Comunicarea deschisa dintre angajati si manageri este cheia unei afaceri de succes. Insa, uneori, datorita volumului mare de munca, managerii trec cu vederea aspecte importante pentru crearea, mentinerea si incurajarea unei astfel de comunicari.

Care sunt cele 5 greseli pe care le poate face orice lider?

 

Citeste mai jos

Chiar daca iti doresti o comunicare deschisa cu angajatii tai, cu cat afacerea se dezvolta mai bine si mai repede, cu atat mai usor esti expus unor greseli in comunicarea cu acestia.

 

1.Nu asculta suficient.

Proiectele si deadline-urile pot fi atat de stresante, incat chiar si cei mai buni si atenti lideri pot neglija relatia cu angajatii lor. Incearca, pe cat posibil, sa iti asculti angajatii, indiferent de presiunea pe care o pune un proiect pe tine. In fond, ar putea chiar sa te ajute sa gasesti solutii creative si bune pentru proiecte.

2. Nu ofera destula informatie.

Cand aduci vesti pozitive sau negative angajatilor tai, cel mai mult conteaza cum oferi informatia:

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Incearca sa le spui cat mai repede despre schimbarile care vor avea loc in companie, indiferent daca sunt mici sau mari.
  • Incearca, pe cat posibil, sa oferi argumente pro si contra pentru schimbarile ce vor urma.
  • Ofera garantii la nivelul echipelor.
  • Incearca sa vorbesti cu tact si calm, indiferent de situatie sau veste.
Citeste si:  Arta unui management bun sau capacitatea unui lider de a accepta schimbarile

3. Nu esti un coach pentru echipa ta.

Coaching-ul este subapreciat in mediul business. Un manger care poate fi si coach pentru echipa sa are mult mai multe rezultate pozitive, pentru ca ajuta membrii echipei sa se dezvolte si sa fie mult mai productivi.

4. Nu isi recompenseaza angajatii.

Chiar si cei mai buni manageri trec cu vederea un aspect foarte important: sa ofere credite si recompense angajatilor proactivi si loiali. Cand esti concentrat pe implementarea unui concept, cand te grabesti sa faci calcule si sa te asiguri ca fiecare proiect aduce rezultate pozitive, uneori treci cu vederea acest lucru esential. Un studiu IBM a aratat ca recompensarea angajatilor creeaza un mediu de munca productiv si placut pentru angajati. In plus, acest tip de comportament incurajeaza angajatii sa fie proactivi si sa vina cu solutii.

5. Nu incurajeaza angajatii sa vorbeasca direct cu ei.

O comunicare buna si deschisa intre manager si angajat este cheia oricarei afaceri de succes. Kenneth Lin, CEO Karma Credits, isi incurajeaza fiecare angajat, nou sau vechi, sa  comunice cu el despre orice legat de afacere. Astfel, fiecare angajat stie ca lucreaza la ceva important si ca el conteaza atat ca om, pentru opiniile sale, cat si pentru munca sa.