Scrierea de comunicate de presa nu poate fi ridicata la nivel de arta, in schimb orice greseala poate face diferenta intre un material publicat si unul aruncat la gunoi. Asadar, in momentul in care stii ca esti in concurenta directa cu alte zeci , poate sute de comunicate care ajung in fata unui jurnalist zilnic, fii sigur ca nu faci una dintre greselile pe care ti le prezentam.

  1. Prea multe randuri scrise fara a trece la subiect

Jurnalistii sunt in permanenta sub presiunea timpului. Daca subiectul principal al documentului trimis de tine este la trei paragrafe de la inceput, poti sa fii sigur ca niciun om de presa nu va citi pana acolo.

Citeste mai jos

In lead-ul comunicatului, in primul paragraf trebuie sa existe raspunsuri la intrebarile cine, ce, cand, unde si, eventual, de ce. Abia apoi treci la explicatii suplimentare si la detaliile pe care vrei sa le acoperi.

  1. Lipsa precizarii si explicarii importantei comunicatului

Nu uita niciodata ca, in astfel de documente, contextul este foarte important. Nu poti sa lasi jurnalistul sa isi dea singur seama de ce stirea ta este importanta, ci trebuie sa justifici acest lucru.

  1. Confundarea comunicatelor cu textele de vanzare

Oricat de important ar fi pentru tine sa iti atingi obiectivele, nu transforma un comunicat de presa intr-o scrisoare de vanzare. Ramai cat se poate de obiectiv, neutru, in prezentarea povestii. Nu folosi cuvinte de tip “revolutionar”, “extraordinar”, “incredibil”, etc. Nu uita ca nu compui un advertorial.

  1. Comunicarea catre toata lumea

Sunt foarte putine cazurile in care subiectul unui comunicat de presa se adreseaza tuturor oamenilor dintr-o tara, spre exemplu. Cunoaste-ti audienta si, mai mult, cunoaste audienta publicatiei sau postului de radio/televiziune catre care trimiti comunicatul. Apoi structureaza-ti materialul intr-un mod personalizat pentru target-ul tau.

Citeste si:  Managementul maniei - partea I

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management PR si Comunicare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  1. Omisiunea unei informatii importante

Intr-un comunicat de presa nu este cazul sa acoperi toate detaliile referitoare la subiectul pe care il abordezi, in schimb, omisiunea unei informatii importante este fatala. Pune-te in locul unui jurnalist care primeste un comunicat de presa despre un eveniment, in care nu se precizeaza data desfasurarii. Cu siguranta nu il vei publica.

Autor: Claudia Caraba