Un studiu realizat de compania SAP SE, liderul mondial pe piata de solutii software de business si tehnologie, arata faptul ca evolutia fulminanta a mediului digital cere neaparat un nou model de afaceri.

Este vorba despre comertul online, care devine tot mai mult o parte importanta a oricarui plan de business. Potrivit Bloomberg, ca sa isi poata pastra competitivitatea in actualul climat digital, multe companii din diferite industrii ar trebui sa se orienteze catre dezvoltarea unui canal online de vanzari. In plus, specialistii spun ca aceste firme trebuie sa invete sa foloseasca solutiile de tip software pentru analiza comportamentului consumatorilor si furnizarea de oferte personalizate.

Numai in acest fel, companiile vor reusi sa obtina stimularea vanzarilor in viitor, arata cercetarea SAP SE. Potrivit expertilor citati de Bloomberg, multi dintre clientii de astazi vor sa poata interactiona in mod direct cu un departament anume dintr-o firma, de pilda, cel de vanzari, folosind orice canal de comunicare. S-a constatat ca in ultima perioada de timp tot mai multi clienti prefera mediul digital, iar firmele care sunt interesate de viitorul lor nu ar trebui sa ignore aceasta tendinta.

Citeste mai jos

Canalul digital trebuie sa fie folosit la maxim pentru a creste volumul vanzarilor, iar companiile trebuie sa se obisnuiasa sa isi puna bazele unui departament cu oameni specializati in analizarea comportamentului clientilor din mediul virtual. Astfel, acestea vor fi capabile sa le puna la dispozitie clientilor cele mai potrivite produse si servicii.

Multi dintre actualii consumatori, mai ales cei tineri, au tendinta de a utiliza mai multe canale simultan, online si mobile! 

Cercetarea mai arata ca acest aspect poate determina loializarea clientilor respectivi si cresterea business-ului firmei. Gradul de adaptare al strategiei de vanzari a unei firme la canalele online si modul cum interactioneaza aceasta cu clientii vor face in viitor diferenta dintre succes si insucces, iar acest lucru nu se aplica numai companiilor din retail, ci este valabil si pentru cele care activeaza in productie, distributie sau domeniul telecom.

Vanzarile online au toate sansele sa creasca de la o luna la alta si nu mai trebuie sa fie ignorate de nici o companie, indiferent de industria in care activeaza. Multi dintre actualii consumatori, mai ales cei tineri au tendinta de a utiliza mai multe canale simultan, online si mobile, asa ca firmele trebuie sa gaseasca solutii prin care sa obtina o viziune integrata asupra comportamentului clientilor.

Citeste si:  Pericole in vanzari online. Greseli de inceput.

Vanzarile si interactiunea online cu clientii pot sa transforme in bine business-ul companiilor, mai ales daca se va reusi integrarea componentei online in strategia de vanzari, arata cercetarea mentionata.

Managerii firmelor trebuie sa aiba in vedere interactiunea cu clientii in timp real si personalizat, in functie de profilul acestora, ce fel de comenzi au mai avut acestia in trecut sau cum se raporteaza la ofertele existente. Toate acestea pot sa aduca consumatori mai loiali si sa creasca in mod semnificativ volumul vanzarilor. Potrivit Bloomberg, mediul online reprezinta o resursa importanta pentru dezvoltarea afacerilor. Prin noul climat digital se pot atrage si pastra mai usor clientii, mai ales ca se poate estima comportamentul acestora, daca tinem cont de postarile pe care le fac intr-o anumita retea de socializare sau pe un anumit grup online.

Comportamentul online al unui client poate fi estimat in baza istoricului acestuia, asa ca se vor putea lua masuri de retentie a celor care prezinta un adevarat potential de crestere, respectiv masuri de precautie pentru cei care prezinta un risc in viitor, mai arata studiul.

 

Mihai Matei

 

Vrei sa afli care sunt secretele celor mai buni oameni de vanzari si cum ti le poti insusi?

Vrei sa poti pune in aplicare tehnici si strategii care sa iti mareasca vanzarile cu cel putin 15%?

Vrei sa fii un vanzator mai bun?

 

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Atunci vino la Trainingul Intensiv ”Atinge Excelenta In Vanzari”. Mai multe detalii aici!