Chiar daca ai facut o prezentare ca la carte, ai reusit o negociere eficienta, iar atmosfera a devenit mai degajata, exista o serie de lucruri pe care, in momentul in care le spui, clientul sau potentialul client isi poate face o impresie foarte gresita despre tine, iar afacerea poate fi pierduta.

Iata cinci lucruri pe care sa eviti pe cat posibil sa le spui:

„Corect, nu?!” „Exact, nu?!” „Stiu, nu?!”

Practic este vorba despre acele intrebari in care confirmi spusele interlocutorului, apoi il pui in situatia in care trebuie sa repete (fara niciun sens). In astfel de discutii, oamenii isi calculeaza cuvintele, iar acest gen de intrebari retorice ii fac sa fie confuzi si sa se incordeze. In plus, tu poti lasa impresia ca nu ai idee cum sa continui discutia si vrei sa il lasi pe celalalt sa o faca.

Citeste mai jos

„Va fi bine.” „Vei fi bine.”

Gandeste-te putin. Daca ai fi grav bolnav si cineva ti-ar spune acest lucru, ai simti ca, de fapt, ceva nu e in regula. Acelasi rationament il poti aplica si procesului de vanzari. Nu vrei sa lasi dubii in urma ta, ci vrei sa il faci pe celalalt sigur de achizitia pe care o face.

„Cred ca ar trebui sa faceti/ mergeti/alegeti etc”

Nu oferi sfaturi daca acestea nu iti sunt cerute. In plus, constructiile de tip „cred ca” induc si in mintea interlocutorului aceeasi idee. Ei bine, tu vrei ca el sa fie „sigur ca”. Asadar, nu folosi propozitii introductive cand nu e cazul si exprima-ti clar ideea.

„Nu va judec, dar…” „Nu va suparati pe mine, dar…”

Este clar ca vei spune ceva ce interlocutorul nu vrea sa auda, iar introducerile de acest fel nu fac altceva decat sa dubleze nervii. Nu il/o judeci? Ba tocmai ai facut-o! Sa nu se supere pe tine? Dar de ce i-ai da motive sa o faca? Sinceritatea trebuie apreciata de cei cu care vrei sa ai de-a face.

Citeste si:  Vanzarile prin telefon – succesul din UK preluat si in Bucuresti

Vocabularul „prea elevat”

In primul rand, exista o categorie de persoane care folosesc cuvinte al caror sens nu le este clar, iar sensul frazelor exprimate poate fi un dezastru total. Nu folosi cuvinte pe care nu le intelegi pe deplin.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Tehnici de vanzare

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In al doilea rand, sunt oameni care folosesc neologisme si cuvinte rar folosite, pentru a impresiona. Chiar daca sunt folosite corect, daca interlocutorul nu intelege ceea ce spui, nu ai rezolvat nimic, ci dimpotriva.

Citeste aici si cum sa te porti cu un client dificil.