Fie ca vorbim de locul de munca, unde suntem nevoiti sa stam 7-8 ore cu ochii in laptop, fie ca vorbim de folosirea intensiva a telefonului mobil pe parcursul zilei, suntem in permanenta legati de ecranele dispozitivelor.

Trebuie sa recunoastem ca viata noastra moderna presupune, practic, utilizarea non-stop a smartphone-ului, calculatorului, laptopului si a altor dispozitive similare, ceea ce afecteaza profund calitatea vederii.

Citeste mai jos

Prea mult timp petrecut in fata ecranelor dauneaza ochilor. Una dintre urmari este oboseala oculara sau, in termeni medicali, astenopia acomodativa. Se recunoaste usor: senzatia de oboseala si incordare a ochilor dupa o zi petrecuta in fata ecranului computerului, incetosarea pasagera a vederii, dificultati in focusare, dureri de cap, ochi uscati si iritati.

Conform unui studiu, 8 din 10 persoane care lucreaza la birou, pe calculator/laptop sufera de aceasta afectiune. Un procentaj similar apartine si tinerilor care utilizeaza intensiv dispozitivele digitale, se joaca pe calculator, stau pe telefon sau folosesc prea mult laptopul.

Pentru a ameliora oboseala ochilor, cel putin la munca, iata 7 sfaturi:

1. Mentine o distanta si un unghi adecvate intre ecran si ochi

Pozitioneaza ecranul computerulul astfel incat sa se afle la o distanta intre 40 si 70 cm de ochi. Partea de sus a computerului sa fie la acelasi nivel sau putin mai jos de nivelul ochilor tai, la un unghi de 10-20 grade.

2. Ajusteaza setarile ecranului

Dimensiunea fontului -> aceasta trebuie sa fie setata in asa fel incat textele sa fie usor de citit. Poti sa te ajuti de un document pe care sa il plasezi langa monitor. Acest lucru permite ochilor sa ramana concentrati pe masura ce se misca intre ecran si documente.

Luminozitatea potrivita -> testeaza daca luminozitatea ecranului este cea potrivita. Priveste monitorul, apoi pune mainile peste ochi. Daca acestia se simt imediat mai bine, luminozitatea trebuie modificata.

Citeste si:  Ce este un certificat energetic şi cum se poate obţine?

Temperatura -> spectrul de culori emise de afisajul ecranului poate afecta vederea. Reducerea temperaturii scade cantitatea de lumina albastra emisa de computer si ofera un confort mai mare de vizionare pe termen lung.

3. Aplica regula 20-20-20

Pentru a reduce riscul de oboseala oculara din cauza ca ochii sunt concentrati permanent pe ecran, la fiecare 20 de minute de utilizare a computerului, priveste pentru 20 de secunte catre ceva aflat la 6 m (20 feet) distanta. Acest lucru va oferi timp de odihna muschilor ochilor.

4. Poarta lentile speciale

Pentru un confort mai mare si o protectie superioara a ochilor, ia in considerare purtarea unor lentile special tratate pentru a elimina lumina albastra. SeeCoat Blue UV protejeaza ochii de efectele daunatoare ale luminii albastre emise de ecranele LCD si ale luminii artificiale rece sau LED. Aceste tratament pus la dispozitie de Nikon Lenswear este adecvat atat activitatilor din interior, cat si de exterior, recomandat in special celor care utilizeaza intensiv dispozitivele digitale sau au activitati indelungate in lumina artificiala.

5. Consulta un medic oftalmolog

Este esential sa mergi in mod regulat la un consult oftalmologic, mai ales daca prezinti una sau mai multe din simptomele enumerate mai sus. Acesta iti poate recomanda cel mai bun tratament pentru vedere.

Citeste mai jos

Te invitam sa consulti lista partenerilor exclusivi Nikon, pentru un control oftalmologic si achizitionarea lentilelor ideale:  www.nikon-lenswear.ro/parteneri-nikon/