O companie de PR poate fi una dintre cele mai bune alegeri dar si una dintre investitiile cele mai scumpe pentru afacerea ta. Cand esti la inceput de drum sau ai un buget limitat este destul de greu sa-ti permiti un tert expert care sa se ocupe de aceasta parte. Exista insa o multime de moduri de a-ti face numele cunoscut fara o investitie mare.

 

  1. Fii liderul industriei in care activezi

Scrierea unui blog pentru site-ul companiei tale nu numai ca te ajuta sa obtii trafic pentru site si sa cresti in rang in cadrul motoarelor de cautare, dar te poate face si liderul industriei tale.

Citeste mai jos

Investeste in redactarea gandurilor despre industria ta, tendinte unice sau observatii interesante. Aceste ganduri sunt, de multe ori, citate sau sunt mentionate de colegi dar si  de mass-media. Pastreaza continutul consistent astfel incat sa marchezi compania sau chiar pe tine ca fiind cel mai bun din industria in care activezi.

 

  1. Conecteaza-te cu un colegiu local sau o universitate

Lucrul cu un colegiu local sau universitate poate aduce beneficii atat afacerii cat si studentilor. Acestia din urma cauta internship-uri in anii lor de juniorat sau de absolvire pentru a castiga experienta  inainte de a intra in lumea muncii. Studentii interesati sa lucreze in domeniul relatiilor publice te pot ajuta in eforturile tale de PR cu un angajament financiar minim. Ei castiga astfel perspectiva asupra modului in care se lucreaza in domeniul ales, iar companiile mici obtin perspectivele unice care vin de la cineva care poate intelege sau nu industria in care activezi.

Citeste si:  Perceptii ale creierului de care te poti folosi in strategiile de marketing

 

  1. Si mass-media are nevoie de surse

Fiind citat ca lider sau prezentat intr-un articol de presa poate avea efecte pozitive majore pentru afacerea ta, dar si mass-media are nevoie de surse pentru a cita. Exista servicii gratuite dedicate oferite pe internet care pun in legatura jurnalisti si bloggeri cu oamenii care au nevoie de publicitate.

 

  1. Foloseste-te de feedback-ul clientilor tai

Ca o mica afacere de succes, cu siguranta faci lucruri bune pentru clientii tai. Impartaseste succesul lor si foloseste-l si pe al tau pentru a iesi in evidenta. Daca un widget sau un instrument al companiei  tale a crescut productivitatea clientului tau, ar trebui sa faci acest lucru cunoscut. Alcatuieste un studiu de caz care vorbeste despre succesul clientului tau si atributele unice ale afacerii tale care au dus la realizarea acestui lucru. Odata finalizat, ambele companii pot folosi studiul de caz pentru a atrage noi clienti, dar si pentru a-si face reclama in mass-media. Aceste eforturi comune duc la comunicate de presa excelente dar si la un continut puternic pentru vanzari.

 

  1. Ia pulsul industriei

Chestionarele scurte iti permit sa intelegi preocuparile clientilor tai, in acelsi timp oferinfdu-ti si o oportunitate buna de a fi vizibil in mass-media. Publicarea rezultatelor chestionarelor iti va imbunatati ratingul ca si companie de incredere si te va transforma intr-o de sursa de informatii, in special in industriile unde nu s-au publicat decat putine rezultate statistice sau chiar deloc.