Online sau offline? Care este cea mai eficienta metoda de promovare?

Promovarea afacerilor era mai simpla acum 50 de ani. Metodele principale vizau ziarele, articole in publicatii de specialitate, panouri publicitare si posta. Astazi, lucrurile sunt mai complicate. Online-ul a creat o ramura noua a marketingului si publicitatii, poate cea mai activa si mai complexa. Aria online-ului implica cea mai mare diversitate si metodologie pentru a functiona concret.
Prin anul 2000, pana probabil prin 2005, inca aveai de ales dintre online, offline si telecom. Popularitatea retelelor de socializare online, au devenit cel mai usor mod de a transmite o informatie sau a da vizbilitate unei afaceri. Chiar si metodele de fidelizare a clientului au inceput sa se axeze pe online.

70% dintre userii Facebook-ului, spre exemplu, acceseaza site-ul zilnic, iar un utilizator de smartphone isi verifica telefonul de peste 1,500 de ori pe saptamana. Mai putem adauga faptul ca 85% dintre utilizatorii de internet prefera sa caute informatii despre un produs in online. Majoritatea utilizatorilor se bazeaza pe recenzii. Decizia de cumparare a potentialilor tai clienti este strans legata de opiniile clientilor existenti.

Citeste mai jos

Deductibil este ca cea mai buna metoda de promovare, mai ales la inceput, este de a crea vizibilitate in online. Cu toate acestea, chiar si online-ul este o reprezentare, foarte sugestiva, a mentalitatii colective, deci este supusa trendurilor.

Daca esti la inceput, ar trebui sa verifici cele mai in voga trenduri in online pentru 2017. In orice caz, experientele pe care iti cer trendurile sa le oferi te pot ajuta cel mai bine sa decizi intre publicitatea online sau offline

Al 4-lea zid sau marketing in 360

Candva era suficienta o poza stralucitoare si o descriere captivanta pentru a atrage oamenii catre produsul tau. Astazi, este necesar sa faci clientul sa se simta implicat in tot ceea ce tine de PR. Produsul trebuie sa fie pentru el, iar reclama trebuie sa aiba un impact emotional puternic.

Putem admite ca stacheta a fost ridicata pana la nivelul la care potentialul tau client se asteapta la videouri uimitoare despre produsul tau. Unde mai putem adauga si campaniile online interactive, haioase si impresionante.  Din fericire atat retelele media cat si programele de modelare 3d, creat videouri sau digital art fac toate aceste lucruri posibile!  Trendurile in meterie de vizual pe 2017 sunt:

  • VR. Chiar daca la scala mica si pentru timp limitat, o campanie care foloseste tehnologii de tipul VR fac senzatie. Nu stiu daca este cineva caruia ii displace ideea de a intra, pentru putin timp, in lumea lui preferata, dintr-un joc sa spunem.
  • Facebook si fotografiile 360. Poate nu pare cine stie ce, insa daca te gandesti cate poti vedea intr-o fotografie 360, HD o poti transforma intr-o experienta absolut uluitoare. Desigur, depinde si ce fel de continut alegi sa le oferi fallowerilor tai.
  • Livestream-ul si videobloging-ul sunt, inca, la moda. Incearca sa le folosesti in avantajul tau cat mai mult.
  • Influencerii online sunt mai puternici ca nicicand. Oamenii care au milioane de falloweri si vor sa iti promoveze produsul sunt inca cea mai puternica metoda de marketing din mediul online.
Citeste si:  4 greseli comune in campaniile Google AdWords

Continutul

Poate in urma cu ceva timp nu contra atat de mult continutul calitativ, cat cantitativ. Tocmai de aceea,  oamenii se bazeaza din ce in ce mai des pe adblockere si  optiuni puse la dispozitie de platformele online pentru a iti refuza reclamele si articolele. Ce este de facut?

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Creeaza continut de calitate si nisat.
  • Incearca sa te orientezi specific spre un public target
  • Daca iti promovezi produsul pe alte site-uri incearca sa creezi continut care sa se potriveasca cu ce este in site. Utilizatorii apreciaza continutul mai mult cand articolul este in tema cu site-ul. Pentru multi un articol care nu se imbina placut cu restul continutului devine un spam agasant.

Experienta mobile

Tehnologic vorbind, evolutia si imbunatatirea vizibila s-a realizat la nivelul aparaturii mobile. Telefoanele smart sunt cel mai simplu si mai la indemana de folosit. Majoritatea oamenilor folosesc telefonul pentru a accesa internetul – chiar si cand vorbim despre comert.

Cu cat site-ul tau este mai simplu de folosit pe platformele mobile cu atat este mai usor sa creezi o afacere solida.

  • Site-ul trebuie sa fie responsive
  • Interfata trebuie sa fie cat mai accesibila si intuitiva
  • Continutul trebuie sa fie cat mai accesibil si inteligibil

Dat fiind faptul ca oamenii vor prefera mereu informatia cea mai accesibila si majoritatea va prefera sa isi gaseasca raspunsurile la cateva click-uri sau tap-uri distanta, asadar cea mai sigura metoda de promovare a unei afaceri in momentul de fata este mediul online.