Cand vine vorba de clienti cel mai important lucru este ca acestia sa fie fericiti. Un client fericit, multumit este un client fidel. Acest lucru este valabil atat in cazul firmelor mici, dar si a celor mari. Insa atat noi, cat si clientii nostri suntem oameni deci toata lumea este supusa atat greselilor, cat si a instabilitatii.

Sunt situatii in care indiferent de performanta, punctualitatea si eficienta ta clientul poate fi nemultumit. Sau, isi poate schimba perspectiva sau doleantele la 180 de grade si tu sa nu iti dai seama. Asadar, cum putem fi siguri ca am reusit sa atingem absolut toate punctele si subpunctele unui proiect, in timp util, pentru a ne multumi clientii in permanenta? Sau macar pentru a ameliora amploarea posibilelor nemultumiri?

Citeste mai jos

Poti incerca unul dintre aceste 5 moduri de a iti face fiecare client fericit

Indiferent de client, proiect sau manager cele mai mari probleme si neplaceri apar din cauza neintelegerilor provocate in timpul comunicarii. Acest lucru se intampla adesea din cauza semnalelor pe care le transmitem gresit. Informatia nu este transmisa doar prin limbajul vorbit. Cea mai mare parte a informatilor o transmitem prin gesturi si tonul vocii. Asadar, atunci cand incercati sa transmiteti informatii despre proiect clientului, incercati pe cat posibil sa va mentineti calmul pentru a transmite informatia cat mai corect si concis.

 

1.Actualizeaza mereu informatiile.

Indiferent de ceea ce se intampla pe parcursul proiectului clientul tau trebuie tinut la curent. Clientul tau vrea rezultate. Insa indiferent daca acestea se ridica la nivelul asteptarilor clientului sau nu, tu trebuie sa fii mereu gata sa ii raspunzi la intrebari, sa il ajuti sa inteleaga situatia si cum trebuie procedat pentru rezolvarea acesteia.

Asadar, trebuie sa gestionezi bine proiectul pentru a putea raspunde intrebarilor de tipul:

  • De ce?
  • Cum s-a intamplat?
  • Cat o sa dureze remedierea acestei probleme?
  • Cat de tare o sa fie afectata afacerea?

2. Fii sincer!

Intreaba-te cand a fost ultima oara cand cineva a incercat sa te minta si nu ti-ai dat seama, dar mai ales cand nu te-ai suparat pe omul care te-a mintit. Indiferent de faptul ca a fost una dintre asa zisele „minciuni albe” sau ceva mai grav. Clientul tau este exact ca tine, este om si simte cand este mintit si automat o sa se simta insultat.

Sa fim sinceri, cel mai suparator lucru este cand cineva crede ca ne poate mintii fara ca noi se ne dam seama. Este aproape insultator.

Citeste si:  Cum poate un lider introvertit sa conduca o afacere de succes

Asadar, daca nu stii inca de ce a mers ceva gresit in proiect sau de ce inca nu au aparut rezultatele scontate, spune-i asta clientului tau. Sinceritatea este cea mai buna solutie in orice caz.

 

3. Asculta.

Ofuri avem toti, mai ales daca vorbim de proiecte de lunga durata. De multe ori, indiferent de pozitia pe care o avem in cadrul proiectului, simtim ca nimeni nu asculta ceea ce avem de spus cu privire la problemele care apar, la propunerile de imbunatatire si asa mai departe. Clientii sunt la fel! Poate isi schimba ideea, poate vor sa aduca o imbunatatire sau poate doar simt ca ceva nu se intampla cum ar trebui.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Management si Leadership

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

Chiar daca nu sunt expereti in domeniu, au apelat la tine pentru ca esti si vezi mai bine ca ei anumite aspecte. Incearca sa ii asculti cu atentie si sa privesti problema, suspiciunea sau propunerea lor prin ochii expertului pentru a gasii o solutie.

Fii deschis la ceea ce iti propun sau iti spun ei pentru ca au nevoie sa simta ca pot relationa cu tine si sunt intelesi de catre tine.

 

4. Invata sa spui „imi cer scuze”.

Teoretic, pe nimeni nu intereseaza scuzele, cu totii vrem rezultate. In practica, lucrurile nu sunt chiar asa. Suntem oameni si cu totii suntem supusi greselilor. Chiar daca este vorba de un proiect mare, esti o firma mica sau una mare. Incearca sa iti ceri scuze pentru greseala si consecintele neplacute ale acesteia. Insa incearca sa pui pe masa si o solutie care sa domoleasca impactul negativ si sa solutineze problema pe termen lung.

 

5. Ofera compensatie.

Cand cumperi un produs defect este normal sa iti doresti sa il inlocuiesti sau sa primesti echivalentul sau monetar inapoi. Clientii tai sunt la fel. Daca ceva a mers prost din n motive si nu ai putut opri dezastrul din a se produce, ofera o compensatie si o solutie pentru ameliorarea situatiei.

In definitv, nimeni nu poate ramane suparat daca primeste despagubiri, nu-i asa?