PR-ul pare unul dintre cele mai frumoase si interesante job-uri din nisa marketing-ului. Insa, sa fim realisti! E greu. Mai ales ca atunci cand aloci buget, planifici o strategie de la a la z. Dar mai presus,atunci cand iti concentrezi toata energia in expunerea si crearea unui brand de milioane de dolari, nu iti permiti greseli.

Cand vorbim despre PR, sigur vorbim despre strategii, solutii si creativitate. Insa vorbim mai putin despre tot ceea ce inseamna acest lucru. Daca totul ar fi static si concis ca in matematica, ori in fine, macar matematica abstracta, unde formula functioneaza indiferent de cat de complexa e situatia, totul ar fi minunat.

Citeste mai jos

Cu toate acestea, cand vorbim de PR vorbim de psihologia consumatorului, despre schimbarile constante care apar la nivelul oamenilor si societatii si despre sute de studii pe an.

De ce functioneaza x mai bine ca y strategie? De ce oamenilor nu li se mai par convingatoare anumite lucruri? Ce le atinge coarda sensibila? Cum folosim ce stim mai bine? Si, poate mai presus de orice, cum ajungem cel mai usor la posibilul nostru client?

Intrebari care se pun an de an, raspunsuri care sunt puse sub lupa an de an si  se schimba de la an la an. Tocmai de aceea, cand vorbim despre PR, vorbim despre trending si despre studii de piata.

 

Asadar, care sunt unele dintre cele mai bune trenduri in PR in 2017?

 

In mod surprinzator, anul acesta multe dintre ideile, care pareau absurde din cauza efortului depus pentru a le realiza, s-au intors in forta, acaparand topul trendurilor.

Sigur, in 2016 se vehicula ideea de empatie intre companii pe social media, atitudinea prietenoasa fata de utilizator si ideea de continut orientat direct catre utilizatorii 100% interesati de nisa in care actionezi. Insa, in 2016 inca vorbeam de atingerea publicului aproape exclusiv pe baza reclamelor platite.

1. Reach-ul organic primeaza in fata celui platit.

Desigur, ads managerul din facebook te ajuta enorm, mai ales ca iti da atatea posibilitati de a iti crea publicul tinta si a targeta, in teorie, doar oameni relevanti pentru continutul tau. De altfel, cam ca majoritate instrumentelor, care te ajuta sa iti cresti audienta.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Insa uneori uitam ca nu toti managerii, antreprenorii sau oamenii din lumea business pot sa nu fie cu adevarati interesati de continutul pe care il cream in domeniu. De fapt, acest lucru se aplica in aproape orice nisa.

Chiar si cand construiesti un continut relevant, este posibil sa nu fie ce trebuie in ochii publicului. Aria de interese a oamenilor este vasta si se modifica in functie de nivelul la care au ajuns in cariera, viata si asa mai departe.

Tocmai din acest motiv, se incearca orientarea eforturilor spre testarea continutului organic vs platit. Ce ajunge viral doar pentru ca publicul tau tinta este cu adevarat interesat de continutul promovat?  Dupa cateva teste de acest fel, se doreste schimbarea directiei de creare a continutului in jurul a ceea ce a dat roade in absenta unui boost.

2. Colaboratori si co-autori.

Asa cum paginile social media sunt mult mai atractive pentru public daca acestia au cum sa relationeze cu un chip uman, in cazul continutului de pe site-uri, bloguri si asa mai departe regula ramane valida. Oamenii se conecteaza mai usor cu oameni, cu experiente reale, la prima mana. Tocmai pe acelasi principiu functioneaza si conferintele. In definitiv, pentru informatie rece, expusa intr-un mod generalist avem carti si studii.

Sigur, pentru cel care detine site-ul, cat si pentru antreprenorul, managerul, content wirter-ul etc sa fii  co-autor, colaborator pe continut este o situatie de win-win. Site-ul primeste trafic, utilizatori noi etc si cel care scrie primeste expunere pentru afacerea sa. In materie de continut, trendul este orientat spre situatia de castig-castig si empatie mai mult ca niciodata.

Ceea ce este un lucru bun chiar si pentru cititori, pentru ca scapa, in mare parte, de riscul de a citii aceeasi informatie, expusa exact la fel de 10 ori intr-o saptamana.

3. Carti!

Poate parea ciudat sa ne apucam sa scriem carti de 50.000 de cuvinte, in loc sa folosim site-urile de expunere pe care le avem la dispozitie. Si astfel sa mergem cu articole de 300-800 de cuvinte, castigand expunere din mai multe parti. Insa, din punct de vedere al crearii iamgini unui brand solid, o carte este mult mai eficace si deschide o sumedenie de oportunitati.