Ambientul, mediul socio-cultural si geo-politic, joaca un rol important atat in formarea noastra ca oameni, dar si mai tarziu in viata cand continua sa aiba un rol major in dezvoltarea noastra ca indivizi.  Pentru ca oamenii acumuleaza informatii si se dezvolta doar prin date empirice, intrand in contact permanent cu cei din jur si mediul inconjurator.

Ceea ce ridica o mica problema, daca privim putin datele stiintifice stim ca nimic nu sta pe loc (nici macar universul), iar acest lucru inseamna ca nici noi nu ne oprim vreodata din dezvoltare, datorita faptului ca intram mereu in contact cu ceva nou astfel acumuland experiente.

 

Asta inseamna ca ceea ce facem, cum actionam si relationam cu cei din jur, este direct de terminat de cum se invarte lumea in jurul nostru si, cu precadere, ce fel de oameni se perinda prin viata noastra. Modul de interactiune al oamenilor din jurul nostru si spatiul in care ne petrecem preponderent timpul, este factorul principal in determinarea actiunilor noastre.

Citeste mai jos

 Cel mai bun exemplu se ascunde chiar in viata privata, daca stii ca acasa te asteapta un morman de rufe murdare si un spatiu intunecos in privinta caruia nu ai ce sa faci, parca te atrage putin mai tare gandul de a zabovi mai mult la birou sau intr-o cafenea. De ce nu s-ar aplica acelasi lucru si in privinta biroului?

Stim deja, spre exemplu, ca lumina albastra din screen-uri si monitoare afecteaza ciclul de somn al oamenilor, cum stim deja ca absenta luminii naturale sporeste sansele pentru dezvoltarea depresiei si anxietatii. Practic, daca singura sursa de lumina din birou este cea artificiala, ai mai multe sanse ca angajatii tai sa nu poata dormi noaptea ceea ce inseamna: mai mult stres, mai multa anxietate si deci mai putina concentrare. Si stim cu totii un lucru clar: lipsa atentiei este un impediment major asupra productivitatii.

 

Asadar, efectul ambientului in productivitatea angajatilor este major si are un impact palpabil.

 

In orice caz, pentru companiile mici, pentru un start-up sau un PFA, un birou cu ferestre enorme si un semi-open space (studii noi au aratat ca open-space-ul, chiar daca incurajeaza comunicarea la birou, poate avea efecte negative serioase asupra angajatilor) poate fi mult prea costisitor. Sunt totusi cateva detalii care schimbate sau adaugate in spatiul de lucru pot schimba complet atmosfera, deci si starea de spirit a angajatilor.

 

1. Flori proaspete

In ghiveci sau in vaze, nici nu conteaza, florile proaspete insenineaza ziua aproape oricui. O data pentru ca sunt frumoase si hei, frumusetea atinge inima oricui, o data pentru mirosul lor care poate fi incredibil de relaxant, mai ales daca nu prea ai timp sa te bucuri de natura in mare parte a timpului.

Citeste si:  Femei hartuite la locul de munca

Nu spune nimeni sa transformi biroul intr-o mini gradina botanica, insa de ce sa nu inseninezi atmosfera cu cateva vaze de flori proaspete?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

2. Scaunele

Cea mai mare parte din timp o petrecem in scaunul de birou, iar daca acesta devine inconfortabil dupa 2-3 ore, angajatii tai o sa piarda mai mult timp cautandu-si o pozitie in care pot sta cat de cat comod in loc sa lucreze.

Un scaun de birou inconfortabil este exact acelasi lucru cu o masea stricata. Te poti concentra la ceea ce faci, daca din 5 in 5 minute vrei sa iti scrasnesti dintii ca sa scapi de presiunea si durerea  din gura sau de maxilarul intepenit? Nu. Atunci nici  durerea de spate, picioare sau amorteala constanta nu sunt ceva care te ajuta sa te concentrezi asupra muncii tale.

Si in cele din urma ajungem la factorul psihologic, pentru a face orice cu drag trebuie sa te simti bine primit sau cel putin sa simti ca este locul tau acolo. Ori un scaun rupt sau elegant pana la rigiditatea nu o sa iti ofere aceasta senzatie.

In schimb un scaun comod si colorat poate schimba complet acest aspect.

 

3. Carnetele si agenda

Cea mai mare parte din timp ne-o petrecem in fata monitoarelor, insa un carnet sau o agenda pot schimba destul  de mult modul de interactiune a oamenilor.

Fie pentru ca atunci cand notezi pe hartie iti pui creierul in miscare si il ajuti si sa curete informatiile in plus sau presante, practic iti impune claritate in gandire, fie pentru ca nu poti fi distras de notificari, e-mailuri si iti permite sa te conectezi cu cei din jurul tau in timp ce iti notezi.

Si mai este un aspect, mai devreme sau mai tarziu, trebuie sa muti datele din carnet in datele de baze ale firmei, ceea ce implica sa transcrii din carnet pe calculator, iar acest lucru te forteaza sa recitesti, iar acest lucru este uneori benefic in gasirea solutiilor si abordarilor noi in privinta proiectelor.