Vicentiu Corbu, CEO Keep It Mobile, este un impatimit al tehnologiei, care a reusit sa construiasca o afacere de succes pe baza pasiunii lui. Keep It Mobile ofera solutii profesionale de software pentru companii din industria manufacturiera, petrol si gaze, logistica sau aviatie. De la aplicatii mobile, la solutii web si pentru desktop, la analiza de business, compania lui Vicentiu ajuta companiile sa se dezvolte si sa fie mai organizate, dar si oamenii din top management sa fie mai linistiti si mai eficienti.

Noi il admiram pe Vicentiu, asa ca am hotarat sa aflam chiar de la el mai multe despre transformarea pasiunii in afacere, despre lumea antreprenoriatului romanesc, vazuta prin ochii lui, despre digitalizarea din vremurile actuale, dar si despre tendintele pe care el le vede in domeniul in care activeaza cu succes.

  • Vicentiu, in primul rand, trebuie sa iti spunem ca Portal Management se pozitioneaza ca o sursa de inspiratie pentru performanta in afaceri. Ne-ar placea sa ne spui, asadar, ce te motiveaza pe tine, ce te inspira sa te dezvolti in paralel cu afacerea pe care o ai.

Motivatia principala consta in rezultatul muncii alaturi de echipa din care fac parte. Noi nu doar producem soft, ci inovam in tot ceea ce facem. Activitatea noastra este foarte dinamica, avand proiecte intr-o varietate destul de mare de industrii, pornind de la aviatie pana la petrol si gaze sau metalurgie. Imi este greu sa spun ce ma motiveaza cel mai mult, dar pot spune ca cea mai mare realizare a noastra a fost faptul ca am putut scoate pe piata produse 100% romanesti, produse dezvoltate integral cu „motoare” romanesti. 

  • Acum, povesteste-ne putin cum au aratat pasii carierei tale, inainte de a-ti incepe propria afacere.

Mi-am inceput cariera in soft la o companie de soft din Bucuresti. Compania se numeste Crescendo si dat fiind colaborarea foarte buna avuta, avem chiar si acum proiecte comune care merg foarte bine.

Citeste mai jos

A urmat o perioada plina de provocari alaturi de compania franceza Corobor Systemes unde timp de 4 ani de zile am reusit alaturi de echipa din Romania de atunci sa producem si sa livram soft pentru aviatia civila si militara din Europa si mare parte din Asia. Am ajuns cu acest prilej in locatii din intreaga lume, dezvoltand si livrand proiecte incepand de la avertizoare de Tsunami pana la sisteme pentru piloti.

In urmatoarele perioade am lucrat in outsourcing dezvoltand soft pentru companii din Norvegia, UK, Franta etc.

  • Keep it Mobile – de unde a venit ideea?

Ideea infintarii companiei a pornit de la nevoia pe care am simtit-o in piata – de solutii mai simpliste si mai palpabile care sa ofere companiilor nu module complicate si greu de gestionat respectiv implementat, ci solutii simple si aplicate exact pe nevoile lor.

De aici am inceput ca prin aplicatiile mobile dezvoltate sa oferim managerilor exact situatia efectiva din teren, dar intr-o maniera foarte simplista.

Asadar, pornind de la motto-ul „KEEP IT SIMPLE” s-a nascut „Keep IT Mobile”. Numele are, dupa cum v-ati dat seama, 2 intelesuri unde cuvantul „it” reprezinta fie un pronume fie un acronim „Information Technology”.

  • Cum ai reusit sa decizi sa pornesti in lumea antreprenoriatului? Care au fost cele mai mari temeri si cele mai mari riscuri pe care ti le-ai asumat?

Decizia a fost in mare masura emotionala, in sensul ca mi-am dorit sa schimb cu adevarat ceva in IT-ul romanesc care in tara se concretizeaza foarte mult pe Outsourcing si foarte putin pe dezvoltare si comercializare de produs.

Nu am avut neaparat temeri, dar e clar ca mi-am asumat o serie de riscuri. Initial, cel mai mare risc a fost castigarea increderii antreprenorilor romani pentru a adopta solutii romanesti. Aici drumul nu a fost unul tocmai usor, dat fiind faptul ca nu avem un istoric foarte bun in asta, desi avem un istoric foarte bun in zona de „livrare” de specialisti IT. Astfel, am depus mult mai mult efort decat ar depune o alta firma straina consacrata, dar tot acest efort ne-a si facut sa devenim foarte buni in ceea ce facem si sa putem concura cu solutii globale. Ce nu au solutiile globale este in primul rand fluxul si modul nostru de lucru. Asadar, noi nu incercam sa facem o companie sa isi adapteze fluxul dupa solutiile noastre, ci ne adaptam noi dupa fluxurile companiilor.

  • Cum ai reusit sa iti castigi primii clienti si cum a aratat fluxul lor ulterior?

Primii clienti i-am castigat printr-o foarte mare transparenta a ceea ce facem, dar, in primul rand, prin faptul ca am investit foarte mult in inovatie. Astfel, de cele mai multe ori avem produse care nu exista sau nu existau pe piata la momentul acela. Feedback-ul a fost de multe ori unul pozitiv, mai ales prin faptul ca inovatia venea de la o firma 100% romaneasca.

Am intrat la companii in care am digitalizat totul de la 0, bazat pe experienta noastra intr-o varietate foarte mare de proiecte. Astfel, avand ca background nevoile si provocarile din industrii de top din lume, am putut sa ii ferim pe clienti de posibile esecuri in implementari de soft.

  • Daca ai schimba ceva din prima perioada de antreprenor, ce anume ai schimba?
Citeste si:  Catalin Ionescu - OMUL

Mi-as asuma mai multe riscuri si as angaja de la inceput mai multi colegi. Am invatat ca ceea ce face cu adevarat diferenta este omul si trebuie sa cautam in permanenta metode de eficientizare a muncii si nu reducere a personalului. Doar construind impreuna putem face lucruri cu adevarat spectaculoase.

  • Ce ii sfatuiesti pe cei care acum se gandesc sa faca acest pas si sa isi deschida o afacere? La ce trebuie sa se astepte si cu ce trebuie sa se inarmeze?

In primul rand, sa porneasca pe calea „cea dreapta” fara compromisuri. In felul acesta, chiar daca evolutia nu este foarte rapida, ea este sigura si isi va arata roadele pe termen lung.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Interviuri antreprenori de succes

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Sa revenim la domeniul in care tu activezi – piata este destul de concurentiala. Cu ce te diferentiezi? Cum iti mentii afacerea una de succes?

Este o piata intr-adevar concurentiala. Incercam sa abordam intr-o maniera corecta pe fiecare client si sa ii expunem foarte corect care sunt plusurile si minusurile implementarii unui sistem. Am avut situatii in care efectiv le-am sugerat clientilor solutii de la alti furnizori, intrucat se mulau mai bine pe ceea ce aveau ei nevoie. Practic, cu fiecare client ne dezvoltam o relatie pe termen lung si investim mult in inovare si in dezvoltarea de noi solutii ce il pot ajuta. Nu intodeauna investitia in inovare s-a materializat in incasari, dar cu siguranta am invatat din fiecare experienta si clientii au avut parte de solutii care sa ii ajute cu adevarat.

  • Care sunt cele mai mari probleme legate de tehnologizare cu care se confrunta mediul de afaceri romanesc si cum crezi ca ar putea acestea sa fie rezolvate?

In primul rand, avem o problema de incredere in noi. Aceasta problema trebuie sa dispara…suntem buni si ne-o spune o lume intreaga…trebuie sa beneficieze si firmele romanesti de acest avantaj tehnologic pe care il au romanii. Astfel, de ce sa nu cumparam software-ul de la „prima mana”.

  • Cum crezi ca ar putea antreprenorii sau oamenii din zona de top management sa fie convinsi mai usor ca digitalizarea afacerii lor ar putea sa ii ajute enorm, din multe puncte de vedere?

Digitalizarea trebuie in primul rand gandita la pachet cu nevoia de crestere. Daca vrei sa te extinzi, acesta este primul pas.

Dupa ce decizia a fost luata, este foarte important cine din interiorul companiei se va ocupa de procesul de digitalizare, intrucat este nevoie de o comunicare foarte buna intre specificatiile din interiorul companiei si „traducerea” lor in tehnic.

  • La ce nivel crezi ca se vor afla, din punct de vedere al tehnologizarii si digitalizarii, peste cinci ani, companiile romanesti?

Sunt semne din ce in ce mai clare ca in Romania se doreste digitalizare. Majoritatea managerilor cu care am discutat sunt constienti de aceasta nevoie, totul este punerea cat mai rapida pe prioritate a  acestui proces.

  • Ce tendinte simti ca aduce piata aceasta, a solutiilor software pentru companii, in urmatorii ani? Ce ar trebui sa aiba in vedere antreprenorii romani?

Antreprenorii romani trebuie sa se orienteze cat mai mult spre solutii specifice pentru ceea ce au nevoie.

Nu solutia software este cea care a adus plus valoare pana in momentul de fata, intrucat nu datorita vreunei solutii software respectiva companie a stat in piata pana acum. Ceea ce aduce cu adevarat valoare este ideea si modul antreprenorului de a face business. Astfel, el trebuie sa isi gaseasca o solutie care sa ii traduca ideea de afacere in tehnic.

O solutie care are mai mult decat ii trebuie unei companii nu este o solutie buna, intrucat poate mai mult ingreuna fluxurile.

  • In final, asa cum ne cere traditia, te rugam sa lasi aici cateva cuvinte care sa motiveze si sa inspire cititorii nostri – citatul Vicentiu Corbu:

A fi roman este o mandrie, a dezvolta si a crea pentru Romania este o adevarata onoare. Daca ne privim afacerea ca pe o constructie si nu ca pe o sursa de profit, putem realiza lucruri care sa conteze cu adevarat… si totul in caroserie si motor romanesti 🙂