Sa pui la dispozitia angajatilor modul de lucru remote este o investitie atat la nivel de angajator, cat si de angajat. Companiile care apeleaza la aceasta optiune pot recruta cel mai bine oamenii care nu sunt limitati geografic. Angajatii care au oportunitatea de a lucra de acasa sau dintr-un alt loc sunt, conform ultimelor studii, mai fericiti, mai productivi si mult mai loiali organizatiei din care fac parte. Nu este de mirare faptul ca munca remote este in crestere.

Citeste mai jos

Angajatii remote nu au nevoie de un regim managerial special fata de cei care se prezinta zilnic la birou. Prin mentinerea unei comunicari echilibrate, managerii din companiile mari, care sunt raspanditi pe tot teritoriul tarii, pot construi relatii care depasesc limita distantei.

1. Seteaza asteptari clare

Increderea si transparenta sunt fundamentele unei relatii de munca remote de succes. Tu si angajatii tai ar trebui sa discutati detaliat orele de lucru, modalitatea de comunicare si timpul de livrare al task-urilor inca de la inceput. Cand si cat de des ii vei verifica? Care va fi flexibilitatea programului de lucru? De exemplu, se poate incepe munca de dimineata si se ia o pauza la pranz pentru a lua copilul de la scoala. Care sunt principalele responsabilitati si cum se vor comunica informatiile noi catre echipa? Prin stabilirea acestor detalii, managerii si angajatii stiu exact ce au de facut, care sunt obligatiile si cum se vor masura performantele.

Aceste detalii te vor ajuta sa intelegi cat de consistenta si organizata este compania ta. Ai un stil pe care il urmezi? Ai o organigrama si un sistem de responsabilitati clare? Angajatii raspanditi in mai multe locatii nu iti creeaza automat probleme, insa iti pot intensifica slabiciuni si incoerente deja existente.

2. Comunica in toate sensurile posibile

Nu vei putea sa stabilesti oricand o sedinta in sala de sedinte si nici nu vei putea sa iti inviti angajatii la o discutie mai relaxata la cafea, deci este obligatoriu sa programezi din timp aceste sedinte. Pentru un membru al echipei care lucreaza in intregime in afara biroului, ia in considerare abordari micro si macro. Comunicarea este esentiala in pastrarea relatiei active si te asigura ca toti angajatii primesc aceeasi informatie. Retine ca oamenii care tind sa lucreze cel mai bine remote – aceia care sunt autodisciplinati, organizati si capabili sa lucreze cu directive minime – sunt, de asemenea, cei care trebuie sa fie verificati primii. Asigura-te ca angajatii isi pastreaza angajamentele.

Suntem predispusi sa credem ca putem observa emotiile prin intermediul unui schimb de mail-uri. Nu suntem toti capabili de asa ceva. Daca se comunica foarte mult prin conferinte video, trebuie sa pastrezi aceasta forma de comunicare principala, pentru a observa limbajul corpului si raspunsurile nonverbale. Tonul si sensul pot fi usor interpretate gresit. Recurge, de asemenea, la convorbiri scurte, deoarece acestea pot salva un e-mail inteles gresit. Updateaza intotdeauna task-urile si calendarul, deoarece un angajat remote nu stie cand esti plecat de la birou si se poate intreba de ce nu i se raspunde la mail-uri.

Citeste si:  5 citate motivationale pentru atingerea obiectivelor pe anul 2016

3. Alege un sistem eficient de lucru si cateva backup-uri pentru atunci cand vor esua

Tehnologia a usurat cantitatea de munca, insa tehnologia poate fi inconstanta. Alege o gama de tool-uri pe care echipa ta sa le urmeze si sa le utilizeze in asa fel incat sa aiba parte de tot suportul necesar in realizarea task-urilor. Iata care sunt optiunile pe care le ai la dispozitie:

Comunicare rapida: Slack, HipChat, Teams, Teamwork;

Conferinte video: BlueJeans, HighFive;

Management de proiect: Asana, Trello, Teams, Teamwork;

Distribuire documente: Dropbox, Google Docs, Teams, Teamwork.

Nimeni nu doreste sa isi piarda timpul pretios in timpul intalnirilor, conferintelor sau sedintelor cu probleme precum distribuirea unui fisier sau a unei prezentari. Acest tip de strategie este esential pentru job-urile remote, pentru care comunicarea la distanta este principalul mod de lucru.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

4. Largeste-ti perspectivele

Un angajat remote constiincios face un efort sa inteleaga si sa se adapteze nevoilor si culturii organizationale. Pentru a-i demostra functionalitatea sistemului, mai intai trebuie sa privesti tu din perspectiva lui. Daca este posibil, fa-i o vizita la birou, care probabil este in caminul lui pentru a crea o legatura si o relatie profesionala cu el. Deschide-ti perspectivele prin intelegerea perspectivelor angajatilor tai.

Gandeste-te la relatia dintre angajati, atat la cei din birou, cat si la cei care lucreaza de acasa. Cand toti membri echipei lucreaza din locuri diferite este important sa va conectati virtual si sa aveti acces la toate informatiile organizatiei.

5. Ramai conectat

Oamenii care lucreaza de acasa tind sa isi valorifice flexibilitatea mai mult decat angajatii din birou apreciaza avantajele de tipul happy hours sau free snacks. Este nevoie ca avantajele organizatiei tale sa se extinda si la angajatii remote.

Planifica semestrial intalniri la birou pentru ca toti angajatii sa petreaca timp de calitate fata in fata. Permite angajatilor la inceputul fiecarei conferinte sa poarte dialoguri si discutii despre weekend-urile lor, despre copii sau serialele preferate.