In copywriting, foarte multi oameni considera ca este folositor si chiar eficient sa se foloseasca de anumite lucuri, dar, in realitate, lucrurile nu stau deloc asa. Iata o serie de 11 lucruri pe care sa le eviti, desi, poate ca multi iti spun sa le utilizezi.

1. Timpurile si modurile verbale complicate. Si aici vorbim in primul rand de conditionale si pasive, tipuri de exprimari ce ingreuneaza intelegerea mesajelor.

Citeste mai jos

2. Formularile complicate. Nu folosi fraze cu multe propozitii intercalate si incurcate. Desparte fraza in propozitii si foloseste-te individual.

3. Sublinieri. In textele care urmeaza a fi afisate in print, nu folosi sublinieri daca vrei sa accentuezi o idee. Cel mult, poti folosi literele ingrosate sau italice.

4. Cliseele. Peste tot apar clisee, dar nu, nu prind. Asa ca, nu folosi sintagme de tipul „o seara de neuitat”, „incearca produsul X” si asa mai departe.

5. Cuvinte „plictisitoare”. Suna ciudat, dar ne referim la diferenta dintre a spune „s-a dus” si a spune „a tasnit”, „a plecat”, „s-a ridicat”. Foloseste cuvinte care sa exprime dinamism.

6. Afisarea talentului. Multi copywriteri nu tin cont ca un bun text nu trebuie sa imprime cititorului/ascultatorului ideea ca autorii sunt de-a dreptul buni in meseria lor.

7. Dialogurile prost gandite. Spre exemplu, nu pune un copil sa vorbeasca in termeni neologici sau nu regiza textul astfel incat doua personaje sa isi spuna pe nume din primele replici (nu este natural).

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

8. Imagine de ansamblu confuza. Structura, alinierea si imaginea din spatele textului trebuie sa fie bine gandite dupa o strategie clara. Asadar, nu uita ca imaginea vinde.

9. Repetitiile. Evita folosirea aceluiasi cuvant de mai multe ori. Chiar daca in scris nu pare gresit, spune mesajul cu voce tare si abia apoi trage concluziile.

10. Ambiguitatile. Celebrele formulari de tipul „Vand patut de copil cu picioare de lemn” nu au ce sa caute in textele tale si trebuie sa iti dea de gandit.

11. Greselile gramaticale. Pur si simplu, ucid orice text!

Autor: Claudia Caraba