In general, dezvoltarea si mentinerea unei campanii de marketing necesita mult timp si efort, resurse pe care uneori chiar nu le ai la dispozitie. Ca un ganditor strategic, sunt momente in care organizarea unei campanii de marketing dureaza mult mai mult de cat ai calculat in prealabil. Uneori, indiferent de cat de bine esti de pregatit, sunt obsatcole neprevazute care apar in drumul tau spre o strategie de succes. Daca te gasesti in astfel de situatii, sau pur si simplu ai nevoie de cateva idei inovatoare, ai face bine sa treci peste aceste strategii prezentate mai jos, care cu siguranta iti vor oferi un impuls spre succes.

#1 Apeleaza la experti

Sunt multe firme de succes din Romania care, desi au valori semnificative in domeniul vanzarilor, nu au persoane in compania lor care se ocupa de marketing. Poti contracta o companie adiacenta sa iti gestioneze strategiile, care are deja un istoric in domeniu si expertii ei, care cunosc piata. Aceasta metoda poate fi mult mai eficienta si mai ieftina decat a investi in propriul tau departament de marketing.

Citeste mai jos

#2 Lasa-ti clientii sa interactioneze

Indiferent de produsul sau serviciul pe care firma ta il ofera, clientii isi doresc mai devreme sau mai tarziu sa intre in legatur cu tine. Orice companie de succes are un sistem foarte bine pus la punct de relatii cu clientii. Daca vrei sa te convingi, trimite un mail, mesaj pe facebook, sau pur si simplu un tweet unor companii precum Nike, AVG, Xbox, Oreo, Amazon, LIDL, sau daca vorbim despre Romania brand-uri precum Dedeman, Emag, Fan Curier. Acestea sunt niste exemple foarte bune de companii care au grija de clientii lor.

#3 Experimeteaza noi canale si platforme

Nu ezita sa incerci platforme noi pentru a-ti promova brand-ul.

  • Facebook a depasit 2 miliarde de utilizatori activi (statistica din 2017).
  • Instagram a depasit 700 milioane utilizatori (Aprilie 2017)

In Romania

  • Sunt peste 9.5 milioane de conturi, ceea ce inseamna ca peste 43% din populatie are minimum un cont pe Facebook .
  • Instagram are in momentul actual aproximativ 450 de mii de utilizatori
Citeste si:  De ce este bine sa ai mesaje diferite fata de competitorii de pe piata

Retelele sociale sunt o sursa bogata de clienti si multe companii profita de aceasta deschidere. Tu ce astepti ?

#4 Distreaza-te din cand in cand

Dollar Shave Club (o companie din SUA) si-a marit semnificativ veniturile anuale, dupa ce a publicat un videoclip amuzant pe YouTube. Taco Bell si Old Spice sunt alte exemple de companii care au dat lovitura cu ale lor campanii de marketing, dupa ce au adaugat un pic de umor in strategia lor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

#5 Nu uita de clientii existenti

Este foare important sa aduci clienti noi daca vrei ca afacerea ta sa creasca, dar nu uita de cei pe care deja ii ai. Dupa cum un antreprenor de succes a spus, poti folosi abordarea “palnie cu capul in jos”. Aceasta tehnica inseamna sa faci clientii sa simta ca fac parte dintr-un club exclusivist, iar acordandu-le ceva in plus, ii faci sa se simta de parca apartin clasei VIP.

#6 Atinge partea nostalgica

Un antreprenor a impartasit o descoperire destul de interesanta: oamenii care au fost rugati sa se gandeasca la trecut, au fost dispusi sa plateasca mai mult pentru anumite produse decat cei care au fost rugati sa se gandeasca la viitor. Un alt experiment a aratat ca o crestere in disponibilitatea de a oferi bani celorlalti este deseori legata de un eveniment nostalgic. Probabil de aceea Coca-Cola a lansat campanii care amintesc oamenilor de anii ’90 si interesant este faptul ca si tinerii nascuti dupa ’98 sau chiar cei dupa 2000 sunt atinsi cu succes de aceasta strategie.

Concluzii

Ai nevoie sa gandesti strategic in orice faci si sa construiesti chibzuit cultura afacerii tale. Ce tactici vei folosi pentru a conferi energie afacerii tale?