In vanzari, clientii sunt cei mai mari critici ai tai. In timp ce te pot lauda pentru un anumit produs, la fel pot gasi si orice scuza pentru a nu il cumpara. Insa, antreprenorii inteligenti si oamenii de vanzari vor gasi mereu o modalitate prin care sa le demonstreze clientilor valoarea produsului sau serviciului lor.

 

Pentru a reusi sa faci si tu acest lucru, ia in considerare urmatoarele sfaturi:

Citeste mai jos

  1. Descopera nevoile latente

Clientii nu stiu intotdeauna care sunt nevoile lor. In timp ce ei spun ca isi doresc sa isi mareasca baza de fani pe Facebook, cea mai mare prioritate a lor ar putea fi cea de a imbunatati reach-ul organic.

Afla cum poti identifica nevoile necunoscute ale clientilor si gaseste oportunitati de a le usura munca.  Printr-o intelegere mai profunda a nevoilor clientilor, vei reusi sa vii cu cele mai bune solutii in rezolvarea problemelor acestora, punandu-ti astfel in valoare produsul sau serviciul pe care il oferi.

 

  1. Foloseste-te de studii de caz si tesimoniale

Uneori, clientilor le este greu sa isi imagineze cum un produs sau un serviciu ar putea sa le imbunatateasca afacerea. Desi pentru tine valoarea unei oferte este evidenta, pentru client este posibil sa nu fie la fel.

Asadar, pentru a putea depasi retinerile clientilor, vino cu povesti sau marturii ce relateaza detaliat cum alte persoane s-au folosit de acelasi serviciu sau produs si au avut parte de rezultate exceptionale. In acelasi timp, odata ce clientul tau va observa ca nu este singurul sau primul care se foloseste de produsele sau serviciile oferite de tine, acesta se va simti mult mai confortabil.

Citeste si:  Cum iti imbunatatesti vanzarile cu ajutorul social media

 

  1. Vinde mai putin

Atunci cand pretul este problema cea mai mare a clientului, gaseste o modalitate prin care sa il adaptezi conform bugetului acestuia. Ai putea sa ii faci o mica oferta prin care sa iti deschizi o fereastra catre o oportunitate viitoare. De exemplu: „Achizitioneaza acum acest produs si vei avea o reducere de 50% la urmatorul produs achizitionat”. Cu siguranta clientul nu isi va dori sa rateze oferta.

 

  1. Explica-i consecintele lipsei de actiune

Pentru a indemna clientii la actiune, trebuie sa le explici ceea ce s-ar putea intampla daca nu ar actiona. Pentru ca oamenii au tendinta de a se proteja de lucrurile negative, poti sa atingi un punct sensibil prin a le explica consecintele ce ar putea avea loc daca nu urmaza recomandarea ta.

 

  1. Educa-ti clientii

In cazul in care clientul nu este pregatit pentru a-ti da un raspuns afirmativ, incearca sa ii oferi mai multe informatii legate de valoarea a ceea ce oferi. Explica-i cum actioneaza produsul sau serviciul oferit de tine si cum il va ajuta sa isi rezolve cele mai importante probleme.