Petreceti impreuna 8 ore pe zi, 5 zile pe saptamana. Este natural si de la sine inteles sa dezvolti relatii, chiar si mai apropiate. Indiferent de cat de mult empatizezi cu colegii de munca, exista anumite lucruri pe care pur si simplu ar trebui sa le pastrezi pentru tine. Daca ajungi sa te confesezi unui coleg de munca, acest lucru iti poate aduce probleme, iti poate distruge reputatia si iti poate chiar pune jobul in pericol.

1. Barfele de birou

In timp ce iti petreci timpul in pauzele de cafea cu colegii esti tentat sa discuti lucruri pe care le-ai auzit despre alti colegi, discutii care fac parte din aceste barfe de birou. Barfele se raspandesc cat ai clipi si patrund in tot biroul. Participarea la aceasta activitate iti poate ruina reputatia cu colegii si cu seful tau, deoarece denota faptul ca nu poti fi de incredere. Chiar daca pare dificil, evita pe cat posibil acest tip de activitate.

Citeste mai jos

2. Nemultumirile

Unul dintre lucrurile pe care le aveti in comun tu si colegii tai sunt nemultumiri legate de seful sau jobul vostru. Atata timp cat este un interes comun, discutiile de aceasta natura s-ar putea sa se intoarca impotriva ta. Niciodata nu te plange de ceea ce trebuie sa faci, fie la munca sau acasa. Punand raul in fata si vorbind negativ mereu despre job sau despre viata ta, denota faptul ca esti lipsit de incredere. Imagineaza-ti cum te priveste lumea atunci cand imprasti in jur numai energii negative. Tine cont ca orice plangere sau nemultumire legata de orice la adresa ta poate fi discutat la un moment dat de catre alti colegi sau chiar de catre seful tau.

Citeste si:  Anunturi de angajare pentru talent de top - mobile friendly

3. Relatiile personale

Pastreaza la distanta munca de viata privata. Abordand subiecte precum cearta cu mama ta, stilul gresit de imbracaminte adoptat de prietenul tau sau petrecerea nereusita la care ai fost aseara cu prietenii, poate crea confuzii in jurul tau si le poate lasa colegilor sau sefului tau impresia ca esti iresponsabil sau nu esti concentrat. Tot ce povestesti din viata personala poate deveni rapid o barfa de birou, chiar si ceva care nu pare a reprezenta un subiect iritant pentru colegii tai.

4. Informatiile confidentiale

Unii colegi obtin informatii de care alti colegi sunt privati, precum informatii despre salarizare, inregistrari ale cardurilor si fisiere din departamentul de resurse umane. Cand citesti ceva cofidential, precum faptul ca un coleg are salariul mai mare decat al altuia, este tentant sa impartasesti informatia. Indiferent cat de interesanta este informatia, nu ai voie sa o impartasesti cu nimeni. Sa pastrezi lucrurile confidentiale este un motiv puternic de incredere.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Discutiile de birou sunt nenumarate, insa cel mai bine ar fi sa te concentrezi pe acelea care iti aduc beneficii, care te scot in evidenta. Viata privata nu trebuie discutata la locul de munca, iar barfele le poti pastra pentru prietenii tai.