Creativitatea este o necesitate, punctul zero si geneza in piata antreprenoriala de azi. Lipsa creativitatii te poate scoate pe tusa in mai putin timp decat ti-a luat sa semnezi actele de infiintare a firmei, cateva luni.

Acest lucru se datoreaza faptului ca rodul creativitatii nu il gasim doar in marketing online sau direct, ci si in gasirea si implementarea solutiilor de dezvoltare si expansiune a unei afaceri.

Desi, sa fim cinstiti, afacerile stabile sau care au succes pornesc tocmai de la o idee creativa sau inovatoare. Stim deja ca figura matriarhala a inovatiei este gasirea si implementarea de solutii pentru probleme inobservabile sau cu impact, aparent, mai mic asupra lumiiBineinteles, uneori mai putem pune evolutia si revolutia tehnologica a lumii, pe seama viselor copilariei si imaginatiei exacerbate. Multumim lui Albert Enstiein pentru visul sau de a face echitatie pe o raza de lumina, pentru ca asa a inceput periplul lui prin stiinta si asa beneficiem, astazi, de teoriile si descoperirile lui.

 

Insa pentru a ne orienta doar spre piata antreprenoriala: Ai deja o afacere, apare (se putea sa nu?) o problema si nu iti vine nici o idee despre cum ai putea rezolva situatia. Ce faci pentru a atrage putina inspiratie?

 

Inspiratia vine din orice – cu precadere obiceiuri mai ciudate, Cum scapa antreprenorii de succes de blocajul inspirational?

 

Citeste mai jos

Ne uitam in curtile liceelor sau facultatilor de arte si descoperim o societate a oamenilor atipici, iar daca vorbim despre inspiratie si creativitate o sa gasim cate un obicei specific pentru fiecare individ. In orice caz, chiar daca nu ai parul verde, pheonix sau curcubeu, chiar daca nu manuiesti o pensula sau un ebosoar cu viteza si precizia unui chirurg sau compozitia muzicala iti e straina, creatia nu se rezuma in aceasta lume.

Sunt antreprenori  si oameni din aria creatiei business care isi gasesc inspiratia in lucruri mult mai atipice decat a pasionatilor de Goya. Adica, sigur, nimeni nu neaga geniul si tehnica lui Goya, dar cu cat te uiti mai mult la picturile lui, cu atat mai mult incepi sa intelegi mai bine expresia „daca te holbezi la abis, acesta se va holba inapoi la tine” – acelasi lucru l-am putea spune si despre Hieronymus Bosch, dar sa iesim din zona artelor plastice.

Unii dintre cei mai mari creativi  oameni CEO, PR, Marketing si asa mai departe ai lumii, ne spun ce fac ei cand barometrul inspiratiei este sub linie.

 

Bian Li, The Hungry Lab

Isi gaseste inspiratia facand scufundari.

 

„Rezolv problemele legate de afaceri sub apa. Fara telefon, fara internet, fara discutii, fara poluare fonica. Doar sunetul respiratiei mele, acalmia oceanului si gandurile mele. Cu cat adancimea si intunericul in care ma pot scufunda (in siguranta, desigur), cu atat trebuie sa devin hiper-concentrat pe actiunile mele si mediul inconjurator. Asadar, gandurile mele sunt si ele mai clare si concentrate. Nimic nu se compara cu scufundarea la           36.576  m. Ma uit la linia de demarcatie in abis si ma gandesc la o problema cu care ma confrunt de foarte mult timp in afacerea mea”

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Grant Schreiber, Real Leaders

Grant Schreiber nu este doar un om al carui succes rasunator il mentine sus, ci si ideile lui cele mai bune vin tot de sus sau, in orice caz, cand este in aer.

„Ideile cele mai bune imi vin deobicei intre intalniri si conferinte,  cel mai des in aer, la 9144 m inaltime. Ma gandesc la conversatiile pe care tocmai le-am avut, cu persoane interesante, care provin din diverse medii social-culturale. Acest lucru imi permite sa iau in considerare perspective complet noi, de la experti in domeniu si sa le aplic unor idei mai vechi, din afara domeniului, astfel, se naste o idee complet noua”.

 Michael Freeby, Michael Freeby Photography

Stiati deja ca Albert Enstein considera imaginatia excesiva a copiilor un semn al inteligetei, asa e? Stiintific vorbind, este o legatura clara, care se poate rezuma la utilizarea lobiilor corticali frontali, in fine. Michael Freeby, nu doar ca isi gaseste inspiratia in copilarie, dar mai degraba in ceea ce stimula, pentru multi dintre noi, imaginatia in copilarie.

„In general, cele mai bune idei imi vin cand sunt intr-o cafenea linistita, noaptea tarziu, cu un milkshake excelent si o revista de benzi desenate in fata. Suna ciudat, dar functioneaza mereu! Iubesc milkshake-urile si benzile desenate, asadar sa le combin imi da un impuls de energie pozitiva si motivatie. In plus, sunt sigura ca o portie mare de carbohidrati si materialul creativ pe care il citesc ajuta. Cu cat milkshake-ul are mai multa ciocolata, cu atat mai bine!”

Desigur, pentru a gasi inspiratia necesara, nu ai nevoie nici de echipament de scufundare, avioane sau sa te plimbi prin cafenele pentru a redescoperi gustul copilariei. Sunt antreprenori care citesc bibliografii inainte de culcare, ceea ce le descongestioneaza gandurile si inspiratia le vine in somn, sunt antreprenori care gatesc pentru a isi curata mintea sau care ies la plimbare in timpul programului de munca, taie iarba, analizeaza date sau se plimba cu cainele.

Nu exista o reteta anume pentru a scapa de frica de alb a artistului, hartie goala a scriitorului sau pentru a iti impulsiona mintea sa fie creativa cand ai nevoie. Cea mai buna metoda este cea care te relaxeaza suficient de mult pentru a te lasa acaparat de inspiratie.

Citeste si:  Un lider de succes este un lider entuziast