Industria  pantofilor este, pana in prezent, una dintre cele mai prospere nise ale pietei de manufactura. Confectionarea pantofilor este pana in prezent o afacere sigura.

Evolutia creatiilor umane are trei stadii: nevoie, imbunatatire, practicabilitate. Cand utilitatea unui produs este recunoscuta la scala, larga acesta intra intr-un proces secundar: concept, design, infrumusetare. Istoric vorbind, sunt multe lucruri care, supra-folosite fiind, au fost lasate in trecut. Chiar si concepte care la vremea lor creau impresia inovatiei absolute. Sunt totusi lucruri ce nu pot fi detasate de omul actual – industria fashion si industria alimentara.

Industria fashion a aparut ca raspuns la apelul omului ce uziteaza din nevoie hainele, pantofii si gentile si are nevoie in permanenta de lucruri noi.

Pentru a mentine publicul atent industria fashion are nevoie de schimbari permanente. Asa a aparut conceptul de „Couture”, care are rolul exclusiv de a oferi privitorilor un show artistic. Complet diferit de conceptu de Couture este cel  de haine, pantofi si genti de purtat la scala larga. Teoretic, dupa aparitia primei perechi de pantofi, in 1300 inainte de Hristos, acestia au derivat de la simpla protectie pentru picioare devenind in timp o industrie.

Citeste mai jos

Pana in intr-un anumit punct al istoriei o pereche de pantofi era „buna” daca era rezistenta la diversitatea conditiilor de mediu. Astazi pantofii nu mai reprezinta doar un obiect necesar.  In functie de creatorul lor si materialele folosite in confectionare, pantofii provoaca oamenii sa acorde un statut purtatorului.

Diversitatea modelelor si tipurilor de pantofi au pornit de la simplele sandale din piele.

Odata deveniti un obiect indispensabil au fost modelati, remodelati si reinventati de nenumarate ori.  Un exemplu concret al remodelarii conceptului de pantofi apare in 1956 cand, Andre Perugia, un designer francez, aduce pe piata conceptul inovator de toc detasabil. Conceptul nu are priza pentru publicul larg. Nici chiar in anii 80′, 90′ cand  a mai fost o incercare de introducere a acestuia pe piata nu are succes.

Citeste si:  De ce un produs de succes nu este un produs perfect

Dupa ani in care a fost lasat uitarii, conceptul a fost reintrodus pe piata intr-un moment propice acestuia – poate datorita evolutiei stilului de viata al femeilor, acest concept a captat atentia publicului.  Doua femei inspirate de stilul activ de viata contemporan au modernizat acest model si l-au adus la standardele erei noastre. Tanya Heath in 2012  in Los Angeles, SUA, si  Katrin Leiber in 2015, Germania. In urma lor vine si firma Mime et moi. Fiecare brand aduce o idee  noua acestui model de pantofi. Katrin Leiber spre exemplu foloseste un sistem de prindere a tocului pe baza de buton. Mime et moi foloseste pentru prindere o forma de sina si aduce in oferta sa 5 tipuri de tocuri.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Idei de afaceri

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Atat timp cat exista idei noi pentru a improspata aspectul unui obiect indispensabil omului, industria aceasta o sa persiste – fie ca se reinventeaza roata si conceptul produsului,  fie ca apar modele si materiale noi anual. Confectia pantofilor este o industrie nemuritoare.