Departamentul de Resurse Umane este, uneori, cheia reusitei unei afaceri. Daca angajatii sunt potriviti pentru job, daca acestia au potentialul necesar dezvoltarii afacerii si atingerii „tintei luna” ramane, de cele mai multe ori, la latitudinea departamentului de Resurse Umane sa decida. Cum ne asiguram ca departamentul de Resurse Umane din firma noastra este 100% eficace? Urmarind cativa pasi simplii si, desigur, urmarind ceea ce practica acestia.

Va prezentam o lista cu bune practici ale departamentului de Resurse Umane pentru o eficienta cat mai mare.

1. Departamentul de Resurse umane este implicat activ in cadrul companiei.

Un bun recrutor isi intelege foarte bine sarcinile, cum merge departamentul lui dar, de asemenea, intelege foarte bine si se intelege foarte bine cu managerii altor departamente.

Citeste mai jos

Un bun recrutor o sa inteleaga mereu proiectul pentru care recruteaza un om. Acesta trebuie sa inteleaga in primul rand unde tinteste proiectul sa ajunga si de ce talent si nivel de cunostiinte au oamenii ce vor lucra la acesta. La fel de bine trebuie sa intuiasca si potentialul oameniilor pe care ii intervieveaza.

Cum stim ca omul ales din cadrul departamentului de Resurse Umane este abil pentru a selecta omul cel mai potrivit pentru proiect?

In primul rand tine legatura constat cu managerul echipei si cu echipa deja formata pentru a fi sigur ca a inteles perfect proiectul si se implica activ in atingerea telului acestuia.

 

2. Angajatii departamentului de Resurse Umane evalueaza si reevalueaza angajatii firmei.

Un bun recrutor o sa reevalueze periodic, uneori de la distanta, persoanele pe care le-a adus in echipa pentru a tine evidenta dezvoltarii acestora in cadrul companiei si a cursurilor de specialitate. O sa fie mereu atent la potentialul unui angajat, cat la suta din el a atins? Cum face fata? Are talentul si abilitatile necesare pentru a evolua mai mult? Pentru a atinge o pozitie mai inalta?

3. Nu calculeaza rezultatele in functie de individ ci in functie de rezultatul per intreg al proiectelor.

Un bun recrutor este in permanenta constient de faptul ca nu conteaza rezultatul individual ci rezultatul per intreg. Mai exact atat timp cat angajatii colaboreaza bine si dau randament in cadrul proiectelor atunci putem spune ca afacerea merge bine.

In functie de randamentul pe care il ofera angajatii in cadrul firmei si randamentul proiectelor la care sunt alesi diferiti oameni putem sa evaluam sau  nu departamentul de Resurse Umane.

Citeste si:  De ce vor sa ramana peste hotare studentii romani?
4. Nu uite sa se autoevalueze.

De cele mai multe ori cei care se ocupa de evolutia echipelor in cadrul firmei, de modul in care se integreaza si exceleaza angajatii si se asigura ca fiecare este pus la curent cu ultimele noutati ale pietei, de cele mai multe ori uita sa isi reevalueze echipa.

Citeste mai jos

Da-ne un like sau aboneaza-te la newsletter-ul nostru pentru a primi ebook-ul gratuit:

  • Portal Management Resurse Umane

    Tehnici de vanzare


Numele tau (obligatoriu)

Adresa ta de email (obligatoriu)

In domeniul Resurselor Umane s-au tot schimbat aspecte de-a lungul aniilor. Spre exemplu pozitia de „Recrutor Generalist” nu mai este la fel de viabila. Tot mai mult este nevoie de recrutori specializati pe departamente pentru a evalua cat mai corect talentul, abilitatile si potentialului unui candidat.

5. Folosesc cele mai bune platforme de recrutare de pe piata actuala si nu sunt straini de social media si…statistici.

Uneori cei mai buni indivizi vin din exterior.

Companie poate duce lipsa de forta de munca ncesara pentru un proiect. Un recrutor bun o sa foloseasca cele mai bune platforme, inclusiv cele de social media, pentru a ajunge le persoanele cele mai abile pentru proiect.

Ori chiar daca compania nu duce neaparat lipsa omul potrivit pentru a fi alipit unui proiect  un nou-venit vine de cele mai multe ori cu idei noi si cu potentiale strategii noi bune. Un recrutor bun o sa foloseasca mereu cele mai actuale platforme de recrutare si o sa stie mereu in ce grupuri din social media sa posteze anuntul.

Mai ales daca doreste un om tanar in echipa pentru ca, stiim cu totii, cei mai multi tineri folosesc social media. Un bun recrutor o sa studieze mereu piata inainte de a se arunca in a pune un anunt in online si o sa se foloseasca de toate instrumentele disponibile pentru a masura atat posibilul randament al unor candidati din extern si intern.

Talentele de care nu se pot lipsii cei din echipa de Resurse Umane sunt totusi : inteligenta emotionala, empatia si intuitia.

Practic, un departament de Resurse Umane bun este activ, implicat si mereu la curent la evolutia proiectelor din firma.