Un mit popular in zilele noastre este acela ca antreprenorii de succes trebuie sa atraga investitori pentru ca afacerile lor sa mearga mai bine. Realitatea este ca mai bine de 80% din noile afaceri sunt pornite fara nicio investitie dinafara.

Astazi, costul inceperii unei afaceri este mai mic ca oricand datorita aplicatiilor pe care le ofera smartphone-urile, instrumentelor gratuite pentru a crea site-uri puternice si a ofertelor de comert electronic. Cu toate acestea, multi antreprenori se bazeaza pe servicii externe, costisitoare.

Iata asadar, o parte motivele gresite pentru a cauta investitori atunci cand incepi o afacere!

Citeste mai jos

  1. Dorinta de a incepe cu o infrastructura impresionanta

Unii antreprenori cred ca un nou brand inseamna a avea birouri super-dotate si conditii de lux. Ei uita de faptul ca produsul sau serviciul este cel care da putere brandului, si nu mediul in care se desfasoara activitatea. Asfel, daca urmaresti ceea ce conteaza cu adevarat, nu vei avea nevoie de resurse financiare extraordinare, si, prin urmare, nici de investitori.

 

  1. Nu vrei sa risti finantele proprii pentru dezvoltare

Prima intrebare a celor mai multi investitori este legata de dimensiunea propriei tale investitii. Daca nu pui si banii tai la bataie, ei vor pune la indoiala implicarea si daruirea ta in proiect. Daca vei sustine ca nu ai resurse financiare sau economii, investitorii ar putea sa suspecteze o planificare strategica.

 

  1. Necesitatea de a angaja imediat personal

Antreprenorii creativi si determinati vor gasi intotdeauna solutii cum ar fi colaboratorii sau partenerii. Personalul salariat nu va avea niciodata angajamentul unor co-fondatori, de care depinde succesul de pornire.

Citeste si:  3 tipologii de investitori pe care antreprenorii ar trebui sa ii evite

 

  1. O dorinta de a lansa un produs pe o scara masiva

Cele mai multe startup-uri trebuie sa pivoteze cel putin o data, asa ca ai nevoie de un teritoriu limitat pentru a lansa cel putin un produs viabil astfel incat sa pastrezi costurile de corectii la un nivel constant. Intrarea pe o piata cu produse cu multiple calitati si cu o campanie imensa de marketing este o reteta a dezastrului pe care startup-urile cu putere financiara redusa nu o incearca niciodata.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Finante si Economie

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Un alt motiv de a evita investitorii este acela de a scurta ciclul de pornire. Majoritatea antreprenorilor nu isi dau seama ca gasirea unui investitor poate prelungi cu cateva luni procesul de pornire al afacerii. Si cum piata se schimba rapid, oportunitatile pot disparea la fel de rapid si concurenta ar putea sa ti-o ia inainte.