Durata de viata a unei companii, in era contemporana, este de aproximativ 15 ani, fata de anii 1920 cand, in medie, o companie rezista pe piata aproximativ 67 de ani pe piata.

Dezvoltarea si cresterea unei companii, dar si rezistenta acesteia pe piata sunt drastic afectate de concurenta abundenta a pietei si ideile de afaceri asemanatoare. Singura optiune pentru a crea o companie stabila si rezistenta este implementarea ideilor inovative.

Un lucru observat de Claude Hopkins de-a lungul carierei sale, a fost faptul ca publicul nu o sa raspunda niciodata indemnului „cumpara de la mine, nu de la ceilalti” chiar si atunci cand serviciul sau produsul este aproximativ acelasi. Oamenii sunt interesati de nou, de beneficii cu impact asupra vietii lor si de calitate.

Citeste mai jos

In principiu, orice lucru de calitate inalta inseamna, prin extrapolare, un lucru desemnat oamenilor cu potenta financiara sau oamenilor realizati si exact acest lucru vinde. Oamenii vor ceva inedit pentru ei. Indiferent ca vorbim despre raportul calitate – pret sau de beneficii, nici una dintre aceste doua nu creeaza un spatiu de dezvoltare precum o idee, campanie, serviciu sau produs care aduce la rampa un aspect nou, inovativ a ceva ce oamenii erau obisnuiti sa priveasca intr-un anumit fel.

A schimba perceptia publicului tau tinta este un avantaj greu de intrecut. Nu uita sa te gandesti la acest lucru in timp ce creezi strategia de dezvoltare a companiei. Cu toate acestea, mai ramane o intrebare.

Unde incepe inovatia? Ei bine, de la angajati – tocmai de aceea este bine sa investesti in ei prin cursuri, team building-uri si asa mai departe. In definitv, angajatii sunt cel mai pretios lucru pe care il ai intr-o companie (mai ales una in dezvoltare) pentru ca, la final, doua capete (sau mai multe) gandesc mai bine decat unul.

Poti folosi aceste 4 moduri sa iti faci angajatii sa gandeasca inovativ

Indiferent de marimea companiei un lucru este cert, fiecare angajat trebuie sa dea dovada de atentie si profesionalism in munca sa. Problema reala este de cele mai multe ori volumul de munca foarte mare. Angajatii nu mai au, efectiv, nici energie si nici timp sa se gandeasca la lucruri noi.  Alte situatii care omoara creativitatea sunt cele in care angajatii nu reusesc sa ajunga sa isi propuna ideile celor care le pot implementa. Indiferent de situatie, sa fii un om si productiv si creativ este complicat.

1. Formula Google 20% -80%

Chiar daca intre timp Google si-a schimbat aceasta politica pentru una orientata mai mult pe concentrare si productivitate, aceasta politica a dat randament foarte mult timp.  Google isi lasa angajatii sa lucreze la proiecte personale 20% din timp.

Citeste si:  Cum poti evita sa esuezi ca lider

Aparent creativitatea si ideile  inovative (Evrika!) apar in momentul in care facem lucruri placute, recreative sau miscare. O explicatie detaliata o regasim in neuropsihologie care explica mai pe larg modul in care se dezvolta gandirea abstracta (creativitatea). Aparent pentru a crea lucruri noi, de la zero, ai nevoie ca emisfera dreapta a creierului sa emita unde alpha mai intens si acest lucru se intampla cand suntem relaxati sau entuziasmati de lucruri care ne plac.

2. Trebuie sa te astepti la esec

Sunt multe vorbe de duh legate de esec si reusita. Insa daca nu invatam sa privim esecul ca pe un lucru pozitiv, ca pe un proces sau etapa necesara care precede succesul, riscam ori sa nu reusim sa avansam, ori sa ne infurie esecul sau sa dam drumul unor mustrari prea puternice catre cel care a gresit. Acest lucru produce frica si rezultatul final este inhibarea creativitatii sau dorintei de a incerca a angajatiilor.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Practic, implementand o mentalitate care nu lasa loc greselilor risti sa pierzi idei de milioane din partea angajatiilor.

3. Un sistem care permite si incepatorilor sa comunice cu managerii

Sunt mai multe companii, cum ar fi 3M, care au implementat un sistem de comunicare, cu managerii, simplu si accesibil tuturor angajatiilor. Practic daca ai o idee poti trimite o propunere direct celui care se ocupa de implementare. Ideea de la baza este destul de simpla.

Poate sunt multi angajati cu idei bune, insa nu au cum sa le propuna. Rezultatul este lipsa de dorinta de a mai crea ceva nou. Lucru destuld e normal. In definitiv, pentru ce te-ai stradui cu un brainstorming daca in cele din urma nu o sa ajunga niciodata pe masa omului responsabil de implementare?

4. Incurajeaza exercitile fizice

Poate parea ciudat cand vedem in companiile mari cate o sala de fitness la care angajatii au acces. Adevarul este ca un stil de viata activ ajuta la destindere, la scaparea de stres si la sanatate. Ori un om stresat, nervos si bolnav chiar nu o sa aiba energie sa se gandeasca la ceva cu totul nou.