O afacere in crestere este un lucru minunat. Insa, cum stim ca este momentul sa deschidem un nou punct de desfacere, sa adaugam un membru nou echipei sau sa incepem sa luam proiecte mai mari?  Fiecare antreprenor se confrunta cu aceasta situatie mai devreme sau mai tarziu. Pentru ca, fiecare decizie pe care o luam legat de afacerea noastra, atrage dupa sine nesiguranta si incertitudine. Asadar, daca vrei sa treci la urmatorul pas pentru afacerea ta trebuie sa fii sigur de decizia pe care o iei.

 

3 intrebari la care sa raspunzi inainte de a iti extinde afacerea

 

Citeste mai jos

Indiferent daca temerea ta se refera la investitia pe care urmeaza sa o faci sau la impactul pe care il va avea pentru afacerea ta, trebuie sa iti cantaresti bine optiunile.

 

1. De ce iti doresti sa extinzi afacerea?

Raspunsul la aceasta intrebare trebuie sa se concentreze pe scopul si telurile tale pentru afacere. Ce iti doresti sa obtii prin aceasta extindere a afacerii? Iar un raspuns generic, precum ,”mai multi clienti sau vanzari” , nu este un raspuns suficient. Trebuie sa te concentrezi pe raspunsuri specifice, cu rezultate masurabile. Abia dupa ce ti-ai dat acest raspuns iti poti face un plan de actiune realist si bine pus la punct pentru pasul pe care urmeaza sa il faci.

2. Cine este publicul tau tinta?

Sunt cazuri in care este mai bine sa nu iti creezi, sa spunem, un nou punct de vanzare, pentru ca afacerea ta se raporteaza la un singur segment de public. Daca ai, sa presupunem, un atelier de design vestimentar, cu preturi destul de piperate in raport cu piata de consum din tara in care vrei sa te extinzi, atunci probabil ca nu are rost. Ar avea rost, doar daca ai crea o linie speciala de haine pentru publicul larg, pe care si-l poate permite mai toata lumea si prin care iti poti face intrarea. Asadar, inainte de a face orice miscare in a iti extinde afacerea, cauta sa te gandesti atent la publicul tau de acum si pe cine vei tintii in viitor. Este crucial sa ai acest lucru stabilit din timp pentru a stii cum sa actionezi si cum sa iti faci intrarea pe piata.

Citeste si:  Cum poti elimina stresul de la biroul tau?

 

3. Impactul asupra ta si afacerii.

In teorie, a iti extinde afacerea atrage dupa sine numai lucruri bune, incepand de la venit si ajungand pana la proiecte interesante. In definitiv, doar ideea ca ai ajuns in punctul in care te poti extinde este minunata. Insa ce impact ar avea acest lucru asupra ta si a echipei tale? Ar putea echipa ta sa gestioneze un volum mai mare de munca? Dar tu? Pentru ca, dupa sine, extinderea o sa atraga nu doar mai multa munca, dar si mai multe decizii si mai mult stres. Daca raspunsul este nu, atunci stii clar ca trebuie sa adaugi si membrii noi echipei.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Pune totul pe foaie, calculeaza ce inseamna aceste lucruri pentru afacerea ta, platile pe care trebuie sa le faci lunar si trage linie. Iesi in pierdere sau in castig? Ai puterea financiara de a face asta fara a iti asuma riscuri mai mari decat este necesar? Daca da, poti sa incepi sa iti pui planul in aplicare, daca nu, mai bine mai astepti putin.