Abilitatile de inovare se refera la talentul de a exploata idei noi in scopul obtinerii unei valori sociale sau economice. In general, acestea reprezinta o combinatie intre creativitate si capacitatea de solutionare a problemelor intr-un context specific.

Un angajat inovativ se distinge, de obicei, prin modul sau de gandire si actionare in fata provocarilor. In special, cand dinamica de la locul de munca este dominata de rutina si de lucru repetitiv, o gandire proaspata si inovativa va face intotdeauna diferenta.

1. Lasa-te condus de inspiratie

De fiecare data cand vezi ceva din viata de zi cu zi care iti atrage atentia, integreaza-l in munca ta. Inspiratia poate veni chiar si din cele mai marunte lucruri, trebuie doar sa privesti in jurul tau. Poti gasi inspiratie oriunde: o reclama dintr-o revista, meniul de la restaurant sau chiar un e-mail bine scris care te-a amuzat.

2. Lucreaza in echipa

De un lucru poti fi sigur: nu esti singurul care cauta idei inovative. Alege-ti un coleg cu care sa iti impartasesti ideile si gastiti impreuna modalitati de a rezolva taskurile. Incurajati-va unul pe celalalt la locul de munca si incercati lucruri noi. Lucrurile care te inspira pe tine pot fi de mare ajutor si pentru celalalt. Sharing is caring!

3. Incepe cu lucrurile mici

Multi dintre noi consideram ca trebuie sa abordam idei marete pentru a duce la capat o sarcina cu succes. Sansa sigura spre reusita se afla in lucrurile marunte care fac de cele mai multe ori diferenta. In acest fel, daca te aventurezi intr-un proces bazat pe rabdare si baby steps, beneficiile nu vor intarzia sa apara.

4. Nu bate pasul pe loc

Ideal ar fi sa incepi sa pui in practica lucrurile la care te-ai gandit. Pune-ti gandurile in cuvinte, cuvintele in imagini si imaginile in proiecte care sa starneasca interesul celei ce arunca un ochi peste munca ta. Atunci cand oamenii iti privesc ideea ca pe un rezultat finit, vor exista mai putine sanse sa uite ceea ce au vazut si mai multe sanse de a-ti lua munca in serios. Tine minte: chiar si un desen nu foarte reusit este mai bun decat unul inexistent.

Citeste si:  De ce si-a schimbat Mosul ochelarii?

5. Fii creativ

Conform studiului Adobe state of Create, creativitatea este considerata importanta la locul de munca in proportie de 70%, aceasta fiind corelata cu castiguri cu 13% mai mari. Doar 41% dintre participantii la studiu considera ca sunt creativi, iar 31% dintre acestia cred ca ating potentialul lor creativ.

Citeste mai jos

Verificarea telefonului este primul lucru pe care il facem zilnic. Suntem destul de implicati in retelele sociale, lucru care consuma timp si energie. Poti folosi internetul intr-un mod benefic pentru ideile tale. Fa-ti un playlist care sa te inspire, alege un blog care iti sporeste creativitatea si incearca sa iti alimentezi imaginatia in timp ce faci surf pe internet.

Aceste sfaturi te pot ajuta sa vezi lumea intr-un mod nou, iar asta inseamna inovatie. De retinut este faptul ca angajamentul fata de inovare este un lucru curajos de facut. Actiunile tale ii vor inspira si pe ceilalti membri ai echipei, astfel puteti duce la capat mai usor sarcinile dificile care apar in mediul profesional.