimina stresul.

Nu uita ca activitatea fizica este foarte importanta, asa ca este bine sa incerci sa sustii intalnirile stand in picioare si nu la biroul tau, astfel incat va trebui sa te misti prin sala de conferinte. Mai mult, trebuie sa achizitionezi angajatilor scaune ajustabile, astfel incat acestia sa beneficieze de comoditate in timp ce lucreaza.

Rieva Lesonsky mai recomanda ca sefii unei companii sa fie capabili sa impuna anumite limite de rezolvare a problemelor. In cazul in care o situatie este urgenta, o vei solutiona, insa daca mai poate astepta, poti lasa totul deoparte.

De exemplu, in SUA sau in Germania, multe firme au impus limite clare, restrictionand utilizarea emailului intre orele 22.00 seara si 06.00 dimineata, pentru a putea elimina astfel situatiile stresante in cazul angajatilor care muncesc peste program.

Autor: Mihai Matei