De cele mai multe ori, putem spune din primele minute daca cel din fata noastra are insusirile unui lider bun. Putem simtii in fermitatea cu care ne strange mana sau siguranta cu care vorbeste despre proiect. Insa, care sunt cele 3 calitati care evidentiaza un lider bun chiar si intr-o situatie de criza?

Un lider bun este, practic, chintesenta unei companii. Sigur, in munca lui intalneste diferite obstacole si este supus greselii, ca orice om. Cu toate acestea, daca se axeaza mai mult pe ceea ce il pot face un lider puternic si se axeaza pe managementul de calitate are toate sansele sa ajunga in top-uri.

Pe ce ar trebui sa ne axam pentru a dezvolta, minimum, 3 calitati care evidentiaza un lider bun?

  • Putem rezuma intr-un singur cuvant: atitudine! Dar aducem in discutie anumite trasaturi de caracter: integritate, optimism, realism, rabdare, generozitate, deschisdere spre comunicare.

Un lider bun nu este doar increzator in cunostiintele sale sau echipa sa, dar stie ca trebuie sa fie deschis catre comunicare pentru a fi capabil sa ia mereu deciziile corecte. Pentru a manageria corect o echipa, nu trebuie sa te concentrezi mereu pe a avea dreptate, cat pe a actiona corect.

Citeste mai jos

In fata echipei tale trebuie sa fii omul  care inspira. Atunci cand interactionezi cu ei incearca sa apreciezi realist atat proiectul, cat si talentele si eforturile echipei cu totul, dar si individual.  Incearca sa ii motivezi aratand cat de mult iti pasa de ei! Invata echipa sa gandeasca pozitiv, sa gandeasca optimist cand proiectul ia o turnura atipica sau neplecuta si acorda meritele in mod corect. In definitiv, un lider bun isi cunoaste echipa si potentialul ei, asadar stie sa o motiveze si non-financiar.

  • Modul de gandire. Mitul cel mai cunoscut este ca un lider stie toate strategiile si joaca dupa reguli stiute si nestiute. Un lider adevarat nu numai ca este integru si actioneaza corect indiferent  de situatie, insa gandeste deschis si stie cum sa se adapteze in functie de nevoile unui proiect,  unei echipe si schimbariilor pietei.
  • Puterea exemplului– este, a fost si va fi mereu cea mai puternica unealta. Un leader exemplifica ce inseamna: pasiune in munca, perseverenta, rezistenta si asumare.
Citeste si:  Eficientizarea timpului in afaceri

Invata sa imparti sarcinile si responsabilitatile intr-o echipa. Este una dintre cele mai complicate sarcini ca lider, sa incetezi sa iti asumi totul sau sa incerci sa faci totul. Cel mai bine este sa te concentrezi pe sarcinile pe care ti le-ai asumat in cadrul proiectului si sa lucrezi stoic la ele. Arata pasiune pentru ceea ce faci si, indiferent de cat de obositor sau nemultumitor este rezultat, fii perseverent! Daca tu nu renunti si iti asumi fiecare pas pe care il faci si echipa ta o sa faca la fel.