La care dintre lucrurile pe care le detii nu ai renunta absolut niciodata?

-La jurnalul „Baked by Melissa” pe care il am. Este povestea magica a lucrului incredibil pe care l-am creat. Este mai mult decat orice ar putea fi descris prin cuvinte”

(Melissa Ben-Ishay, interviu ELLE, 2013)

Sunt sute, poate chiar mii, de povesti despre vise devenite afaceri ce impanzesc internetul. Oameni care vorbesc despre cum au trecut de la un post bine platit intr-o corporatie, la a isi deschide propria afacere. Insa nu multi vorbesc despre imprejurari si despre incertitudini. Despre cum au reusit sa intrepatrunda lipsa perspectivelor, temerile si indoielile astfel atingand succesul.

Citeste mai jos

Povestea Melissei este despre toate aceste lucruri.  Melissa Ben-Ishay nu are un CV neaparat lung sau impresionant. A fost asistent in telesales din 2006 pana in 2007 si apoi asistent media planner pana in 2008 la Deutsch Inc. Iar din 2009 pana in prezent isi conduce propria afacere, Baked by Mellisa.

In 2008 Melissa a fost concediata de la Deutsch Inc. Si desi admite ca ceea ce facea nu era chiar job-ul ei de vis, nu se astepta sa fie concediata. Din contra, in acea zi, se astepta la o marire de salariu.

Astazi Mellisa livreaza dulciurile one bite evenimentelor importante sustinute de Fashion TV, HBO etc. A fost invitata la conferinte dedicate femeilor si antreprenorilor. Are peste 13 magazine in puncte cheie din New York si New Jersey. La nivelul distribuirii de produse, aceasta livreaza in peste 50 de state americane.

Insa atunci, in 2008, singurul lucru pe care l-a putu face Ben-Ishay a fost sa dea buzna in biroul fratelui ei, asa cum sustine aceasta in multe interviuri, plangand. Insa in loc de compatimire a primit un sfat si o promisiune: mergi acasa, fa prajiturile tale si vom face o afacere din asta.

A durat un an de livrari cu autobuzul, sau cu bicileta si multe telefoane la diverse firme de catering pana la deschiderea primului magazin mic in New York.

Melissa Ben-Ishay si-a transformat pasiunea ina facere fara nici un buget sau plan de afaceri. S-a dus acasa, a copt 250 de prajituri de tipul „one-bite” si asa a inceput.

„Toata lumea stia ca pot face aceste prajituri mici, one bite”

Ce este asa special la aceste prajiturele mici? In afara de marime, crede Melissa, este vorba de faptul ca arata frumos, spectaculos chiar si nu contin multe calorii (o prajitura are in jur de 50 de calorii). Asadar, au prins atat la publicul interesat de a manca sanatos, cat si la publicul din lumea fashion care apreciaza atat aspectul, dar si faptul ca nu dauneaza atat de mult siluetei.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Povesti despre afaceri de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Putin mai tarziu Melissa a lansat si o gama gluten free la care a lucrat un an. Se temea ca lipsa glutenului o sa afecteze gustul. In cele din urma a reusit sa creeze prajiturelele perfecte, fara gluten si cu gustul autentic al gamelor ei. Apoi au urmat o gama de mini macaroons cu strat dublu in interior, iar in 2015 o gama de briose mic dejun. Insa acest lucru s-a intamplat mult mai tarziu.

Cel mai greu pas a fost deschiderea primului magazin fizic. Daca pana in acel punct nu stia daca toata munca grea, alergatul cu pachetele pline de briose prin autobuz aveau sa dea roade, inainte de deschiderea magazinului a fost lovita de temeri mult mai concrete.

„Intr-o seara, l-am sunat pe fratele meu plangand: Cine naiba cred ca sunt? Melissa, Baked by Melissa?”

„Ma simteam ca o frauda sunand in stanga si dreapta oferind mostre gratuite si rugand oamenii sa imi guste creatiile”

Asta pana intr-o zi cand, la targul de sarabatori din Bryant Park, a vandut absolut tot ce avea pe stoc. Melissa vorbeste adesea despre acel moment in interviurile ei,  subliniind ca atunci a inteles ca de tot ce are cu adevarat nevoie este incredere in sine.

Din acel moment Baked by Melissa a evoluat pana ce a devenit o imagine dominanta pe piata cofetariilor.

Citeste si:  Mary Barra, CEO-ul cu cel mai mare succes din industria auto americana