Freelancing-ul este o metoda groazava pentru un venit suplimentar, pentru cei care vor sa lucreze exclusiv de acasa sau doar isi doresc sa isi dezvolte aptitudinile lucrand la proiecte interesante. Insa, sa fim sinceri, viata de freelancer nu este usoara, mai ales daca tariful pe ora este mic. Se intampla adesea, sa te trezesti ca lucrezi 30-40 de ore pentru o remuneratie mica. Cu toate acestea, teama de a nu pierde un proiect in fata cuiva cu tariful mai mic este persistenta. Insa, teama este intr-o oarecare masura, irationala. Clientii sunt constienti ca serviciile unui freelancer responsabil costa. De aceea, acestia sunt inclinati sa plateasca putin mai mult pentru servicii de calitate.

Iar cei care nu sunt dispusi sa plateasca un serviciu la pretul lui real, nu merita investitia de timp, idei si munca. In definitiv, un proiect platit la pretul corect, este mult mai profitabil. Cel putin, fata de proiectele remunerate disproportionat cu munca si calitatea serviciilor, mai ales daca au nevoie de mult timp pentru a fi puse pe picioare.

Citeste mai jos

Freelancerii au un avantaj, de care nu prea profita, in fata angajatului obisnuit – pot alege atat proiectele la care lucreaza, clientii si isi pot seta din start onorariul. Asadar, daca inca iti este teama sa ridici tariful, ar trebui sa pui in balanta munca pe care o faci, fata de onorariul pe care il primesti. Daca nu stii cum sa pui problema onorariului sau cum sa iti vinzi serviciile, ai putea incerca una dintre urmatoarele variante.

 

Negocierea onorariului de freelancer sau cum iti cresti tariful

 

Content writing, graphic design, web developing, indiferent ce serviciu vinzi, trebuie sa tii mereu in minte faptul ca tu nu vinzi doar un proiect, dar iti oferi timpul, talentul si ideile unui om. Ceea ce inseamna, deopotriva, responsabilitate (mai ales cand vine vorba de deadline) si calitatea muncii tale.

 

1. Vinde credibilitate.

Nu este iesit din comun ca un freelancer sa spuna, pe ultima suta de metri, ca nu isi poate onora promisiunile. Asta se intampla cel mai des cu freelanceri cu tarife mici. In definitiv, cine vrea sa munceasca mult, pe bani putini?

Insa, cei care angajeaza in piata de freelance, sunt oamenii care isi doresc sa isi usureze munca, nu sa isi dea peste cap deadline-urile personala. Sau, sa ajunga la final, sa munceasca mai mult pentru a reface munca celui pe care il subcontracteaza. Asadar, daca poti garanta livrarea proiectului la deadline-ul stabilit, nu ai absolut nici un motiv sa nu iti negociezi remuneratia.

Citeste si:  Vanzarile prin telefon – succesul din UK preluat si in Bucuresti

 

2. Vinde angajamentul de a raspunde promt la feedback.

Cand lucrezi in piata de freelance, nu vinzi doar proiectul final. Tu esti responsabil de cum raspunzi la feedback-ul si nevoile clientilor, tu esti departamentul de relatii cu clientii. Raspunde promt mesajelor si incearca sa fii maleabil in tot ceea ce faci. De fapt, o mare parte din posibilii tai clienti, iti vor acorda proiectul in functie de cat de repede raspunzi mesajului lor. Asadar, tu nu vinzi un design, o mana de articole sau implementarea unei functionalitati ci tot pachetul: consultanta, raspuns la feedback, rezolvarea problemelor si comunicare in ceea ce priveste demersul proiectului.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Trebuie sa vinzi aceste lucruri, daca vrei sa depasesti pragul monetar, clasic, cuprins intre 4- 15$/h. Asadar, asigura aceste lucruri clientilor tai si nu doar ca iti vei creste tariful, vei crea conexiuni solide si o baza de clienti care se vor intoarce mereu la tine pentru proiecte.

 

3. Vinde expertiza

Cand ai un tarif mic, lumea poate crede, inca de la inceput, ca stii doar lucrurile de baza. Toti clientii sau posibilii tai clienti stiu ca primesc ceea ce platesc. Asadar, daca ai un tarif de 4$/h, nu conteaza ca poate esti in acest domeniu de 10 ani, ei vor considera ca tot ce stii sa faci sunt lucrurile de baza. Cand te angrenezi in realizarea unui proiect, iti vinzi ideile, forta de munca si expertiza. Tu esti, pe durata proiectului, tot ceea ce inseamna o firma specializata in domeniul tau.

Asadar, chiar daca esti poate putin timorat sau jenat de postura de a iti negocia remuneratia, trebuie sa faci un pas in fata si sa vorbesti despre ceea ce vinzi tu cu adevarat: timp, expertiza si forta de munca.  Cand stii ca faci o treaba buna, raspunzi promt la feedback si predai la timp proiectele, nu ai nici un motiv sa nu iti negociezi tariful.