A fi antreprenor poate fi o pozitie atragatoare pe hartie, insa, in practica, a lucra cu oameni este mult mai dificil decat ar putea crede orice aspirant la aceasta pozitie.

In timp ce multi noi antreprenori sunt convinsi ca afacerea lor va fi diferita si ca angajatii lor vor fi incantati sa lucreze pentru ei, realitatea este ca majoritatea proprietarilor de afaceri sunt nepregatiti pentru un management de succes si sfarsesc prin a face greseli critice.

Va prezentam unele din cele mai intalnite greseli pe care le fac noii antreprenori:

 

Crearea unei culturi neechilibrate a programului de lucru

Cand esti la inceput ai putea fi tentat sa creezi o cultura, in ceea ce priveste programul de lucru, fara stres. E posibil sa nu stabilesti anumite ore pentru prezenta la birou sau sa iti iei un concediu nelimitat.

Citeste mai jos

Pe de alta parte, aceasta este una din abordarile moderne in vederea imbunatatirii satisfactiei profesionale si a motivatiei, dar le poti pune in aplicare numai in cazul in care acestea se echilibreaza cu structura regulilor si asteptarilor profesionale.

 

Faci prea repede angajari

O companie multinationala cu 100.000 de angajati isi poate permite sa ia cateva decizii proaste in ceea ce priveste angajarea, insa un startup cu o echipa initiala de 5 angajati nu isi poate permite acelasi lux.

Ca si antreprenor la inceput de drum, este de inteles faptul ca esti entuziasmat si vrei sa faci lucrurile sa mearga cat mai repede posibil, insa nu te poti grabi si in legatura cu deciziile de angajare.

 

Nu oferi Feedback

Exista mai multe motive pentru care antreprenorii nu ofera feedback angajatilor lor. Unul din motive ar consta in faptul ca li se pare inconfortabila ideea de a critica pe cineva. Unii pur si simplu nu stiu sa ofere un feedback eficient. Altii si-ar dori ca angajatii lor sa se ocupe de tot in mod independent. Insa, nici unul din toate ceste motive nu reprezinta o scuza.

Citeste si:  Oamenii de succes nu vor spune aceste lucruri

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Feedback-ul are rolul de a-i mentine sau de a-i indrepta pe angajati spre o directie corecta, de a consoloda actiunile pozitive, de a le elimina pe cele negative, si nu in ultimul rand, va mentine angajatii motivati.

 

Neglijarea la nivel de individ

Este usor sa te gandesti la angajatii tai ca la „personalul meu” sau „echipa mea” deoarece i-ai angajat pentru a lucra impreuna sub identitatea brandului tau. Insa, fiecare dintre ei este un individ cu o personalitate diferita si unica. Fiecare are puncte forte unice, la fel si puncte slabe, cat si un stil de lucru care necesita o abordare de management individualizata.

Incercand sa folosesti aceeasi strategie de management pentru toti angajatii reprezinta o greseala extraordinara. Ofera-le angajatilor atentie individuala si adapteaza-ti strategiile in functie de fiecare in parte.

 

Nu lasi oamenii sa faca ceea ce stiu mai bine

Probabil ca ai angajat membrii echipei tale deoarece ai incredere in munca pe care stiu sa o faca cel mai bine. Daca iti doresti sa ai succes, trebuie sa inveti sa ii lasi sa isi faca munca in felul lor, atat timp cat o fac bine. Tine de atributiile tale sa setezi directii si sa atribui anumite sarcini, dar, in cea mai mare parte, trebuie sa ai incredere in echipa ta lasandu-i sa isi managerieze asa cum stiu ei mai bine propriile responsabilitati.

Toate aceste greseli sunt foarte comune, insa asta nu inseamna ca nu poti sa le eviti. Incearca sa inveti din greselile altora si nu subestima responsabilitatile pe care le ai ca manager.