Dan Mazilu, Mediatel Data, este un antreprenor de mare valoare al tarii noastre. Avand succes international, firma sa care a luat nastere in urma cu 21 de ani si care a adus pe piata nationala serviciile digitale, creste si se dezvolta pe zi ce trece. Indarjit, perseverent si ambitios, Dan reuseste sa ghideze o companie premiata si apreciata la nivel global.

Mediatel Data este o companie ce ofera solutii complete pentru infrastructura call center si a centrelor de servicii.

Vrem sa aflam de la acest om de succes cum este sa activezi pe piata antreprenoriatului romanesc mai bine de 20 de ani, sa traversezi etape atat de agitate si sa cresti, indiferent de piedici.

Dan, in primul rand trebuie sa stii ca Portal Management se pozitioneaza ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Spune-ne, te rugam, ce te motiveaza, ce te inspira sa te dezvolti si sa cresti permanent.

Nu am motive speciale care sa ma inspire pentru performanta in afaceri. Cred ca lucrurile simple, naturale, facute cu cap, vazute la alte companii ma motiveaza sa experimentez si sa aplic noi proceduri in activitatea zilnica.

Citeste mai jos

Cum arata inceputul carierei tale? Care au fost primii pasi?

Eu am infiintat societatea Mediatel in 1996, dezvoltand sisteme de Call Center, perioada cand era greu sa obtii un numar de telefon, astfel incat multi clienti ar fi vrut sisteme telefonice moderne, dar nu aveau linii de telefon pe care acestea sa functioneze.

Din punct de vedere financiar, nu existau mecanisme de credit care sa te ajute sa-ti finantezi afacerea, astfel incat a trebuit sa ne dezvoltam organic, fara ajutor extern. Chiar si cont bancar ne-am deschis cu greutate, o singura banca a acceptat acest lucru. Schimburile valutare durau zile si uneori saptamani, din momentul cererii si pana in momentul aprobarii schimbului valutar.

Care sunt factorii ce te-au determinat sa iti cladesti propria afacere?

Pentru un inginer software, la acea vreme nu prea gaseai de lucru, spre deosebire de astazi. Companiile nu investeau bani in IT, iar software-ul piratat era folosit pe scara larga, astfel incat am fost fortat, oarecum, sa deschid propria afacere. Nu regret nici un moment, as fi putut incepe chiar mai devreme.

Care este secretul victoriei? Ce elemente nu ar trebui sa lipseasca unui antreprenor pe calea spre succes?

Nu stiu sa existe un secret al victoriei in afaceri, dar cred ca abnegatia, flexibilitatea, inovarea continua, sa asculti parerile altora si sa te bucuri de munca ta sunt elemente ce nu ar trebui sa lipseasca unui antreprenor.

Povesteste-ne despre Mediatel Data. Cum a inceput povestea? Cum arata compania la inceput?

M-am hotarat sa infiintez compania Mediatel atunci cand, angajat fiind, nu primeam salariu in fiecare luna, din lipsa banilor.

La Registrul Comertului, am vrut sa inscriu compania cu numele Mediatel SRL, dar mi s-a spus ca exista deja o companie de Import-Export in Giurgiu cu acest nume, astfel incat trebuia sa schimb numele sau sa adaug un alt cuvant, de genul Data, Info, Soft, deoarece eram o firma de soft. Dupa cateva secunde de gandire, deoarece asteptau persoane la rand, am ales ca denumire Mediatel Data SRL. Nu imi pare rau de alegerea facuta, cred ca mi-a adus noroc.

La inceput, compania era formata doar din persoana mea. Ma ocupam de actele firmei, relatia cu banca, dezvoltam produsele, faceam vanzari si pastram relatia cu clientii. Inchiriasem un apartament cu doua camere, dar nu am folosit niciodata a doua camera.

Dupa un an de zile, am pus un anunt de cautare colaboratori studenti pe avizierul Facultatii de Automatica din Institutul Politehnic Bucuresti.

A venit un singur candidat, Liviu Busuioc, proaspat absolvent, care a si devenit primul coleg la Mediatel Data SRL; acum este in Silicon Valley, persoana cu raspundere la biroul central Oracle.

Am avut sansa si norocul sa intalnesc oameni de valoare, cu care am construit compania. Am muncit mult sa dezvoltam sistemele de Call Center, premiate in Romania, Europa si Statele Unite ale Americii.

In ce punct se situeaza acum compania?

Dupa 21 de ani de activitate, cu mii de clienti in toata lumea, cred ca suntem in ritmul preconizat, iar cel mai important este faptul ca nu ne-a disparut placerea si satisfactia muncii implinite, astfel incat pentru noi fiecare zi este ca la inceput, plina de provocari si cu asteptari mari.

Cum ajungeti sa lucrati cu noi clienti? Care sunt metodele prin care va promovati?

Citeste si:  Valeria Tudor - The House PR - Ma motiveaza sa imi vad echipa multumita

De-a lungul timpului, nu am avut metode specifice de promovare, mergeam pe la targuri si expozitii sau ne promovam in cadrul evenimentelor de networking social.

In general, clientii nostri aud de la alti clienti despre functionalitatile, calitatea sistemelor si serviciilor Mediatel si ne solicita la randul lor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Stim ca aveti multi clienti de pe diferite continente. Cum ati reusit sa ii faceti sa aiba incredere intr-o companie romaneasca?

Increderea se castiga cu greutate si in timp. Mai greu este sa convingi companii din Europa sa aiba incredere intr-o companie romaneasca, decat pe cele din America sau Asia, nu stiu din ce motiv. 

Lumea in care traim se transforma rapid. Piata se schimba, la fel si cerintele. Cum faceti sa fiti mereu la zi cu toate tendintele? 

Este adevarat, piata si asteptarile consumatorilor se schimba rapid. Pentru a face fata schimbarilor tehnologice, am fost si suntem in prima linie, inca de la inceputuri.

La Mediatel cream o legatura puternica cu clientii nostri, suntem aproape de ei si le implementam toate dorintele, astfel participam in procesul de inovare in permanenta.

Cum ai proceda daca ai avea sansa de a incepe de la zero? Ai schimba ceva? Daca da, ce ai schimba si de ce.

Nu cred ca as schimba ceva, cred ca am luat deciziile bune, in conditiile date. 

Care sunt cele mai mari piedici de care se loveste un antreprenor in tara noastra?

Sunt multe piedici, dar si multe oportunitati in tara noastra. Cele mai mari piedici vin din partea unei gandiri dezarticulate din partea oamenilor de conducere, lucru care duce la lipsa de institutii eficiente, de o legislatie coerenta, o infrastructura moderna etc.

Ce sfaturi i-ai da unui tanar aflat la inceput de drum?

Pentru un tanar aflat la inceput de drum, cred ca cel mai mult are nevoie de perseverenta, deoarece are curaj, din moment ce a pornit pe calea antreprenoriatului. Traim o perioada in care multe afaceri “clasice” sunt inlocuite de alte modele de business. Tehnologia, comunicarea, capitalul de lucru sunt relative facil de obtinut, astfel incat inovatia de business ar trebui sa fie motorul principal, dupa care sustinerea si apoi largirea activitatii.

Cum se impaca viata profesionala cu cea personala? Iti ramane timp liber?

Nu e usor, dar incerc sa imbunatatesc viata profesionala, impreuna cu colegii mei la serviciu si pe cea personala cu familia mea. Nu e simplu, dar sunt bucuros sa fiu inconjurat de oameni de valoare la serviciu si intelegatori acasa, in familie. Timp liber nu prea am avut niciodata, doar pe vremea comunismului.

Stim ca esti pasionat de matematica, materie la care esti si olimpic. In afara de aceasta pasiune, ce te mai incanta? Ai vreun hobby?

Asta este cea mai simpla intrebare, deoarece am un hobby. Imi place sa fac puzzle. Odata completate, le inramez si le ofer cadou. Cred ca am facut pana acum cateva mii de tablouri din puzzle. 

In final, dupa cum ne cere traditia, te rugam sa ne lasi cateva cuvinte care sa serveasca drept inspiratie si care vor deveni “citatul Dan Mazilu”.

Pentru final, as dori sa mentionez un citat, pe care il consider adecvat, atribuit lui Mahatma Gandhi:

„Un client este cel mai important vizitator al locatiei noastre. El nu depinde de noi. Noi depindem de el. El nu reprezinta o intrerupere a muncii noastre. El este scopul muncii noastre. El nu este un element extern al afacerii noastre. El face parte din afacerea noastra. Noi nu ii facem lui o favoare pentru ca il servim. El ne face o favoare pentru ca ne ofera oportunitatea de a-l servi.” – Mahatma Gandhi.