In zilele noastre si mai ales in ultimii ani, internetul iti ofera posibilitatea de a crea o afacere online destul de usor, care sa se potriveasca cu stilul tau de viata.

Te-ai gandit si tu sa pornesti o afacere online dar nu stii cum sa incepi? Iata 5 pasi care te vor ajuta!

 

  1. Identifica o nevoie a oamenilor

Cea mai mare greseala a antreprenorilor aflati la inceput de drum este aceea de a cauta in primul rand un produs, si mai apoi o piata. Pentru a-ti spori sansele de succes, incepe cu o cercetare de piata. Secretul este acela de a gasi un grup de oameni care sunt in cautarea unei solutii la o anumita problema dar nu au prea multe optiuni.

Citeste mai jos

Internetul te poate ajuta foarte mult sa faci o astfel de cercetare. Iata cum:

  • Viziteaza mai multe forumuri pentru a vedea ce probleme incearca sa isi resolve anumite persoane;
  • Vezi care sunt cele mai cautate cuvinte cheie pe google, cuvinte pentru care nu exista prea multe site-uri concurente;
  • Afla care sunt potentialii tai concurenti, viziteaza-le site-urile si vezi ce anume fac pentru a satisfice cererile consumatorilor.

In urma acestor cercetari, poti utiliza tot ceea ce ai descoperit in crearea unui produs pentru o piata deja existenta si, de asemenea, poti cauta solutii mult mai bune decat ceea ce ofera concurenta.

 

  1. Scrie continut care vinde

Exista o formula a unui text de vanzari prin care s-a dovedit ca poti determina mai usor potentialii clienti sa faca o achizitie. Iata cum ar trebui sa fie structurat textul:

  • Scrie un titlu convingator;
  • Descrie problema pe care o rezolva produsul/serviciul;
  • Include marturii ale oamenilor care deja au utilizat produsul/serviciul;
  • Vorbeste despre ceea ce vinzi si ce beneficii poate aduce consumatorului;
  • Fa o oferta;
  • Ofera o garantie puternica;
  • Ofera un termen limita;
  • Creeaza cererea de vanzare.

 

  1. Creeaza-ti site-ul de prezentare

Odata ce ai urmat primii doi pasi, acum esti pregatit pentru crearea unui site web. Fa ca acesta sa fie foarte simplu si asigura-te ca nu dureaza mai mult de 5 secunde pentru a atrage atentia cuiva. Iata cateva sfaturi importante pe care ar trebui sa le retii:

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Marketing Online

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

  • Alege unul sau doua fonturi simple pe un fundal alb;
  • Fa ca navigarea sa fie simpla si clara, pe fiecare pagina in parte;
  • Foloseste elemente grafice, audio sau video, pentru o intelegere mai buna a mesajului;
  • Include o oferta prin care sa colectezi adrese de email;
  • Fa ca procesul de cumparare sa fie usor – sa nu fie nevoie de foarte multe clicuri pana la finalizarea comenzii;
  • Site-ul tau este magazinul tau online, asa ca, fa-l cat mai primitor si prietenos pentru potentialii clienti.

 

  1. Foloseste cuvinte cheie potrivite pentru a conduce cumparatorii pe site-ul tau

Promovarea prin plata-pe-clic (PPC), prin intermediul campaniilor de Google Adwords, este cea mai simpla modalitate de a aduce trafic pe site-ul tau. Acesta are doua avantaje fata de traficul organic: in primul rand, anunturile PPC apar imediat in paginile de cautare, si in al dile rand, anunturile PPC iti permit sa testezi atat cuvinte cheie diferite cat si titluri, preturi de vanzare si diferite abordari. Nu doar ca vei obtine trafic imediat ci vei descoperi, de asemenea, care sunt acele cuvinte cheie ce iti aduc cele mai multe conversii. Apoi, vei putea include cuvintele cheie in site-ul tau, cuvinte care te vor ajuta sa fii si in topul cautarilor organice.

 

  1. Foloseste-te de puterea email-marketingului pentru a-ti transforma vizitatorii in cumparatori

Odata ce clientii sau vizitatorii si-au dat permisiunea de a le trimite email-uri, asta inseamna ca:

  • Le poti oferi acestora ceva ce ei au cerut;
  • Ai posibilitatea de a construi relatii de durata cu clientii tai;
  • Interactiunea este 100% masurabila;
  • Email marketingul este mai ieftin si mai eficient decat reclamele radio sau TV deoarece te poti adresa direct publicului tinta.

Internetul se schimba atat de repede incat un an din mediul online echivaleaza cu 5 ani din lumea reala. Insa, pasii prin care sa incepi sa sa dezvolti o afacere online, nu s-au schimbat aproape deloc.

Totusi, e bine sa te pui la curent din cand in cand cu micile schimbari ce apar, asta pentru a fi sigur ca nu pierzi unele elemente de baza ce te-ar putea ajuta in dezvoltarea afacerii.