Orice cetatean roman s-a plans cel putin o data in legatura cu preturile, dar este oare posibil sa avem o influenta asupra lor? De multe ori asociem calitatea cu preturile si este imposibil sa nu fi auzit vreodata expresia: „Nu iau vin de 5 lei, ca ma respect. Iau de 11 lei”. Pentru a intelege faptul ca de multe ori calitatea este independenta de pret, vreau sa prezint urmatoarele exemple.

Parfum de lux Bic

In 1989, Société Bic a scos pe piata un parfum care indeplinea toate caracteristicile unuia de lux, pentru a-l vinde la pretul infim de 5$. Toate bune si frumoase. Se asteptau profituri enorme numai ca, un an mai tarziu, parfumul a fost scos de pe piata din cauza faptului ca nu a fost vandut. Dat fiind pretul sau mic, a fost asociat la scara larga cu un produs de calite inferioara. In prezent, productia oricarui parfum de lux, indiferent cat de scump este, nu depaseste 5$. Brand-urile de succes evita sa mai faca greseala realizata de Bic in trecut, iar din cauza acestui fapt le gasesti in magazine de la 100$ pana la 3.320$. Din cauza obiceiurilor noatre de a asocia calitatea cu pretul, acum poti ajunge sa cumperi un parfum de 5$ la pretul unei masini secound hand.

Acelasi produs la preturi diferite

In 2012, un lant de magazine a condus un experiment: Au luat un produs si l-au pus la stand in doua cutii diferite la preturi diferite (diferenta de 75 bani). La finalul saptamanii s-a observat faptul ca produsele puse in categoria mai scumpa s-au vandut cu 20% mai mult decat cele puse in categoria obisnuita.
In final, ar fi bine sa iei in considerare calitatea inaintea pretului atunci cand iei o decizie de cumparare. Imagineaza-ti ca vrei sa cumperi un produs pentru un prieten bun si te intereseaza foarte mult sa fie calitativ. Dupa ce intelegi cu adevarat valoarea unui produs, atunci poti sa iei in considerare pretul. Exista multi producatori care au fost nevoiti sa ridice pretul produselor din cauza conceptiei consumatorilor. Unul dintre ei a adus un lot de pixuri din China si dupa ce a platit taxele si a adaugat profitul, pretul final era de 10 bani/bucata. In cateva luni, pentru a putea vinde produsele, a ridicat pretul la 1 leu/ bucata, iar in felul asta oamenii erau siguri ca au facut o achizitie de calitate.

Citeste si:  Cele mai bune campanii de marketing din toate timpurile (partea 1)