LinkedIn poate fi o metoda excelenta de a iti promova afacerea din varii motive, printre  care punem enumera:

  • Peste 65 milioane de profesionisti in afaceri din toate colturile lumii sunt inregistrati pe LinkedIn
  • In medie, un membru LinkedIn are un venit anual de 109,000$
  • In fiecare secunda, LinkedIn are un nou membru.
  • Peste 47% din utilizatorii LinkedIn detin o pozitie decizionala in cadrul unei companii.
  • Peste 75% din membrii LinkedIn lucreaza in companii cu mai mult de 1,000 de angajati (47% provin din companii cu peste 10,000 de angajati)
  • 88% dintre utilizatori se folosesc de LinkedIn de cel putin 2-3 ori pe saptamana.

Romania

  • Exista 1,200,000 de conturi active
  • Linkedin este considerata a doua retea ca importanta pentru business, dupa Facebook
  • Peste 25% din utilizatorii LinkedIn au pozitii de top management in companiile pe care le conduc.
  • Un sfert din romanii care folosesc LinkedInpot intra in grupuri tinta pentru produse de lux, vacante, masini, gadget-uri scumpe, electronice performante, cursuri, MBA-uri, dar și vanzari de servicii B2B
  • Linkedin este considerata cea mai importanta retea de social media pentru relatiile business to business (41% dintre respondenti)

 

#1: Optimizeaza-ti profilul in asa fel incat sa fii usor de gasit

Inainte de a te gandi la o afacere vizibila pe LinkedIn, prima ta grija trebuie sa fie opimizarea profilului. Daca nu apari in topul rezultatelor cautarii, atunci cand potentialii clienti se intereseaza de produsele sau serviciile pe care le oferi, atunci ei nu te vor contacta, indiferent de caliatea si/sau pretul bun pe care il oferi. Desi acest aspect pare de bun simt, multi utilizatori trec cu vederea atunci cand isi creeaza  profilul.

Citeste mai jos

    Atunci de ce am nevoie sa fiu gasit pe LinkedIn?      

            In primul rand, trebuie sa-ti dai seama ce cuvinte cheie folosesc clientii ideali atunci cand cauta ceea ce tu oferi. Stabilirea cuvintelor cheie pentru profilul  LinkedIn este  putin diferita de metoda folosita pentru Website. Pe Google, oamenii in general cauta expresii precum: “Cum sa creezi un profil LinkedIn de succes”. In opozitie, pe LinkedIn, cuvintele cautate sunt ”LinkedIn expert” sau “Scriitor de profil LinkedIn”.

Este un concept cheie care trebuie inteles inainte de  a  fi gasit de clientii interesati de ceea ce oferi tu :  Foloseste cuvintele ideale pe care clientii tai le-ar folosi sa te caute pe LinkedIn!

 

 

#2: Ofera clientilor motive fundamentate pentru a-ti vizita profilul

Nu este suficient doar sa apari in lista de rezultate. Sunt multe alte profiluri care, de asemenea, pot iesi in evidenta. Deci, daca nu oferi clientilor un motiv bun sa iti acceseze profilul, este foarte posibil sa ajunga pe alte profiluri concurente. Este esential sa ai un titlu convingator care atrage atentia si care tenteaza vizitatorul sa intre pe profilul tau.

Pentru a face asta ai nevoie sa combini o declaratie care atrage atentia cu unul sau doua cuvinte cheie. Daca reprezinti o afacere care ofera servicii locale, ai face bine sa incluzi locatia in titlu, urmata de cuvintele cheie.

O metoda cheie pentru a fi evitat este lipsa unei poze de profil. Daca vrei sa dai impresia de profil echivoc, lipsa unei fotografii este cea mai sigura cale. Este o caracteristica umana dorinta de a vedea  cu cine ai de a face, de aceea este atat de important sa adaugi o poza profilului tau. Fara aceasta caracteristica, este foarte putin probabil sa ai vizitatori pe profil.

Citeste si:  Lucruri care influenteaza nivelul de productivitate

 

 

#3: Ofera clientilor posibilitatea de actiune

Acum,  ca un client a ajuns pe profilul tau, trebuie sa ii vorbesti exact pe nevoile lui pentru a intreprinde o actiune, indiferent de ce iti doresti ca acesta sa faca. Este foarte important sa incluzi cuvintele cheie selectate in sectiunea “rezumat” pentru a creste numarul utilizatorilor care te gasesc. Aceasta sectiune trebuie sa fie concentrata pe client.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Este posibil sa contrazica parerile tale, dar LinkedIn este o unealta care te ajuta sa iti construiesti afacerea. Important este sa intelegi ca nimanui nu ii pasa de tine ca persoana, ci de ceea ce poti face pentru ei. Cu aceasta informatie in minte, fii sigur ca profilul tau  vorbeste direct clientilor tai ideali. Poti incepe rezumatul cu un paragraf despre cine esti, ce realizari ai, si orice informatie care  consideri ca iti  va intari credibilitatea. Restul trebuie sa vorbeasca direct  publicului tinta, cine sunt, care sunt problemele lor si, de sigur, cu solutiile pe care le poti oferi.

                Spune-le potentialilor clienti de ce tu esti de incredere!

        Un alt aspect important este sa finalizezi rezumatul cu un apel la actiune. Multi antreprenori omit aceasta importanta parte a descrierii lor si pierd astfel multe oportunitati doar pentru ca nu le spun vizitatorilor ce sa faca in continuare. Spune-le exact care este urmatorul pas , indiferent ca ii ghidezi spre website-ul tau, sa iti trimita e-mail sau sa te sune.

#4: Dezvolta-ti reteaua, astfel incat clientii sa te pot gasi

Chiar cu o optimizare completa din punct de vedere al cuvintelor cheie si al structurii profilului, numarul de oameni din reteaua ta iti limiteaza vizibilitatea in materie de cautari. Daca ai o retea mica, numarul persoanelor care te pot gasi este drastic redus.

Singura modalitate prin care cineva te  poate gasi este daca sunteti membri de gradul intai, doi, sau trei al aceluiasi grup. Pentru cele mai bune rezultate, este bine sa accepti majoritatea solicitarilor de conectare primite. Iti poti stabili un program regulat pentru a ajunge la persoanele pe care le cunosti sau doresti sa le cunosti, si asigura-te ca trimiti intodeauna un mesaj personalizat.

 

#5: Tine pasul cu noile conexiuni

Trimite un mesaj de intampinare dupa ce accepta cineva solicitarea de conectare.         Multumeste-le pentru conexiunea efectuata, si apoi ofera-le un mic cadou. De exemplu, cand cineva ma contacteaza le ofer cateva cadouri simbolice, precum o lista de verificare a profilului LinkedIn sau un loc la cursurile mele de autodezvoltare. In urma acestui gest marunt, multi clienti au continuat sa tina legatura cu mine, ceea ce uneori a fost inceputul unei relationari frumoase. Acest pas iti ofera o oportunitate in a construi fundatia solida a unei afaceri de succes.

 

Poti folosi acesti pasi pentru a-ti dezvolta afacerea prin intermediul LinkedIn si, implicit a genera noi clienti asociati afacerii tale.