Este clar deja ca inteligenta artificiala va conduce industria marketingului in directii considerate Science Fiction acum cativa ani. Desi guru ca Elon Musk sau Stephen Hawking ne-au atentionat asupra pericolelor la care ne expunem prin adoptarea tot mai masiva a tehnologiei in viata noastra, omenirea a decis, practic, ca e mai indicat (sau comod?) sa se focuseze pe beneficii.

Citeste mai jos

Termenul AI (Artificial Intelligence) a aparut in 1966, in industria computerizata rolul acestor ‘agenti artificiali’ fiind de a maximiza indicatorii de performanta. Acest lucru ni se intampla in fiecare zi, in ultimul secol: telefoanele mobile tin minte pentru noi zilele de nastere ale celor dragi, emailul ne anunta cand avem intalniri, masina ne semnalizeaza prin senzori ca trebuie sa realimentam cu combustibil si tine minte canalele radio care ne plac. Nici marketingul nu s-a lasat mai prejos. Tehnologia i-a servit de minune interesele. Customizarea, targetarea, evaluarea – demult nu mai sunt niste taskuri dificile, dimpotriva! Dand ‘mana’ cu inteligenta artificiala, s-a creat ceea ce numim astazi marketing automation. Caci tehnologia sprijina atingerea obiectivelor de marketing prin automatizare. Folosind varii platforme specialistii pot targeta consumatorii cu mesaje automatizate atat pe email, cat si pe retelele de socializare sau pe chaturile website-urilor. Atat imaginea companiei, cat si vanzarile acesteia sunt avantajate, singurele bariere in adoptarea strategiilor de marketing automatizat fiind lipsa unei strategii in sine, lipsa continutului potrivit pe website, a unui buget sau chiar a specialistilor capabili sa implementeze corect astfel de campanii.

Insa care sunt algortimii in marketing automation?

Experiente online customizate

De ce toate platformele, aplicatiile si continuturile sunt personalizate? Chiar daca – aparent – suntem diferiti, ne incadram in sabloane. Iar ‚robotilor’ nu le-a fost greu sa isi dea seama de acest lucru. E ca si cu zodiile – sunt doar 12. Suntem diferiti, insa atat de ‚la fel’… Astfel ca pe platformele de e-Commerce, de exemplu, astazi algoritmii sunt perfect capabili sa il faca pe utilizator sa se simta special: stie unde sta, ce ii place, ce-a comandat si previzioneaza ce-ar putea cumpara.

Continut generat de inteligenta artificiala

Momentan o folosim la facturare, cand generam rapoarte financiare, inventare, rezumate etc. Dar sa nu uitam ca in tot acest timp inteligenta artificiala si-a antrenat neuronii (scuze, algoritmii) sa ii dea utilizatorului intocmai ce i se cere, intuindu-i asteptarile. Algoritmii deep learning recunosc comportamentul uman cu precizie: campaniile cu bannere selectate de acesti algoritmi sunt mai eficiente decat cele cu bannere selectate pe baza performantelor anterioare. Rata de conversie creste cu peste 35% iar traficul pe site cu peste 30%. Dovedit practic!

Recunoasterea automata a fetelor

Ati intrat pe Google Images? Veti observa cat de precis functioneaza in a afisa imagini si oameni pe baza cuvintelor cheie utilizate. Toate aplicatiile similare au devenit tot mai performante, astazi vorbind de o rata de identificare aproape perfecta: 99%. Facebook, Pinterest si Amazon utilizeaza deja tehnologiile care identifica oameni și obiecte din diferite materiale foto-video. Din perspectiva de marketing, acest avantaj duce la o sincronizare perfecta intre continutul pe care un utilizator il vede online si vizitele în magazinul offline, trimitandu-i acestuia oferte personalizate si mesaje de bun venit in timp real. Din alte perspective…nu ne pronuntam.

Alaturi de celalalt gigant, Google, Facebook este platforma care ne uimeste regulat cu noi si noi modificari de algoritmi. Poate acum am inteles de ce…mai ales ca si-a deschis recent un Centru international de cercetare in domeniul Inteligentei Artificiale la Paris. Potrivit lui Mark Zuckerberg, acest institut va dezvolta o noua generatie, mult mai intuitiva, de servicii de internet, care va facilita utilizatorilor acces la informatiile care li se potrivesc si mai bine. Practic vorbim de-o viata alternativa in reteaua sociala iar pentru aceasta ‚robotii’ Facebook se pregatesc intens sa ne inteleaga comportamentul si sa ne anticipeze miscarile…ce nu se stie inca este daca ne vor intelege si sufletul… Insa ne-am surprins singuri deja: daca acum 15 ani ne era teama ca internetul ne va urmari fiecare miscare si ca nu vom mai fi liberi, azi de buna voie ne expunem viata in online, aproape fara niciun fel de perdea.

Citeste si:  14 Noiembrie 2014 - Training intensiv “Cresterea eficientei in procesele de recrutare”

Dragos Smeu, General Manager și Trainer Mavericks – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct” spune: „Am ajuns în viitor. Am ajuns într-o perioada in care colegii nostri de birou sunt software-uri si alte motoare de cautare care ne ajuta sa ne crestem productivitatea cu x10 fata de acum 20 de ani. Multe procese se simplifica, multe joburi dispar, dar si mai multe specializari si nevoie de specialisti apar in piata muncii. In tot acest taifun tehnologic suntem si noi, specialistii in marketing online care trebuie sa facem fata la 2 valuri concomitente: sa tinem pasul cu publicul tinta si comportamentul publicului tinta in relatie cu tehnologia SI sa ne adaptam la multitudinea de platforme si software-uri de automatizari de marketing care ne pot creste productivitatea si rezultatele campaniilor de marketing online.”

Doina Vilceanu, Business Development Manager ContentSpeed – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct” declara: „Marketingul este imbinarea perfecta intre intuitie si analiza. Trebuie sa ‚simti’ piata, insa cifrele concrete stau la baza oricarei decizii de business. Odata cu era digitala, marketingul a devenit cu adevarat cuantificabil. Avem atat de multe intrumente cu ajutorul carora putem masura orice, important e sa poti ‚naviga’ prin aceasta multitudine covarsitoare de informatii si sa extragi esenta si concluziile relevante.

Patricia Bertea, Managing Partner & Co-fondator Brandweb si CozoApp – Speaker la cea de-a 10a editie a Conferintei „Marketing in Direct”: „Inovatia in marketing a devenit din ce in ce mai necesara odata cu dezvoltarea domeniului Digital. Ceea ce vedem azi in Romania este o tentativa discreta de a ne adapta la trendurile occidentale in materie de adoptarea tehnologiei si utilizarea acesteia in activitati de marketing. Da, Artificial Intelligence este noul trend. Da, Artificial Intelligence poate rezolva mult mai rapid si cu costuri mult mai mici, situatii legate de automatizarea proceselor, rapoarte, analize si altele. Dar Artificial Intelligence nu ar putea totusi sa inlocuiasca omul de marketing, cel care are experienta si o viziune completa, cel care pe baza informatiilor extrase prin AI, gaseste strategia cea mai potrivita pentru indeplinirea obiectivelor de marketing.”

Citeste mai jos

Detaliile evenimentului

Cand

27 septembrie 2018

Unde

Clubul Diplomatic Bucuresti

Conferinta „Marketing in Direct”, ajunsa la editia a 10a, dezbate tema “Inteligenta Artificiala in Marketing” pe 27 Sept, la Clubul Diplomatic Bucuresti, prin vocile specialistilor: Andreea Moisa (Managing Director & Fondator Beans United), Cristian Ignat (Chief Canopyst Canopy), Doina Vilceanu (Business Development Manager Content Speed), Dragos Smeu (General Manager și Trainer la Mavericks), Horia Neagu (Owner & Digital Marketing Consultant la Napoleon.Digital), Ioana Frincu (Chief Operations Officer la Under Development Office), Iulian Ghisoiu (General Manager TargetWeb), Oana Raluca Ghilea (Co-Owner Perceptum), Patricia Bertea (Managing Partner & Co-fondator Brandweb și CozoApp), Mihai Vinatoru (Managing Partner & Head of SEO Compania Digital Workforce).

Parteneri: Brandweb, Sanovita, Redd’s, Sprinter Promotion, Gerlinea, Angels Distributions, Green Sugar, Piramida, SEOMark, ProfiPrint, Marketing Romania, ListaFirme.ro, ClausWeb, Pegas, Nikon, Marketing Romania, Marveii888, Claus Web, BlitzTV, SEOMark, Agerpres, Romania Libera, Sapte Seri, InMedia (Eva.ro), Rol.ro, RadardeMedia.ro, DCNews.ro, ManagerExpress.ro, Radio Romania Actualitati, Ziare.com, Business24.ro, SmartFinancial.ro, PRCafe, OrdineaZilei.ro, Chic-Elite.ro, PRWave, Mediawrite, Cariereonline.ro, Finzoom.ro, JurnaluldeAfaceri.ro, ARIES, Contentpedia, TechCafe, CalendarEvenimente.ro, Rabbit Media, Romania Pozitiva, Brand4Brands, The Makers.

Mai multe detalii pe www.marketingindirect.ro