Domino’s Pizza Inc. este un mare lant de restaurante fondat in 1960. Sediul central al companiei este la Domino’s Farms Office Park in Ann Arbor, Michigan, SUA.

1960-1990

In anul 1960, Tom Monaghan si fratele sau, James, au cumparat DomiNick, o mica pizzeria locala. Fratii au imprumutat 900$ pentru a-i investi in business, din care au folosit 500$ pentru a cumpara restaurantul(o suma mare la momentul respectiv). Planul initial a fost de a imparti orele de munca in mod egal, dar James nu a vrut sa renunte la postul full-time pe care il avea de postas pentru a lucra la noua afacere. Dupa opt luni, James si-a oferit partea lui in schimbul masinii folosite pentru livrare (Volkswagen Beetle).

In 1965, Tom a cumparat alte doua localuri si a incercat sa le treaca pe toate trei sub acelasi nume, dar fostul detinator al pizzeriei DomiNick nu l-a lasat sa foloseasca numele. Intr-o zi, un angajat i-a sugerat numele „Domino’s”, dupa ce si el a primit sugestia de la un client caruia i-a livrat pizza. Incantat de aceasta idee, Monoaghan a numit oficial compania Domino’s Pizza, Inc. in acelasi an.

Citeste mai jos

Logo-ul companiei avea initial trei puncte, acestea reprezentau cele trei restaurante pe care firma le avea deschise. Tom planuia sa adauge cate un punct pentru fiecare filiala deschisa, dar ideea a picat destul de repede cand pizzeria a inceput sa se extinda rapid.DOMMIN

In 1967, compania a deschis pentru prima data locatie sub franciza si pana la sfarsitul lui 1978, pizzeria avea deja 200 de restaurante.

In 1975, Domino’s a fost data in judecata de catre Amstar Corporation (compania de la care acestia cumparau zahar), intemeiat pe incalcarea marcilor comerciala si pe competitie nedreapta. Pe data de 2 Mai 1980, Curtea de Apel a Statelor Unite a decis in favoarea Domino’s.

Expansiune internationala

Pe data de 12 Mai 1983, Domino’s si-a deschis primul restaurant international in Winnipeg, Manitoba, Canada. In acelasi an, compania a sarbatorit deschiderea a 1000 de restaurante. In anul 1985, pizzeria a ajuns pentru prima oara in Europa (Luton, Marea Britanie) si in Asia (Tokyo, Japonia).

Citeste si:  Alan Schaaf: cum sa ajungi la o afacere de 40 de milioane de dolari de pe bancile facultatii

In 1993, Domino’s devine a doua companie Americana care si-a deschis filiala in Republica Dominicana si prima care a ajuns in Haiti. Pana in anul 1997, Domino’s avea deja 1000 de localuri internationale. In anul 1997, inaugureaza restaurantul cu numarul 1500, deschizand sapte localuri pe fiecare continent, intr-o singura zi.

In 2014, compania avea deja 6,000 de localuri internationale si in anul 2015, deschide primul restaurant in tara mama a pizzei, Italia. In februarie 2016, Domino’s sarbatoreste 1000 de restaurante in India.

 

Recesiune

In 2008, Domino’s Pizza Inc. trece printr-o perioada foarte dificila. Compania a fost lovita de mass media cu zvonuri despre servicii proaste si produse mediocre. Au aparut plangeri din partea clientilor, care sustineau ca sosul de rosii are gust de ketchup iar crusta de carton. Investitorii nu au fost multumiti de acest fapt, iar actiunile au scazut de la 33.52$ (5 Aprilie 2007), la 3.03$ ( 21 Noiembrie 2008). Domino’s a recunoscut prin intermediul anunturilor televizate faptul ca are probleme si ca lucreaza spre remedierea lor. S-a tinut de cuvant.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

La inceputul anului 2009, pizzeria a inceput un program de reabilitare, care avea ca scop schimbarea retetelor de pizza si imbunatatirea imaginii francizei. Domino’s a imbratisat tehnologia pentru a face procesul de comanda mult mai eficient, orientat spre client si poate mai cool.

In prezent, 60% din comenzile pe care pizzeria le primeste sunt facute digital. Este una dintre primele companii care a inteles ca oamenii isi doresc sa comande mancare cat mai comod posibil, fara sa mai fie nevoie de un apel. In data de 2 Iunie 2017, o actiune a companiei valora 218$, asta inseama o imbunatatire cu peste 7000% fata de 2008.