Psihologia discursului arata faptul ca in primele 15 secunde audienta decide daca o prezentare merita atentia. Daca vei ignora aceste 15 secunde asteapta-te sa iti vezi publicul cu telefoanele in mana sau cu ochii pe pereti la cele mai multe prezentari dintre cele pe care le vei face.

Geoffrey James, autorul celui mai citit blog de vanzari din SUA, te invata 4 reguli despre inceputul unei prezentari, pe care sa le aplici pentru a te asigura ca vei fi ascultat cu interes.

1. Fa in asa fel incat sa te introduca altcineva.

Citeste mai jos

Nu pierde timpul explicand cine esti si despre ce vrei sa vorbesti. Scrie cateva date biografice relevante si un mic rezumat al ideilor tale si roaga prezentatorul sa le citeasca. Daca tu esti gazda intalnirii, pune aceste informatii in invitatii.

2. Nu spune o gluma de „incalzire”.

Lumea deja stie ca aceste glume sunt facute de cineva care nu este sigur pe el. Asadar, toata povestea din spatele glumei calca pe nervi audienta, iar finalul amuzant nu mai are niciun haz.

3. Nu incepe cu trecutul sau fundalul.

Un prost exemplu de inceput este „Firma noastra are peste 20 de ani de experienta in domeniul X”. In acel moment nu faci altceva dacat sa ceri oamenilor sa gaseasca in aceasta informatie ceva benefic pentru ei si pentru afacerile lor. Nu este treaba lor. Tu esti cel care trebuie sa demonstreze, nu sa povesteasca nivelul de lucru.

4. Deschide prezentarea cu ceva relevant.

Pentru a capta atentia audientei, trebuie sa incepi cu ceva nou, interesant si relevant. Astfel, lumea va fi ochi si urechi la tine. Fie ca faci acest lucru exprimandu-ti ideea pe cale verbala, fie cu o prima imagine care sa aiba efectul de acrosa. Continuarea prezentarii trebuie sa raspunda intrebarilor pe care le-ai ridicat in mintea audientei.

Citeste si:  5 sfaturi pentru scrisori de vanzare eficiente

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing si Branding

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Tu ce fel de prezentari consideri ca faci si, mai ales, de ce?