O evaluare personala a performantei poate nu este neaparat un lucru pe care oamenii abia asteapta sa il faca la sfarsit de an. Insa este foarte valoroasa pentru cariera. Sa iti iei putin din timp si sa analizezi performantele pe anul ce tocmai a trecut, ajuta la crearea unei imagini de ansambu a perfomantelor obtinute dar si a ariilor in care mai trebuie lucrat.

In plus, poate fi o experienta pozitiva si productiva daca este realizat in modul corect. Iata, deci, 5 sfaturi, conform Forbes, pentru o evaluare eficienta de sfarsit de an:

1. O autoevaluare minutioasa

In primul rand, trebuie inceput cu o autoevaluare completa si sincera. Este esential sa mentionati lista realizarilor si oportunitatile de imbunatatire si dezvoltare pe viitor. Trebuie detaliat fiecare obiectiv atins cu modul in care a fost realizat si datele care sustin rezultatele obtinute. Daca exista obiective noi de indeplinit, trebuie sa fiti pregatiti sa explicati ce pasi veti urma pentru a le realiza in urmatorul an.

2. Pregatiti-va pentru conversatie

O evaluare nu implica doar o discutie cu managerul despre performante, ci se refera si la un moment in care sa va analizati tot parcursul, oferindu-va singuri propriul feedback. Evaluarea nu se rezuma doar la succesele obtinute, ci si la critica constructiva. Pentru conversatie este bine sa fie notate cateva puncte de atins in momentul discutiei si cateva intrebari. Este momentul excelent pentru clarificarea oricarei nelamuriri pe care o aveti la locul de munca. De asemenea, este momentul perfect pentru exprimarea si explorarea gandurilor si ideilor pentru anul viitor.

Citeste mai jos

3. Adunati informatii pentru a va sustine realizarile si doleantele

Citeste si:  De ce Museum of Senses este o idee buna pentru o iesire cu echipa?

Evaluarile de la sfarsit de an sunt adesea in stransa legatura cu bonusurile, sporurile si alte stimulente pentru performanta. Asa ca, cel mai bine este sa aveti deja trecute in revista motivele pentru care sunteti indreptatit si meritati bani in plus. Cel mai bine este ca fiecare realizare sa fie subliniata de date, statistici si toate informatiile care sa demostreze perfomantele inregistrate. In asa fel, veti arata managerului ca ati depus eforturi in pregatirea evaluarii si veti avea argumente bune pentru a va sustine cererile.

4. Fiti pregatiti pentru a raspunde la feedback

Bineinteles, evaluarile au si momente mai putin placute, de aceea trebuie sa fiti pregatiti sa raspundeti corect si la un feedback negativ. NU trebuie sa reactionati defensiv. Daca nu sunteti de acord cu ceea ce managerul va spune, incercati sa ii spuneti respectuos, fara a-l submina. Feedback-ul are menirea de a contribui la dezvoltarea voastra, nu este un atac personal.

5. Ganditi-va la viitor

La sfarsitul oricarei evaluari, este important sa strabiliti noi obiective pentru anul viitor. Este momentul perfect pentru a pregati cateva sugestii proprii. Astfel, impreuna cu managerul, veti crea un plan bine pus la punct care sa va ajute sa va concentrati pe indeplinirea oricaror obiective propuse.